توقف تولید پژو پارس تا انتهای 1402

پایان کار پژو پارس در ایران

پارس، سدان پرفروش ایران خودرو به‌زودی باید از خط تولید ایران خودرو خارج شود. در ادامه جزئیات بیشتر درباره توقف تولید پژو پارس را مطالعه کنید.

از دی ماه سال 99 پس از طی شدن چند مرحله، رعایت استانداردهای 85 گانه الزامی اعلام شد. به دنبال این، رفته رفته خودروسازان داخلی محصولات خود را همگام با این استانداردها کردند و طی همین فرایند حتی برخی از خودروها نظیر پژو 405 و پراید 131 از خط تولید خارج شدند. در واقع تا انتهای سال 1402 شرکت‌های خودروساز داخل کشور موظف به ارتقای محصولات خود از لحاظ ایمنی هستند و بر اساس جدیدترین اخبار خودرو داخل کشور، رئیس سازمان ملی استاندارد به‌تازگی اظهار داشت که اگر پژو پارس هم از این استانداردها پیروی نکند، تا پایان امسال باید تولید آن متوقف شود.

توقف تولید پژو پارس تا انتهای سال 1402

توقف تولید پژو پارس تا انتهای 1402

مهدی اسلام‌پناه، رئیس سازمان ملی استاندارد اخیراً اشاره کرد از آنجایی که خودرو پژو پارس هماهنگ با استانداردهای 85 گانه نیست، ایران خودرو تا نیمه اسفند پیش رو مجوز برای تولید آن دارد. پس از این، در صورتی که نسخه‌ای از پژو پارس با امکانات تعیین شده عرضه نشود، برابر با قانون باید تولید این خودرو متوقف شود.

اسلام‌پناه ضمن اشاره به موضوع توقف تولید پژو پارس خاطرنشان کرد خودروسازان در صورتی باید محصولات خود را به پیش‌فروش بگذارند که مجوزهای لازم را دریافت کرده و استانداردهای 85 گانه را در آن‌ها رعایت کرده باشند. در غیر این صورت، سازمان استاندارد کشور مسئولیتی در برابر پیش‌فروش این خودروها بعد از گذشت مهلت توقف تولیدشان نخواهد داشت.

ایران خودرو پس از این‌که پژو 405 را اوایل دهه 70 به بازار ایران آورد، پژو پارس را سال 1379 به‌عنوان نسخه فیس لیفت آن به تولید رساند. حالا بیش از 20 سال است که پارس یا پرشیا در خط تولید این خودروساز داخلی قرار دارد.

ایران خودرو مدتی قبل سورن پلاس جدید را به بازار معرفی کرد که سازگار با استانداردهای 85 گانه شده است. همچنین شرایط فروش سورن پلاس جدید در دی ۱۴۰۲ اعلام شد. این نسخه از موتور 1.8 لیتری 4 سیلندر XU7 پلاس با قدرت 97 اسب بخار و گشتاور 146 نیوتن‌متر بهره می‌برد و امکاناتی مثل کنترل پایداری الکترونیکی، کنترل کشش، کنترل حرکت در سربالایی، ترمز اضطراری خودکار و رصد باد تایرها دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*