پرچم‌داران MWC در مقابل هم: مقایسه گلکسی S7، ال‌جی G5 و اکسپریا X

کنگره جهانی موبایل امسال بر خلاف سال‌های قبل نه تنها یکی یا دو تا بلکه انبوهی از تلفن‌های هوشمند با ویژگی‌های عالی را برایمان به ارمغان آورد. در بین آنها سه گوشی گلکسی S7، ال‌جی G5 و اکسپریا X بیش از دیگران توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب کردند. با وجود این که این سه تلفن هوشمند ممکن است مشخصات سخت افزاری بسیار مشابهی داشته باشند، اما در اصل بسیار با یکدیگر فرق دارند. حال این سوال پیش می‌آید که کدامیک لیاقت آن را دارند که برنده MWC 2016 باشد؟ سامسونگ، سونی یا ال‌جی؟ شاید لازم باشد با دقت بیشتری آنها را بررسی و مقایسه کنیم.با گجت نیوز همراه باشید.

طراحی

خب از این نظر هر سه گوشی ظاهری پسندیده دارند. هیجکدام ارزان یا به درد نخور به نظر نمی‌رسند.

هرچند که در بین این سه طراحی ال جی جی ۵ ( LG G5 ) نچسب‌ترین است. بدنه آن فلزی است و تغییرات عمده‌ای کرده اما از دید هنرمندانه طراحی آن اصلا جذابیتی خاصی ندارد. در حالیکه گلکسی اس ۷ ( Galaxy S7 ) نسبت به نسخه پیشین آن S6 به وضوح گام فراتر نهاده و پیشرفت‌های ظاهری به نسبت چشمگیری داشته است. نکته دیگرش این است که آنچه سامسونگ برای بهبود طراحی انجام داده حاصل یک کار پژوهشی-مهندسی بوده و فقط به زیبایی شناسی بسنده نکرده است.

گلکسی S7 در مقایسه با ال جی G5 بهتر در دست جای می‌گیرد و شاید دلیلش لبه‌های LG G5 است که کمی تیز به نظر می‌رسد؛ در حالیه لبه‌های گوشی سامسونگ نرم و لطیف هستند. اشکالی که طراحی سامسونگ دارد این است که شیشه آینه مانند آن رد انگشت را به خود گرفته و نمایان می‌کند و همانظور که انتظار می‌رود این مشکل در گوشی متالیک G5 وجود ندارد.

و اما اکسپریا X استایل خاص خود را دارد و به میزان قابل توجهی خوب است. ویژگی‌های کارایی سنجی محصولات سونی بگونه‌ای است که آنها را برای کاربر، راحت و قابل استفاده می‌کند. پشت آنها از جنس فلز است که آن هم به زیبایی طراحی شده است. لازم است اشاره کنیم که هر دو گوشی سامسونگ و اکسپریا ضد آب هستند اما ال‌جی جی ۵ چنین قابلیتی را ندارد.

Xperia X

Xperia X

LG G5

LG G5

Galaxy S7

Galaxy S7

خب حالا اگر بخواهیم به هر کدام از این سه گوشی بر اساس ویژگی‌های طراحی و راحتی استفاده از آنها امتیاز دهیم بدین ترتیب عمل می‌کنیم:

  • اکسپریا X سونی – ۳ امیتاز
  • گلکسی S7 سامسونگ – ۲ امتیاز
  • G5 ال‌جی – ۱ امتیاز

صفحه نمایش

S7G5X

هر سه گوشی اندازه قابل قبولی دارند و حتی ال‌جی تصمیم گرفت که اندازه صفحه نمایش نسخه فعلی را نسبت به قبلی کمی کوچکتر کند. البته اندازه خود گوشی تغییری نکرده و هر دو گوشی ال جی جی ۵ و ال جی جی ۴ اندازه یکسان و ۵.۵ اینچی دارند. از این نظر گوشی ال‌جی نسبت به نمونه‌های سامسونگ و سونی که اندازه شان به ترتیب ۵.۱ . ۵ است، به میزان قابل توجهی بزرگتر است.

از نظر مشخصات سخت افزاری صفحه نمایش هر سه عالی هستند. رزولوشن گوشی سونی همانند سابق همان ۱۰۸۰×۱۹۲۰ است و آن دوتای دیگر ۱۴۴۰×۲۵۶۰ هستند. البته این یک انتخاب هوشمندانه است زیرا کیفیت تصویر کمتر، مصرف باتری کمتری را نیز به همراه دارد و در ن‍ظر بصری تاثیر منفی چندانی ندارد. تنها سامسونگ از تکنولوژی AMOLED بهره گرفته که البته نقاط ضعف و قوت خود را دارد. در این بخش نمی‌توانیم بین کیفیت صفحه نمایش سه تلفن هوشمند تمایزی قائل شویم و به همین دلیل از امتیاز دادن خودداری می‌کنیم.

g5-screen

رابط کاربری و عملکرد

از نظر کارآیی، سامسونگ حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. مثل قابلیت دو پنجره‌ای؛ بعلاوه امکانات بیشماری که به کاربر می‌دهد تا آن را مطابق با سلیقه خود سفارشی کند. اما در عین حال داشتن چنین قابلیت‌های ممکن است روند معکوسی راپیش گرفته و طراحی واسط کاربری نامطلوبی را رقم زند و این دقیقا همان اتفاقی است که اینجا رخ داده است.

LG G5 ساده‌تر است و به همین دلیل سرعت بالاتری دارد که کاملا مشهود است و حتی می‌توان گفت از هر دو تلفن دیگر عملکرد بهتر و سریعتری دارد. سرعت اکسپریا X نیز بالاست، اما بی شک به پای ال‌جی نمی‌رسد.

هر دو گوشی گلکسی و جی ۵ دارای ویژگی صفحه نمایش همیشه روشن هستند تا نیازهای اولیه مانند ساعت، تماس‌ها یا سایر نوتیفیکشن‌ها را بدون نیاز به فشار دادن هیچ دکمه ای، نمایش دهد.

Xperia X

Xperia X

Galaxy S7

Galaxy S7

LG G5

LG G5

و اما امیتاز بندی این بخش:

  • گلکسی S7 سامسونگ – ۲ امتیاز
  • G5 ال‌جی – ۲ امتیاز
  • اکسپریا X سونی – ۱ امیتاز

کارآیی

شکی نیست که Snapdragon 820 نام برتر سیلیکون ولی در سال ۲۰۱۶ خواهد بود و هر سه این محصولات از آخرین فناوری چیپ‌های Qualcomm بهره برده‌اند. گرم شدن بیش از حد ۸۱۰ دیگر به تاریخ پیوسته است و آنچه باقی مانده تنها کیفیت و کارایی است. هر سه تلفن که به اندروید ۶ مجهز هستند، سریع و واکنشی عمل می‌کنند. بنظر می‌رسد که سامسونگ گلکسی اس ۷ در مقایسه با دو گوشی دیگر کمی چموش تر باشد و کاهش کارایی آن به خصوص در استفاده طولانی مدت بیشتر به چشم می‌خورد. دو تلفن هوشمند دیگر بنظر خوب و کارآمد هستند،هرچند که همه این ویژگی‌ها را پس از استفاده واقعی و در یک بازه زمانی بلند مدت تر بهتر می‌توان قضاوت کرد و نمی‌توان برای هیچ یک از آنها جبهه گرفت و دفاعیاتی عرضه کرد.

  • G5 ال‌جی – ۳ امتیاز
  • اکسپریا X سونی – ۲ امیتاز
  • گلکسی S7 سامسونگ – ۲ امتیاز

sony-performance

دوربین

هر یک از سه شرکت تلاش کرده‌اند تا تمام آنچه می‌توانند به کار برند و بهترین دوربین موبایل را نتیجه دهند. نتیجه کار سامسونگ یک دوربین ۱۲ مگاپیگسلی‌ است که نسبت به نسخه‌های قبلی رزولوشن پایین تری دارد اما پیکسل‌های بزرگ تر، دریچه دیافراگم بازتر و تکنولوژی بهتر برای فوکوس خودکار را داراست.

ال‌جی تلاش خود را با دو دوربینه کردن تلفن خود نمایان ساخته. اضافه کردن دوربین دوم در پشت موبایل جلوه‌ های خاصی به عکس‌ ها می‌بخشد. اما سونی با دوربین ۲۳ مگاپیکسلی و سیستم Predictive AF برای فوکوس بهتر و قابل اعتمادتر هنگام عکاسی از اشیا متحرک پا از همه فراتر نهاده است. هر سه دوربین حالت دستی را نیز دارا هستند؛ بعلاوه امکان کنترل شرایط عکاسی در هر سه موجود است. با وجود کیفیت بالای دوربین سونی اما به دلیل مشکلات نرم افزاری اپلیکیشن آن در نهایت سامسونگ و ال‌جی نتیجه بهتر و با کیفیت‌تری را به دست می‌دهند.

نتیجه مقایسه آنها به شرح زیر است:

  • گلکسی S7 سامسونگ – ۳ امتیاز
  • G5 ال‌جی – ۳ امتیاز
  • اکسپریا X سونی – ۲ امیتاز 

s7-camera

نتیجه نهایی

اما اگر بخواهیم بر اساس امتیازدهی های موجود بهترین گوشی ها را انتخاب کنیم به ترتیب زیر خواهند بود:

  • گلکسی S7 سامسونگ – ۹ امتیاز
  • G5 ال‌جی – ۹ امتیاز
  • اکسپریا X سونی – ۸ امیتاز

این نتایج غیر قایل پیش بینی نبود. سامسونگ و ال‌جی همیشه عملکرد بهتری در طراحی و ساخت تلفن‌های هوشمند داشته اند. البته اکسپریای سونی نیز چیزی کمتر از آن دو ندارد و اختلاف یک امتیازی چیزی نیست که ارزش های این تلفن بکاهد.

بر اساس اطلاعات موجو، گلکسی اس ۷ در تاریخ ۱۱ مارچ (۲۱ اسفند)، ال‌جی جی ۵ اویل ماه آپریل (اواسط اردیبهشت) و اکسپریا ایکس تا ماه ژوئن (خرداد) به بازار عرضه خواهند شد.

نظر شما در مورد این ۳ گوشی چیست ؟

به نظر شما کدامیک به دیگران برتری بیشتری دارد ؟

منبع : phonearena

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

47 دیدگاه

  1. بابا شما دارید سر چی بحث میکنید؟یه نگا ب g5بندازید ایقد زشته ک روتون نمیشه ببریدش بیرون….یطور هم سخت افزارشو میگید انگار میخواین باش سازمان اطلاعات آمریکا رو هک کنید ی کلش و تلگرام و اینستا ک این حرفا رو نداره….سامسونگ هم قطعاتش خیلی گرونه…اگه صفحه نمایش s6خورد بشه 1ملیون باید خرجش کنی…..آدم سونی رو ک میبینه عشق میکنه اصن??

  2. پس نتیجه میگیریم فقط هواوی،بقیه همشون چرتن،هواوی پی 9

  3. سلام من خودمg3دارم دو ساله دارند ولی مشکلی نداشتم برادرم g4 داره که خیلی ازش راضیه و همین چند روز پیش داییم g5 خرید وقطی باش کار کردم خیلی توپ بود دوربیناش که عالی بودنند واقعا کارایی های خیلی خوبی دار خیلی هم سریع هست من خودم نظرم الجی هست اما گوشی سامسونگ هم خوبه به جز
    نوت٧ که باتریش تو دست بعضی کاربران منفجر شد و سامسونگ دیگه نمیسازش ممنون

  4. دوستانی ک سامسونگو میکوبن اون موقع ک سامسونگ گوشی میساخت الجی کجا بود الان با یه g5 شاخ شده اونم فقط بخاطر ماژور بودنش .اصلا کدومتون لوازم جانبی الجی خریدین پس ماژور زیاد استفاده نمیشه. بعضیام میگن s7 طراحیش یک شکله الان الجی مثلا طراحیش عوض شد خوب شد والا g4 زیباتر بود.واقعا سامسونگ نمیشه با الجی مقایسه کرد سال گذشته g4 بیشترین فروش فقط تو کره داشت تازه بازهم به s6 نرسید ولی سامسونگ در خیلی از کشور ها جز پرفروش ها بوده.بحثی هم از تقلید سامسونگ نکنید مثلا الان ک الجی ماژور زد دیگ نباید شرکت دیگه ای بزنه پس ربطی نداره.سامسونگ خیلی سرتر از اجی هست. باز سونی با سامسونگ مقایسه بشه یه چیزی اخه الجی….
    دوستانی ک g5 دارن امیدوارم گوشیتون نیوفته تو اب تا از نواوری الجی استفاده کنید.

    • سلام دوست عزیز LG فقط با G5 که بهترین گوشی د نیا هم شناخته شد شاخ نشد gوg2وg3وg4 رو که زد سامسونگ هنوز تو کف. S5بود که با تبلیغ های که کرد فروش خوبی نداشت سرعت G5هم بالا ترین سرعت گوشی هست الان تازه بگم G5 میتونه با دو دوربنش عکس بگیره و میشه 24 مگاپیکسل که سامسونگ تو خابش هم ندیده من خودم s6 دارم ولی هنگ میکنه ولی ال جی که دوستم داره هنگ نمیکنه. شما که میگی سامسونگ ضد اب هست سونی گوشی zبه بعدش ضد اب بود سامسونگ از s5 به بعد شما که میگه اون هایی که G5دارن از همون ماژول استفاده کنن تو فعلا گوشیت رو بنداز تو اب باهاش شنا کن تا اون هایی که G5دارن ازتو عکس بگیرن و با ماژولار هم حالشو ببرن

  5. با سلام من حدود سه ماه گلکسی s6دارم واقعا از هر نظر عالیه قدرت کیفیت تا به حال یه زره هم هنگ یا لگ من توش ندیدم وقتی خریدمش توتست پنج مارک آن توتو۷۶هزار امتیاز آورد یک هفته پیش به اندرید ۶ارتقا دادم دوباره تست کردم ۸۴هزار امتیاز آورد بااینکه مدت سه ماه شب روز باش بازی وب گردی وحتی تو یوتیوب فیلم سینمایی هم نگاه میگردم اگه ایرادی بسه بهش گرفت دوربین بیرون زده لک افتادگی زیادش باشه

  6. سلام
    من s6دارم ولی اصلا ازش راضی نیستم بعد چند ماه که خریدمش افت داشت سرعتش اومد پایین و هنگ میکرد صه رفتم و به فروشنده که ازش گرفته بودم گفتم گفت سامسونگ جوری درستش کردن که اولش خوبه ولی بعد باید بری نسل بعدیش رو بخری گفت سامسونگ برای پول داره خوبه که هی عوﺽش کنن گفت من روزی که اومدی خواستم بهت بگم ولی گفتم ناراحت میشی گفت یا LG بخر یا SONY گفت اگه میخوای سونی بخری از خارج از اسیا بخر که اصل باشه وگرنه بدبرد نمیخوره LGهم که همش کره ای اصلیه منم میخواهم یا G4یا G5 بخرم s6هم که دارم فروش نمیره 2میلیون ضرر کردم اصلا سامسونگ نخرین تجربه کسی که گول سامسونگ و تبلیغاتش رو خورد….

    • ببین داداش گلم.سامسونگ یه شرکتی نیست که با حرفای تو چیزی ازش کم شه.من خودم j1 دارم.350 خریدم.خودتون میدونید مقد ساده و ارزون ه و یه گوشی رده پایینه ولی الان که یک ساله دارمش هنوز یه آخ هم نگفته.مطمئن باش تو کارایی کردی که گوشیت اینجوری شده.من دوستم اس 6 داره.کاملا راضیه.باهاش بازی و کارای سنگین انجام میده ولی کم نیاورده.اینو بدون اگه مشکلی تو این گوشیا بود همه خبر داشتن و میگفتن.ضمنا هیچ گوشی پیدا نمیشه که ایرادی نداشته باشه.همون ال جی که مبگی پر از نقصه.فقط موقع خریدن گوشی ببین دنبال چی میگردی و کدوم به دردت میخوره.حرف آخرم اینکه سامسونگ الان یه برند معتبره و بهترین گوشی ها رو میزنه.پس بهش اعتماد کن.الانم یه اس 7 دارم و کاملا ازش راضیم.موفق باشی

    • منم دارم هنگ میکنه
      انشا الله تابستون کار میکنم G5 میخرم

  7. سلام من شخصا هر سه گوشی را دوست دارم. ولی خداییش بی انصافیه که بخوایم گوشی های سونی را با الجی و سامسونگ مقایسه کنیم.چون خدایی سونی حرفی برای گفتن نداره.
    با احترام فراوان نسبت به الجی ج5 من نظر شخصیم سامسونگ گلگسی اس7 هستش

  8. مزخرف ترین بررسی رو در این سایت دیدم!

  9. بازم میگم رو ماژول بودن وانور ندید گون هم گرونه دونه ای یک میلیون هم قابلیت ضد اب رو گرفته از الجی قیافه هم که نداره گوشیش سخت افزار هم صحبت نکنین چون ما هیچ کدوممون از گوشی بیشتر از بازی کار نمیکشیم

  10. من خودم ترفدار برند خاصی نیستم اما اینقدر روی ماژولار بودن الجی مانور ندید اخه کدوم ادم سالمی میره یک میلیون پول هر ماژول رو بده؟سونی هم که طراحیش رو بزاره لب کوزه ابشو بخوره و بره حاشیه صفحه نمایشش رو جمع کنه که از هر طرف یک سانت اضافس البته مزایا هم زیاد دارند اما سامسونگ همه قابلیت هارو با هم داره اینقدر هم پلاستیکی بودنش رو تو سرش نزنین من خودم اس۶ دارم واقعا خوشگلی رو دستش ندیدم و دوربین عالی هم داره و نقص هایی مثل اس دی و ضد اب هم که تو اس۷ جبران شده اگه کمی وایسین تا سامسونگ افت قیمت کنه ارزش خریدش از همه این گوشیا بهتره کیفیت صدای اس۶ رو یادم رفت چه هندزفری و چه اسپیکر پیش ایفون۶ کم نمیاره صفحه نمایش هم که بهترین تو جهان چون ثابت شده بازم میگم ترفدار برند خاصی نیستم ولی سامسونگ کاملا متعجبم کرده

    • مطمعنا هر کسی که هر گوشی رو داره طعریفش رو میکنه بابا شما که هر سه گوشی رو که دستتون نگرفتید پس قضاوت نکنید چون هر گوشی قابلیت های خودش رو داره.

  11. یعنی میخوای بگی

    پلاستیک کیفیتش از فلز بهرته؟!

    یا مثلا سابقه سونی رو میشه با یخچال فروش و ماشین لباسشویی فروش مقایسه کرد؟

    اصلا همه به کنار ساپورت اینده چی؟

    من الان نوت ۳ دارم
    اما ساپورتش قطع شده کلا

    حتی رام و روت درست حسابی هم نداره
    چون پیچیده هست

    ترجیح میدم وقتی دستم خیس میشه گوشیم مثل ایفون قبلیم زرتی نسوزه

    همهم اینا هم به کنار
    حداقل سونی نواروی کنسول بازی رو با گوشی ادغام کرده
    تنها برتری الجی نواوری هست
    تنها برتری سامسونگ سری نوت ست
    تنها برتری اپل کلاسش هست
    تنها برتری هوآووی قیمتشه
    اما سونی

    کلی خصایص داره
    که توی زمان اریکسون به همه ثابت شد

    من دیگه حرفی ندارم

  12. پس سامسونگ تو این مجلس حرفی برای گفتن نداره.ال جی داره الکی سروصدا میکنه چون طرفداراش دارن روی یه قابلیت نسبتا مزخرف یعنی همون ماژول بودنش مانور میدن و چیز بهتری برای طرفداری از برندشون ندارن پس ال جی هم بره کنار بهتره.و سونی، باید بگم تقریبا همه قبول دارن همه ی نو آوری هایی که سونی داره، قابل درک و کاربردی هستند پس دوستان قبول کنید که تنها برندی که با کپی از دیگران به اینجا رسیده سامسونگ و تنها شرکتی که توی اوج کارش همه چیو خراب میکنه ال جیه و حتی تعصبی ترین طرفدارنش رو از خودش دلسرد میکنه.

    • ببین داداش گل من.شما یه جوری از سامسونگ ایراد گرفتی انگار گناه کرده.به نظر شما کار بدی کرده که گوشی هاشو داره بروز میکنه و امکاناتشو افزایش میده.هدف دنیا اینه که همه راحت باشن و از فناوری های جدید استفاده کنن.مهم نیست کدوم شرکت چیو اورده مهم اینه یه برند بتونه اونا رو داشته باشه.سامسونگم تا حالا فناوری های قشنگی داشته که بقیه ازش گرفتن.اکثر شرکتا هم از بعضی قطعات سامسونگ استفاده میکن.پس اینا دلیل نیست از این کارا ایراد بگیریم.وقتی هم که یه چیزی خوبه نیازی به تغییرش نیست.سامسونگ همه چیش خوبه و باید قبول کرد که الان داره بهترین ها رو میرنه و سودشم میبره.

    • محض اطلاع میگم سونی که شما داری اینجوری با تعصب ازش دفاع می کنی اصلا جز دوازده برند برتر تولید گوشی سال ۲۰۱۶ هم نیست

      • وقتی z5 premium از آیفون بهتر بود تو مقایسه… دیگه حرفی نمیمونه . بزنید به انگلیسی مقایسه پرچمداران … سونی از آیفون پیشی گرفت البته z5 premium

  13. دوستان من z1 دارم نمیتونم ازش دل بکنم حالا اگه z5 باشه میگم اگه مردم بذارید تو قبرم. عزیزان نرید دوملیون پول بی زبون و بدید ال جی بابا خودتون نگاش کنین خیلی بد قیافه اس نمیرم تو بحث های تخصصی چون نود و نه درصد ما یا فیلم یا موزیک یا کلش یا عکس میمدازیم دیگه کاری با گوشی نداریم چرا هرز گاهی پاور رو میزنیم تا از کیفیت صفحه تصویر لذت ببریم.دوستان میدونم عاقل هستید و الجی نمیخرید چون بعد یه ماه میفروشینش میمونه سامسونگ وو سونی آقا دوربین سامسونگ یه چیز دیگه اس قبول دارم. سونی صد مگا پیکسل هم بزنه بازن نویز داره متاسفانه. اما سخت افزار سونی یکه باتریش یکه هنگ تو کارش نیس بابا سامسونگ دارا میدونن یه شارژر تو جیبشونه دم به دقیقه شارژ. یه بار گوشی سامسونگ از دستت بیفته کارش تمومه اما سونی تو آبم بیفته عین خیالش نیس.

  14. الکی خودتون گول نزنید همیشه طراحی سونی بهتر از برندهای دیگه بوده و هست دوربینش که دیگه جایی برای حرف ما نزاشته۲۳مگاپیکسل پس خواهش میکنم خودتون با حرفای الکی معیوس نکنید زنده باد سونی

  15. سونی هم طراحی خوبی داره دوربین ۲۳ مگاپیکسلی باعث شده که بالا ترین کیفیت داشه باشه و من خودم به شخصه روابط کاربری گوشی های سونی رو ترجیح می دم

  16. سامسونگ اگه برند بود اسمش سونی بود والا.حالا با اون جنس پلاستیکیش و طراحی دمپاییش اومده با با غولهای تکنولوژی کل انداخته باو دست بردار برو لباسشوییتو بساز :Overjoy: :Overjoy: :Overjoy: :Overjoy: :Overjoy:

  17. به نظر من از نظر کیفیت ال جی حرف اولو تو دنیا میزنه بعدش سونی بعدش برندهای دیگه و در اخرهای لیست یعنی از از اخر {حالا بخاطر طرفدارهای سامسونگ}از اخر سامسونگ دومه .سامسونگ فقط میتونه کپی کنه دلیل فروش زیادشم اینه که هیی جنس الکی میده بازار یه هفته نشده یه گوشی مزخرف دیگه میده بازار که با قبلیه هیچ فرقی نداره والا

  18. ای بابا چقدر کل کل میکنین برنده سونی :Pleasure: :Pleasure: :Pleasure:

  19. چرا قبول دار نمی شید سونی بهترین بوده وخواهد ماند

    اصلا شکل ظاهری شون داد میزنه سونی جالب ترین آنها است

  20. G5 فقط طراحیش چنگی به دل نمیزنه چون G4 خداییش قشنگتره(به نظر من) و انتظار رو برده بالا وگرنه تو همه موارد باقی گوشیارو قورت میده…

  21. فعلا که ال جی بهترین گوشی سال ۲۰۱۶ شد خودش خیلی چیزارو مشخص میکنه من نمیگم سامسونگ قشنگ نیست بلکه پشتش از الجی قشنگتره ولی هی داره کپی میکنه الجی الان گوشیشو ماژول زده یعنی میتونی بدون خاموش شدن باتری عوض کنی توی تست ها هم که کولاک به پا کرد الان تنها حرف ترفتار های سامسونگ کار های قبلی و چیز های جدید نسل های قبلشه که میتونن در موردش حرف بزنن خب درسته که ضد اب خب این یعنی باتری به هر علتی خراب بشه یعنی باید گوشی عوض بشه در حالی که برای ال جی عوض میشه تازه چون ماژول هست از ال جی بعید نیست ماژول های بیشتریو براش نسازه امید وارم بدون تعصب و با دلیل یکی بهم جواب بده که چرا با این همه قابلیت ال جی چرا باید سامسونگ خرید

    • والا الجی جی ۲ از همه بهتر بود حالا دیگه جی ۵ که رودست نداره سامسونگ بره بمیره با این همه کپی سونی هم اگه در پوش هاش بشکنه که میشکنه چون نازکه قابلیت ضد آبش از دست میره اپل هم چون اولین گوشی لمسی رو ساخت این همه طرفدار داره وگرنه با هوآوی یکیه آخه اپل دوربینش هشته دیگه بقیه ی چیزاشو خودتون حساب کنید الجی با یک ماژول کار یک دوربین پیشرفته عکاسی رو میکنه
      وبا یک ماژول دیگه کار یک اسپیکر
      و با یکیدیگه کار کنترل یک پهباد رو .
      دوست عزیز که میگید هر ماژولی یک ملیونه قابل توجهتون که یک ماژول با توجه به کاراییش قیمت داره مثلا ماژول B&Oکه قابلیت وضوح صدا بسیار بالا رو به گوشی میده حدود ۷۵ هزار تومانه پس برید سر یکی دیگه رو شیره بمالید.
      فقط وفقط وفقط LG :Conceited: :Conceited: :Conceited: :Overjoy: :Overjoy:

    • داداش عزیزم.موقع تعویض باتری گوشی خاموش میشه.ماژولاشم که گرونه.فقط فک کن واسه یه عکس گرفتن با ماژولش باید دو دقیقه با گوشی ور بری.تو این مدت حلزون دو دور دور دنیا رو میچرخه.ماژولار بودن ال جی فقط یه نوآوریه و بس.کاراییش خیلی بالا نیست.

  22. یه جورایی از خوندن نقدتون تعجب کردم .قابلیت اصلی ال جی جی ۵ نگفتید اونم ماژول بودنشه تازه دو گوشی ال جی و سامسونگ اصلا باهم برابر نیستن الجی خیلی سر سامسونگ داره فقط کپی میکنه الجی نو اوره میدونم الان بعضیا میگن سامسونگ اینه و اونه جونم مهم اینکه الان داره چه میکنه گذشته گذشتس ایندرو دریاب که الجی پرچمش بالاست

  23. همتون جمع کنید برید که سامسونگ بازم مثل همیشه نفر اوله
    اخه کدوم ادم عاقل سامسونگو میزاره میره الجی بخره که تا همین هفته پیش یه ماشین لباسشویی درس کرده
    الجی تخصصش تو ساخت ماشین لباسشویی هست نه موبایل

    • سامسونگ هم باید بره یخچال بزنه جای این تقلید بازیا ، هر قابلیت جدیدی که میزنه از اپل الهام گرفته مثل حساسیت تاچ و … ال جی نو آوره و ایده های عالی ای داره

      • اخه عزیزم شما فقط داری رو اسم قضاوت می کنی ال جی الان خیلی بهر از سامسونگ زده

      • بین خوشگل.شما اول برو ببین سامسونگ چه فناوری هایی تا حالا زده بعد بگو هیچ چی نداره.من اگه بخوام فناوری های جدیدشو بگم باید یه روز فقط تایپشون کنم.زود قضاوت نکنید.چیزی هم به جیب من و شما نمیره ولی چه با کپی چه بی کپی سامسونگ الان پرچمش بالاست.

  24. طراحی سونی کجاش به سامسونگ میرسه. سونی همشه بی ریخت بوده و هست.

    • برادر، سامسونگ از نظر کارشناسا توی طراحی هیچ وقت امتیاز درست حسابی نمیگرفت بعلت شکل تخم مرغیش و بد فرم بودنش در حالی که سونی بیشترین امتیار رو میگرفت و الان هم که میبینید سام سونگ گوشیش رو بصورت شیشه و فلز میزنه از Z1 الهام گرفته پس توی استیل حرف خاصی برای گفتن نداره،درحالی که سونی روز به روز داره حرفه ای تر عمل میکنه.

  25. ایول به سونی.واقعا شاهکار کرده.البته مقایستون یکم نا عادلانه بود.تو بیشتر مقایسه ها همیشه یه کاری میکننین که برند مد نظرتون پیروز میدان باشه.سونی از زمان معرفی z2عالی کار کرده ولی با مقایسه های مزخرف و الکی بعضی سایتها این برندو بی ارزش کردن.برندی که تو تکنولوژی حرف اولو میزنه

  26. فقط الجی از هر نظر بهترینه

  27. اصلا مقایسه منطقی نبود.توی بخش استیل بهترین طراحی و شکل رو Xpria X داره همونطور که بقیه مدل های قبلی سونی داشت و بد حالت تر از همه ال جی هست که تمام اپشن هاش میره زیر دست.سامسونگ هم که بطور عجیبی جای انگشت جذب میکنه.
    وبخش دوربین که سونی بهترین دوربین رو نه بخاطر سنسور ۲۳ مگاپیکسلی بلکه بخاطر فکوس فوق سریع و پردازش بسیار عالی عکس هاش داره و شما دقیقا کمترین امتیاز رو به دوربین سونی دادید.درمورد رابط کاربری هم فقط میتونم بگم که ال جی بخاطر بی کیفیت ترین رابتی که داره میتونه راحت تر عملکرد هارو پردازش کنه و سریع عمل کنه وگر نه سامسونگ و سونی هم میتونستند یه رابط بدون گرافیک و بدون امکانات برای گوشیشون قرار بدن تا سرعت بره بالا.

  28. به نظرم الجی تا زمانی میتونه تو صدر باشه که نت ۶ معرفی نشه.

    • نت ۶ هم معرفی بشه هیچ تغییری نخواهد کرد چون سامسونگ مشخصه داره درجا میزنه تا ۳ سال دیگه شاااید بتونه به تکنولوژی های جی۵ توی ساخت گوشیاش برسه ، نواوری هایی که توی جی۵ استفاده شده تا ۳ یا ۴ سال دیگه همتا نخواهد داشت

      • کاملا حرفی درست بود چون الجی توانست با اینکه بدنه‌ای فلزی دارد امکان تعویض باطری و امکان استفاده از ماژول هایی را به ارمغان بیاورد و گوشی ای موژولار را عرضه کند و دوربین دوگانه و بسیار باکیفیتی به الجی اضافه کند.
        ولی سامسونگ فقط چند نو آوری نچندان جالب را برای گوشی خود فراهم کرد از جمله ضد آب بودن،دوربین ۱۲ مگاپیکسل (که ضعفی جدی است)و…
        همه ی گوشی های سامسونگ دارای یک شکل و شمایل اند و دارای بدنه ای اند که اثر انگشت روی آن می ماند و سیستم ساده ای که کار کردن با آن را کسل کننده می سازد

        • دوست عزیز من خودم طرفدار ال جی هستم ولی دوربینی که نسل قبلی 16 مگاپیکسل بوده و الان شده 12 ضعف حساب میاد؟خب باید نگاه کنید که همه چی مگاپیکسل نیس و سامسونگ ادعای بهتر بودن دوربین s7 نسبت به s6 رو مشخص کرد