رنو آرکانا 2023

شاسی بلند جذاب رنو آرکانا 2023 به کشور وارد شد + عکس و مشخصات

پس از خروج شرکت خودروسازی رنو فرانسه از بازار ایران، اکنون رنو آرکانا 2023 با روح این برند و نام سامسونگ به‌زودی مهمان بازار خودرو کشورمان خواهد بود.

شرکت رنو فرانسه که به‌واسطه تحریم‌های همه جانبه غرب مدتی در ایران فعالیت نمی‌کرد، اکنون با ارائه یک محصول جدید که نسخه‌هایی از آن برای تست و بررسی وارد ایران شده، به‌زودی در خیابان‌های کشور حضور خواهد یافت. البته طبق جدیدترین اخبار خودرو، این‌بار قرار است با برند خودروسازی سامسونگ کره جنوبی و توسط شرکت واردات خودرو سروش دیزل شاهد حضور این محصول جدید رنو با نام XM3 باشیم. خودرویی که از نظر ظاهر بی‌شباهت به دو محصول وارداتی و خوشنام بازار ایران یعنی رنو تالیسمان و کولئوس نیست. این دو خودرو نیز توسط شرکت سامسونگ کره مونتاژ و با برند رنو به بازار عرضه شده بودند و حال محصول جدید رنو نیز قرار است با نام سامسونگ XM3 یا همان رنو آرکانا به بازار کشورمان بیاید.

معرفی رنو آرکانا 2023

رنو آرکانا 2023

این محصول نخستین بار در سال ۲۰۱۹ میلادی برای بازار کشور روسیه و حومه آن معرفی شد و به‌نوعی اولین تلاش این کمپانی فرانسوی برای ورود به بازار کراس‌اوورهای کوپه تلقی می‌شود. این خودرو بر اساس DNA رنو کپچر ساخته شده، اما ابعادی به‌مراتب بزرگ‌تر دارد. پلتفرمی که این خودرو بر اساس آن ساخته شده CMF-B است که طراحی آن را در خودروهای محبوب دیگری چون نیسان جوک و رنو کلیو مشاهده کرده‌ایم. از جمله رقبای این خودرو می‌توان تویوتا C-HR، پژو ۴۰۸ و سیتروئن C4X را نام برد. سقف شیب‌دار این خودرو باعث القای حس اسپرت در کنار کراس‌اوور بودن است و از طراحی جوان‌پسندی برای بازارهای هدف برخوردار است. آرکانا در سه نسخه Techno ،Evolution و Esprit Alpine تولید و به بازار عرضه شده که نسخه وارد شده برای تست و بررسی سروش دیزل مدل Techno این محصول است.

مشخصات فنی سامسونگ XM3

رنو آرکانا 2023

این خودرو در دو نسخه بنزینی و هیبریدی تولید و به بازار جهانی عرضه شده است. نسخه بنزینی این خودرو مجهز به یک پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۳ لیتری توربو با تکنولوژی GDI است. حداکثر توان تولیدی این موتور برابر با ۱۴۰ اسب بخار در دور موتور ۶۵۰۰ دور در دقیقه با گشتاور ۲۶۰ نیوتن‌متر در دور موتور ۳۵۰۰ دور در دقیقه خواهد بود. این پیشرانه توسط نیسان تولید و توسعه یافته است. روی این نسخه از خودرو یک گیربکس ۷ سرعته دو کلاچه EDC وجود دارد که قدرت را به چرخ‌های جلو منتقل خواهد کرد. مصرف سوخت این خودرو در این مدل حدود ۶ لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده و حداکثر سرعت با این پیشرانه ۲۰۵ کیلومتر بر ساعت و شتاب آن ۹.۸ ثانیه اعلام شده است.

نسخه هیبریدی سامسونگ XM3 یا رنو آرکانا 2023 از یک پیشرانه ۱.۶ لیتری بنزینی تنفس طبیعی و یک پیشرانه الکتریکی با تکنولوژی Arkana E-tech بهره می‌برد که حداکثر قدرت تولیدی در این نسخه ۱۳۸ اسب بخار با گشتاور ۲۵۰ نیوتن‌متر خواهد بود. این نسخه نیز از یک گیربکس دو کلاچه بهره می‌برد.

امکانات رفاهی و ایمنی رنو آرکانا

رنو آرکانا 2023

همان‌طور که اشاره کردیم این خودرو در سه نسخه طراحی و به بازار عرضه شده است. سطح تجهیزات در اکثر مدل‌ها استاندارد بوده که در ادامه آن‌ها را نام می‌بریم:

  • ۶ عدد کیسه هوای راننده، سرنشین، جانبی و پرده‌ای
  • کلاستر تمام دیجیتال راننده و صفحه نمایش لمسی در کنسول مرکزی با قابلیت پشتیبانی از Apple Car Play و Android Auto
  • کروز کنترل تطبیقی
  • دوربین تشخیص علائم ترافیکی
  • رادار بین خطوط
  • دوربین دنده عقب با سنسور پارک عقب
  • تهویه مطبوع اتوماتیک
  • سیستم ورود بدون کلید به‌همراه استارت دکمه‌ای
  • صندلی‌های برقی جلو به‌همراه گرم‌کن
  • کنترل پایداری الکترونیکی

رنو آرکانا 2023

برخی از امکانات این خودرو منحصرا در نسخه Techno و Esprit Alpine وجود خواهند داشت؛ از جمله سنسور نقطه کور و پارک جلو، شارژر وایرلس، گرم‌کن فرمان و سردکن صندلی‌های جلو.

با توجه به سطح آپشن‌های نام برده شده و همچنین محدودیت ارزی برای واردات خودروها در کشور، به احتمال زیاد این خودرو نیز با حداقل مشخصات و امکانات وارد بازار ایران خواهد شد. حال باید منتظر بمانیم تا اطلاعات جدیدی از نسخه وارداتی سامسونگ XM3 و بازه قیمتی آن منتشر شود.