تلگرام قابلیت واتساپ کپی

در یک اتفاق عجیب، تلگرام یکی از قابلیت های جدید واتساپ را کپی کرد!

آپدیت جدید تلگرام یکی از قابلیت های اخیر پیام‌رسان واتساپ را کپی کرده است. این ویژگی قابلیت ارسال پیام‌های یکبارمصرف در تلگرام را بهبود چشمگیری بخشیده است.

تلگرام یکی از پیشروترین پیام‌رسان‌های دنیا به شمار می‌رود که بسیاری قابلیت‌ها و ویژگی‌های جدید را به این سرویس‌ها آورده است. این پیام‌رسان به‌طور خاص در بخش پیام‌های مخفی و یکبارمصرف حرف‌های زیادی برای گفتن داشته و با ارائه قابلیت‌های جذابی چون پیام‌های یکبارمصرف (self-destructing Messages) از جمله طلایه‌داران دنیا به شمار می‌رود. در عین حال در آخرین بروزرسانی تلگرام شاهد کپی یکی از قابلیت های واتساپ توسط این پیام‌رسان هستیم! این مساله با توجه به این که تلگرام، خود در بخش چت‌های مخفیانه در شمار برترین‌های دنیا به شمار می‌رود، اندکی جای تعجب دارد!

تلگرام قابلیت ارسال ویدیو و ویس یکبارمصرف را از واتساپ کپی کرد

پیام رسان Telegram

تلگرام به‌تازگی از سه ویژگی جدید مرتبط با ارسال فایل‌های صوتی و ویدیوهای کوتاه رونمایی کرده که تجربه کاربری این پیام‌رسان را ارتقا داده و قابلیت‌های جدیدی را در اختیار کاربران آن قرار داده است. این ویژگی‌ها به کاربران تلگرام امکان می‌دهد که پیام‌های صوتی و تصویری خود را در چند برداشت ضبط کرده و با مخاطبینشان به اشتراک بگذارند. علاوه بر این، کاربران تلگرام می‌توانند مطمئن باشند که این پیام‌ها تنها یک بار توسط مخاطبین خوانده خواهند شد!

در گجت نیوز بخوانید:

قابلیت جدید واتساپ، چیزی که تلگرام ندارد؛ ویس یکبار مصرف به سبک کارآگاه گجت

نخستین قابلیت معرفی شده توسط تلگرام امکان ضبط پیام‌های صوتی و تصویری در چند برداشت است که به‌تازگی توسط واتساپ معرفی شده است. این قابلیت زمان ضبط محتوا به‌صورت هندزفری (ضبط با فشردن تنها یک کلید و بدون نیاز به نگه داشتن آن) قابل دسترس است.‌ در این شرایط، فشردن کلید قفل باعث نمایش دکمه شناور توقف (Pause) خواهد شد که با فشار دادن آن می‌توان ضبط را متوقف کرده و مجددا ادامه داد.

علاوه بر این، ضبط ویدیو در حالت هندزفری همچنین به ارسال‌کننده پیام امکان می‌دهد که پیام خود را به‌طور یکبارمصرف ارسال کنند؛ به‌گونه‌ای که دریافت‌کننده تنها یک بار قادر به گوش کردن به پیام باشد. با فشردن کلید مربوط به ضبط هندزفری، کاربران تلگرام دقیقا مشابه با واتساپ با صفحه‌ای روبرو خواهند شد که امکان محدود کردن دسترسی به پیام‌های ضبط شده را در اختیارشان قرار می‌دهد. به این ترتیب می‌توان پیام را طوری ارسال کرد که پس از یک بار گوش دادن یا تماشا کردن به‌طور خودکار پاک شود!

علیرغم این که تلگرام به‌ظاهر این قابلیت ها را از واتساپ کپی کرده، اما تفاوت‌های مهمی میان برداشت این دو پیام‌رسان از ویژگی مورد اشاره وجود دارد. به‌طور خاص، کاربران تلگرام در حین باز کردن این دسته پیام‌های یکبارمصرف با نشان‌های گرافیکی خاصی روبرو می‌شوند که ماهیت یکبار مصرف آن‌ها را بیشتر مورد تاکید قرار می‌دهد. بعلاوه، تلگرام همچنین به محض خروج از نمایش‌دهنده ویدیو یا پیام صوتی، پیام مربوطه را پاک می‌کند.

شباهت‌ها و تفاوت‌های پیام‌های یکبارمصرف در واتساپ و تلگرام

تلگرام قابلیت واتساپ کپی

یکی از تفاوت‌های کلیدی واتساپ و تلگرام در بخش پیام‌های یکبارمصرف، امکان مشاهده این پیام‌ها توسط فرستنده است. در تلگرام، فرستنده پیام با فرض این که دریافت‌کننده پیام را باز نکرده باشد، می‌تواند هر چند بار که مایل است، پیام را مشاهده کند. این درحالیست که واتساپ به هیچ وجه اجازه مشاهده پیام یک بار مصرف به فرستنده، پس از ارسال را نمی‌دهد.

افزوده شدن این قابلیت‌ها به تلگرام بیش از هرچیز روی تلاش این کمپانی برای بهبود تجربه کاربری پیام‌رسان خود و ارائه محیطی پویا و پرامکانات برای تعامل با سایرین تاکید دارد. در این راستا تلگرام حتی از کپی کردن قابلیت های واتساپ و سایر پیام‌رسان‌های مهم دنیا نیز ابایی نداشته و سعی می‌کند به هر قیمتی بروزرترین امکانات و جدیدترین قابلیت‌ها را در اختیار کاربرانش قرار دهد.

همچنین بخوانید:

واتساپ حتی نمی‌تواند درست از روی دست تلگرام تقلب کند!

در مجموع افزوده شدن قابلیت ارسال پیام‌های یکبارمصرف به پیام‌رسان تلگرام توانایی‌های این سرویس را بیش از پیش گسترده کرده و علاقمندان به ارسال پیام‌های مخفی را بیشتر به سمت خود جذب می‌کند. البته تلگرام در این میان برخی تغییرات را نیز در این ویژگی اعمال کرده تا تفاوت‌هایی میان پیام‌رسان خود با WhatsApp ایجاد کند. پیام‌رسان‌ها از جمله سرویس‌هایی هستند که باید همواره بالاترین استانداردهای کیفی و امنیتی را به کاربرانشان ارائه دهند و تلگرام تا به امروز نشان داده که به‌شدت به این مساله پایبند است!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*