گوشی های میان رده اندرویدی با قدرت پرچمداران

گوشی های میان رده اندرویدی با قدرت پرچمداران در راه‌اند

به‌لطف چیپست آتی کوالکام که اواخر ۲۰۲۴ از راه می‌رسد، باید منتظر گوشی های میان رده اندرویدی با عملکرد و قدرتی مشابه پرچمداران گران قیمت باشیم.

بی‌شک اسنپدراگون ۷ پلاس نسل ۲ یکی از بهترین و توانمندترین تراشه‌های میان رده شرکت کوالکام در طول تاریخ خواهد بود که می‌تواند قدرت گرافیکی و پردازشی گوشی های میان رده اندرویدی را در قامت پرچمداران بالا ببرد. یکی از دلایل قدرت بالای این تراشه، به‌کار بردن هسته‌های بزرگ چیپست پرچمدار اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ روی آن است که توان بالا را هم با خودشان به این میان رده آورده‌اند.

اسنپدراگون ۷ پلاس نسل ۳، بازار گوشی‌های میان رده را منفجر می‌کند

بر اساس گزارش‌ها، نسل جدید این تراشه امسال از راه خواهد رسید. تراشه‌ای که یک افشاگر چینی به‌نام Digital Chat Station مدعی شده قدرتمندتر از قبل به گوشی‌های اندرویدی اضافه خواهد شد. این تراشه احتمالا اسنپدراگون ۷ پلاس نسل ۳ نام دارد و در اواخر سال ۲۰۲۴ میلادی به گوشی‌های هوشمند اضافه می‌شود. شواهد و قرائن نشان می‌دهند که کوالکام برای طراحی این چیپست از برادر بزرگ‌تر آن، مدل پرچمدار اسنپدراگون ۸ نسل ۳ الهام گرفته است و به‌همین خاطر هم می‌توانیم انتظار عملکرد بسیار بهتری را از آن داشته باشیم.

گوشی های میان رده اندرویدی با قدرت پرچمداران

گوشی های میان رده اندرویدی قدرتمند با اسنپدراگون ۷ پلاس نسل ۳

در حال حاضر، اسنپدراگون ۸ نسل ۳ کوالکام یکی از قدرتمندترین چیپست‌های موبایل دنیاست که از تک هسته قوی Cortex-X4 به‌همراه ۵ هسته Cortex-A720 و دو هسته کارآمدتر Cortex-A520 برخوردار است. پس باید انتظار داشته باشیم که چیپست اسنپدراگون ۷ پلاس نسل ۳ نیز از همین هسته‌ها و چینش آن‌ها استفاده کند؛ هرچند فرکانس هسته‌های CPU و فرکانس GPU آن پایین‌تر از مدل پرچمدار خواهد بود. قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی برادر بزرگ‌تر نیز می‌توان به چیپست میان رده ارث برسد که این هم خیلی جذاب خواهد بود.

این اتفاق خیلی خوبی برای بازار موبایل خواهد بود. اگر این خبر واقعیت داشته باشد، شما می‌توانید یک گوشی میانرده با توانمندی یک پرچمدار ولی قیمت به‌مراتب اقتصادی‌تر را خریداری کنید. به‌نظر می‌رسد رقابتی که بین دو چیپست‌ساز کوالکام و مدیاتک طی یکی دو سال اخیر شکل گرفته، کاملا به‌نفع کاربران موبایل است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*