افزایش قیمت پژو پارس در بازار خودرو

زلزله در بازار خودرو؛ افزایش قیمت 110 میلیون تومانی پژو پارس

پژو پارس طی کمی بیش از یک ماه افزایش شدید قیمت را تجربه کرده. به‌طور دقیق‌تر، قیمت این سدان ایران خودرو 110 میلیون تومان افزایش پیدا کرده است.

از ابتدای دی تا به اینجا که به اواسط بهمن نزدیک شده‌ایم، پژو پارس با افزایش چشمگیر قیمت، برای خیلی از مشتریان دور از دسترس شده است. نگاهی به قیمت این سدان ایران خودرو در این بازه نشان می‌دهد که افزایش قیمت آن به 110 میلیون تومان می‌رسد؛ 110 میلیونی که امروزه در بازار خودرو کشور عملاً بی‌ارزش به حساب می‌آید!

افزایش قیمت سرسام‌آور پژو پارس ظرف کمتر از دو ماه!

افزایش قیمت پژو پارس در بازار خودرو

پژو پارس LX مدل 1402 در شروع دی با قیمت تقریباً 635 میلیون تومان در بازار به فروش می‌رسید، اما بر اساس جدیدترین اخبار خودرو داخل کشور، قیمت آن با افزایشی 110 میلیونی به 745 میلیون تومان رسیده است.

پژو پارس ELX نسخه XU7 پلاس با قیمت کارخانه 275 میلیون و 201 هزار تومان در دسترس قرار دارد، در حالی که در بازار خودرو با قیمت 660 میلیون تومان معامله می‌شود. تیپ ELX مدل 1402 این خودرو با موتور TU5 هم حالا 740 میلیون تومان در بازار قیمت خورده؛ در ابتدای دی قیمت این نسخه در محدوده 660 میلیون تومان قرار داشت که حاکی از افزایش 80 میلیون تومانی قیمت آن است. همچنین پژو پارس XU7 پلاس با افزایش 80 میلیون تومانی، در مقطع کنونی 600 میلیون تومان در بازار ارزش‌گذاری شده است.

مدتی قبل خبر توقف تولید پژو پارس به گوش رسید. رئیس سازمان ملی استاندارد اعلام کرد در صورت عدم پیروی این خودرو از استانداردهای 85 گانه، تا انتهای اسفند پیش رو تولید آن باید متوقف شود. در واقع از قبل به خودروسازان داخلی تا انتهای سال 1402 مهلت داده شده بود تا سطح ایمنی محصولات خود را هماهنگ با استانداردهای تعیین شده کنند. باید منتظر ماند و دید سرنوشت این خودرو پرفروش ایران خودرو چه خواهد شد.