هوندا وزل 2023

شاسی بلند وارداتی هوندا وزل 2023 در دو مدل برقی و بنزینی به ایران می‌آید

شرکت معین خودرو ایرانیان با انتشار بیانیه‌ای از واردات دو نسخه برقی و بنزینی خودروی هوندا وزل 2023 در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

شرکت معین خودرو ایرانیان که در اولین قدم پس از آزاد شدن واردات خودرو به‌صورت محدود اقدام به عرضه تویوتا کرولا کرده بود، حال با همکاری طرف‌های خارجی خود در صدد وارد کردن دو نسخه از خودروی هوندا وزل (H-RV) است. در این بخش از اخبار خودرو سایت گجت نیوز با ما در معرفی این کراس اوور جذاب همراه باشید.

معرفی هوندا وزل 2023

هوندا وزل 2023

هوندا وزل که ابتدا در سال ۲۰۲۱ رونمایی شد در طول این چند سال دستخوش تغییرات مختلفی در قسمت‌های پیشرانه و امکانات رفاهی شده است. در بخش طراحی با یک خودروی بااصالت طرف هستیم. جلوپنجره زاویه‌دار و چراغ‌های باریک خشن ما را به یاد طراحی آشنای این روزهای دنیای خودرو می‌اندازد. در قسمت عقب خودرو نیز شاهد چراغ‌های به‌هم پیوسته و باز هم طراحی تکراری اکثر خودروهای امروزی هستیم؛ با این تفاوت که اکثر محصولات دارای این طراحی در بازار ایران چینی هستند و حال به‌زودی با یک خودروی با اصالت که ریشه آن در ژاپن است طرف خواهیم بود.

طبق اخبار منتشر شده، قرار است به‌زودی شاهد واردات نسل سوم هوندا Vezel به بازار ایران باشیم. ابعاد این خودرو با طول ۴۳۴۰، عرض ۱۷۹۰ و ارتفاع ۱۵۸۲ نشان از ساخت یک کراس اوور متوسط و جادار از این کمپانی مطرح دارد.

مشخصات فنی هوندا وزل ۲۰۲۳ الکتریکی و بنزینی

هوندا وزل 2023

در بخش مشخصات فنی، آمار و ارقام متفاوت است. این خودرو در نسخه‌های بنزینی، هیبریدی و تمام الکتریکی ساخته شده، اما طبق اخبار واصله قرار است نسخه‌های الکتریکی و بنزینی وارد بازار ایران شوند؛ اما مشخص نیست کدام نسخه از پیشرانه‌های موجود در نهایت وارد بازار ایران خواهند شد.

در نسخه بنزینی این خودرو شاهد یک پیشرانه ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر با توان ۱۲۰ اسب بخار و گشتاور ۱۴۲ نیوتن‌متر هستیم. مجموع این توان توسط یک گیربکس CVT تیپ ترونیک با ۵ دنده مصنوعی به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

نسخه الکتریکی این خودرو تا به امروز مخصوص بازار چین طراحی و ساخته شده است. هوندا وزل الکتریکی که در بازار چین با نام e:NP1 شناخته می‌شود در نسخه برقی با پیشرانه‌های متفاوت عرضه شده است. در نسخه پایه از یک پیشرانه الکتریکی با ظرفیت ۵۴ کیلووات‌ساعت استفاده شده که توانایی تولید قدرت ۱۸۰ اسب بخار و گشتاور ۳۱۰ نیوتن‌متر را دارد و حداکثر برد مسافتی معادل با ۴۲۰ کیلومتر با یک بار شارژ کامل را ارائه می‌کند.

در نسخه بالاتر، این خودرو از یک پیشرانه الکتریکی با ظرفیت باتری ۶۹ کیلووات‌ساعتی بهره می‌برد که توانایی تولید قدرت ۲۰۱ اسب بخار با گشتاور ۳۱۰ نیوتن‌متر را دارد. حداکثر برد مسافت در این نسخه ۵۱۰ کیلومتر بیان شده است.

امکانات رفاهی هوندا وزل ۲۰۲۳

با توجه به عرضه این خودرو در نسخه‌های متفاوت و همچنین محدودیت ارزی واردات خودرو در ایران، به احتمال زیاد شاهد عرضه نمونه پایه این کراس اوور ژاپنی در بازار ایران خواهیم بود. در ادامه آپشن‌های مختلف این خودرو را نام می‌بریم:

  • صفحه نمایش ۱۰.۲۵ اینچی کنسول مرکزی
  • کروز کنترل تطبیقی
  • سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای
  • رادار بین خطوط
  • تغییر مود رانندگی در سه حالت مختلف (Drive Mode)
  • کنترل کشش و پایداری
  • سیستم کمکی حرکت در سربالایی و سرازیری
  • سنسور پارک جلو و عقب
  • ترمز پارک برقی به‌همراه اتوهلد (Auto Hold)
  • دوربین ۳۶۰ درجه
  • سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک

علاوه بر آپشن‌های ذکر شده، امکانات موجود در نسخه الکتریکی این خودرو در سطح بالاتری قرار می‌گیرند؛ از جمله این امکانات می‌توان به سیستم عامل اختصاص هوندا در نمایشگر کنسول مرکزی ۱۵.۲ اینچی، سیستم اتصال هوشمند هوندا، سیستم کمک رانندگی پیشرفته هوندا موسوم به Sensing 360، سیستم تشخیص وضعیت و ادراک راننده (DMC) اشاره کرد.

هنوز اطلاعاتی از قیمت، مشخصات فنی و امکانات این خودرو توسط معین خودرو ایرانیان اعلام نشده است؛ اما با توجه به سطح فنی و امکانات این خودرو پیش‌بینی می‌شود به‌محض ورود به بازار ایران استقبال خوبی از سوی مشتریان برای خرید هوندا وزل صورت بپذیرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*