فرود هواپیمای نظامی ترکیه در بزرگراه

تماشا کنید: فرود ترسناک هواپیمای نظامی ترکیه در حاشیه بزرگراه

شهروندان ترکیه، تصاویری را ثبت کردند که عبور ترسناک هواپیمای نظامی این کشور از بالای سرشان و فرود آن در حاشیه بزرگراه را نشان می‌دهد.

یک فروند هواپیمای نظامی C-160 Transall متعلق به نیروی هوایی ترکیه، در جریان یک پرواز تمرینی ناگزیر به فرود در بزرگراه شد. این حادثه به‌‌علت بروز یک نقص فنی در موتور هواپیما، لحظاتی پس از برخاستن از یک پایگاه هوایی در شهر کایسری رخ داد.

این فرود اضطراری دشوار اگرچه خساراتی به بدنه و بال‌های هواپیما وارد کرد؛ اما با مهارتی که خلبان به‌خرج داد، آسیب خاصی به سرنشینان نرسید. وزارت دفاع ترکیه هم سلامت آن‌ها را تایید کرده است.

ناگفته نماند که هواپیمای Transalls در ترکیه، تحت بازسازی قرار گرفت و پس از ارتقا و تغییر کاربری، با نام C-160T Gören-1 به‌خدمت نیروی هوایی ارتش در آمد.

ظاهرا ارتش ترکیه، سه فروند از این نوع هواپیما را در اختیار دارد که وضعیت دوتای آن‌ها نامعلوم است. آخرین بار آن‌ها در سال 2019 درون آشیانه‌ای در کایسری دیده شده بودند. البته هنوز احتمال استفاده از آن‌ها تحت شرایط خاص وجود دارد؛ اما هواپیمای ترابری C-160D دیگر بازنشست شده و جای خود را به A400M داده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*