پرفروش ترین خودرو دنیا در سال ۲۰۲۳

پرفروش ترین خودرو دنیا در سال 2023 چه بود؟

با استناد به داده‌های جمع‌آوری شده از نقاط مختلف، پرفروش ترین خودرو دنیا در سال 2023 مشخص شد؛ ماشینی که هم اروپا و هم چین را قبضه کرده است.

با پایان 2023، پرفروش ترین خودروهای بازار اروپا و همچنین پرفروش ترین خودروهای بازار آمریکا طی سال گذشته میلادی مشخص شدند. حالا سوال دیگری که احتمالاً علاقه‌مندان به صنعت خودرو جویای جواب آن باشند این است که پرفروش ترین خودرو دنیا در سال 2023 چه خودرویی بود؛ معیاری که می‌تواند سلیقه خودروسواران سراسر دنیا در حال حاضر را نوبه خود نشان بدهد.

پرفروش ترین خودرو سال 2023 در سراسر جهان

تسلا مدل Y، پرفروش ترین خودرو دنیا در سال ۲۰۲۳

آمار و ارقام فروش خیلی از بازارها هنوز منتشر شده، اما بنا به آخرین اخبار خودرو، تسلا مدل Y عنوان پرفروش ترین خودرو دنیا در سال 2023 را تصاحب کرده است. این کراس اوور برقی در سال گذشته مجموعاً 1.23 میلیون دستگاه به فروش رساند که آن را در صدر لیست پرفروش ترین ماشین های جهان قرار می‌دهد. این رشدی 64 درصدی برای این محصول تسلا در مقایسه با سال 2022 به حساب می‌آید؛ هرچند در سال 2022 رشدی 91 درصدی را نسبت به سال 2021 تجربه کرده بود.

البته باید تاکید کرد که این رقم بر اساس داده‌های اولیه به دست آمده و داده‌های نهایی در سه‌ماهه دوم سال 2024 منتشر خواهند شد. تا به اینجا داده‌های بخش عمده اروپا، ایالات متحده، کانادا، چین، استرالیا، نیوزیلند، روسیه، ترکیه، کشورهای جنوب شرقی آسیا و همچنین کشورهای آمریکای لاتین در دسترس قرار گرفته است. همچنین داده‌های تخمینی از ژاپن، هنگ کنگ، مالزی، فیلیپین، تایلند، خاورمیانه و آفریقای شمالی به‌علاوه برخی از مناطق کوچک ارائه شده‌اند.

تسلا مدل Y، پرفروش ترین خودرو دنیا در سال ۲۰۲۳

مدل Y در دو بازار بزرگ خودروهای الکتریکی یعنی اروپا و چین صدرنشین بوده است. آمار و ارقام انجمن خودروسازان چین نشان می‌دهند که بیش از 456 هزار دستگاه از این خودرو با رشد 45 درصدی طی سال 2023 به عرضه رسید. در طرف دیگر، این کراس اوور الکتریکی تسلا در اروپا هم با عبور از خودروهایی مثل پژو 208، فولکس واگن تی راک و داچیا ساندرو پرفروش ترین ماشین بازار اروپا نام گرفت. به‌طور دقیق‌تر، بنا به داده‌های جمع‌آوری شده از 30 بازار اروپایی، مدل Y طی سال گذشته میلادی بیش از 255 هزار دستگاه در اروپا فروش داشت.

حتی آمار رسمی تسلا حکایت از این دارند که از هر 3 خودرو تحویل داده شده توسط این شرکت در سال 2023، دو دستگاه مدل Y بودند. همه این آمار و ارقام نشان از تقاضای فوق‌العاده بالا برای مدل وای در اقصی نقاط دنیا دارند. این خودرو تمام برقی حتی راو 4 و کرولا را که طی سال‌های اخیر همواره صدر جدول‌های فروش در سراسر جهان را در اختیار گرفته بودند پشت سر گذاشته است. البته کرولا و راو 4 هر دو همچنان فروش بالایی را تجربه کرده‌اند، اما نتوانسته‌اند در رقابت با تسلا مدل Y برنده بیرون بیایند؛ با توجه به داده‌های اولیه، از این دو خودرو تویوتا به ترتیب 1.01 و 1.07 میلیون دستگاه به فروش رسیده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*