شکستن رکورد سرعت هواپیماهای جت توسط Quarterhorse

عجیب‌ترین هواپیمای جهان که قصد شکستن رکورد سرعت را دارد + عکس

نمونه اولیه یک هواپیمای عجیب به‌نام Quarterhorse که توسط شرکت هرمئوس ساخته شده، می‌خواهد رکورد سرعت SR-71 بلک برد را بعد از سال‌ها بشکند.

یک شرکت استارتاپی آمریکایی به‌نام هرمئوس (Hermeus)، نمونه اولیه یک جت مافوق صوت به‌نام “Quarterhorse” را طراحی کرده که ادعا می‌کند با یک سیستم هوایی بدون خدمه نوآورانه به‌نام Darkhorse، می‌تواند «سریعترین هواپیمای جهان» لقب بگیرد. اما دارک هورس چقدر می‌تواند سریع باشد؟

هواپیمای جاسوسی SR-71 Blackbird ایالات متحده که تولید آن به سال ۱۹۷۶ بازمی‌گردد، موفق به ثبت رکورد سرعت ۳.۳ ماخ شده بود. به‌لطف این اتفاق، بلک برد موفق شد رکورد سرعت یک هواپیمای حاوی خدمه حین پرواز در جو کره زمین را به‌نام خودش ثبت کند.

شکستن رکورد سرعت هواپیماهای جت توسط Quarterhorse

دارک هورس یک فناوری مافوق صوت است و می‌تواند با سرعتی فراتر از ۵ ماخ در آسمان پرواز کند. اما برخلاف بلک برد، این هواپیما فقط برای اهداف نظامی طراحی نشده و موارد استفاده غیرنظامی نیز خواهد داشت.

اما هرمئوس پیش از آنکه بخواهد فناوری دارک هورس خودش را به‌نمایش بگذارد، باید مطمئن شود که آیا می‌تواند واقعاً شعارهایی که داده را عملی کند یا خیر. به‌همین خاطر آن‌ها محصولی به‌نام MK 0 را در قالب پروژه Quarterhorse طراحی کرده‌اند تا در آزمایش‌های اولیه این سیستم از آن استفاده کنند. این برای نخستین بار است که محصولی از این خانواده در آزمون «تمام زیرسیستم‌های اصلی هواپیما در یک محیط واقعی» شرکت داده می‌شود. این آزمایش‌ها بسیار جامع هستند و تمام بخش‌های هواپیما را در شرایط واقعی مورد بررسی قرار می‌دهند.

این هواپیما با کنترل از راه دور رکورد سرعت را جابجا می‌کند

سازنده نشان داده که قادر به کنترل از راه دور این دستگاه اولیه است و می‌تواند با خیال راحت روی باند فرودگاه قرار گرفته و مثل یک هواپیمای حامل خلبان، به‌پرواز درآید. این آزمایش‌ها در مجتمع توسعه مهندسی آرنولد (AEDC) واقع در تولاما تنسی انجام شده است و اولین آزمایش مجموعه آزمایش‌هایی است که تا چند ماه دیگر  Quarterhorse در نهایت قرار است یک پرواز واقعی را تجربه کند.

شکستن رکورد سرعت هواپیماهای جت توسط Quarterhorse

هرمئوس می‌خواهد چهار نمونه اولیه از این مدل بسازد که هر یک از آن‌ها، لایه‌های پیچیده‌ای را به سیستم اضافه خواهند کرد. ساخت سه نمونه اولیه دیگر هم خیلی به‌طول نخواهد انجامید؛ چرا که Mk 0 تنها در عرض ۶ ماه ساخته شده است. نمونه اولیه MK 1، محصولی است که نخستین آزمون پرواز واقعی را تا پایان ماه انجام خواهد داد و برای تیک‌آف و فرود آن، کنترل از راه دور استفاده می‌شود.

MK 2 نیز برای شکستن دیوار صوتی و رسیدن به سرعتی کمتر از ۳ ماخ آزمایش می‌شود. اما آخرین نمونه اولیه کوارترهورس، MK 3 است که برای انتقال توربوجت به رم جت مورد آزمایش قرار خواهد گرفت و سپس برای شکستن رکورد سرعت بلک برد تلاش خواهد کرد. البته فعلا مشخص نیست که تلاش آن چگونه خواهد بود.

در حال حاضر آخرین مدل کوارترهورس از موتورهای ساخت جنرال الکتریک با سطح رانش ۵۰۰۰ پوند استفاده می‌کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*