دومین برج بلند جهان

دومین برج بلند جهان هم در دبی ساخته می‌شود

بعد از برج خلیفه، دومین برج بلند جهان هم قرار است در شهر دبی ساخته شود؛ ساخت این برج بر عهده کیست و ارتفاع آن باید چقدر باشد؟

چند روز پیش مراحل اولیه ساخت دومین برج بلند جهان در دبی استارت خورد؛ این پروژه قرار است توسط شرکت توسعه‌دهنده Aziz Developments انجام شود. این شرکت توسعه‌دهنده معماری، یکی از برجسته‌ترین شرکت‌های ساخت‌وساز در امارات بوده که توسط یک تاجر افغانی بیان‌گذاری شده است. اماراتی‌ها برای ساخت چنین برجی هزینه‌ای معادل 1.5 میلیارد دلار به پیمان‌کار مخصوص این شرکت پرداخت کرده‌اند. برج جدید اماراتی‌ها قرار است در امتداد جاده شیخ زاید دبی احداث شود.

پروسه ساخت چنین برج عظیمی قرار است در طی 4 سال به اتمام برسد و مجموعه‌های مختلفی در دل آن گنجانده می‌شود. مجموعه‌هایی نظیر مرکز خرید‌های عمودی، واحدهای مسکونی (هتلی و اقامت پرسنل)، یک هتل 7 ستاره معتبر، پنت‌‌هاوس‌های مجلل برای تماشای بافت شهری دبی، سکوی تماشای بی‌نظیر و فودکورت‌هایی با انواع غذا و نوشیدنی، بخشی از برنامه‌های ساخت این برج آسمان خراش هستند. از قرار معلوم اماراتی‌ها قول ویژگی‌های متمایز‌کننده و خارق‌العاده در این مکان را از شرکت توسعه‌دهنده گرفته‌اند؛ به‌گونه‌ای که تجربه بازدید از این برج به خاطره‌ای زیبا برای جهانیان مبدل شود.

همچنین قرار است یک مراسم افتتاحیه ویژه در کشور امارات به‌مناسبت بهره‌برداری از این برج اجرا شود که نمونه آن تا به اکنون در جهان وجود نداشته است؛ اما هنوز جزئیات دقیقی از این مراسم در دسترس نیست و جزئیات مراسم افتتاحیه معاقبا اعلام خواهد شد.

دومین برج بلند جهان

میرویس عزیزی، بنیان‌گذار این شرکت توسعه‌دهنده، از اعتماد دولت امارات به شرکت Aziz Developments بسیار احساس رضایت کرد؛ به‌گونه‌ای که با انتشار یک پست در فضای مجازی اعلام کرد که این پروژه یک اتفاق رویایی برای به تحقق رساندن تخیلات ما در عرصه ساخت یکی از بهترین برج‌های تجاری در دنیا است. این تاجر از برگزاری یک مراسم افتتاحیه بزرگ خبر داد، اما تاریخ دقیق برگزاری این جشن را اعلام نکرد.

این تاجر افغان در ادامه سخنان خود افزود که این برج فرصتی است تا ما قدرت معماری روز خود را به رخ جهانیان بکشیم. این شخص همچنین از زحمات دولت دبی برای ایجاد فرصت‌های کاری فراروان و امنیتی برای شرکت و خانواده‌اش تشکر کرد و گفت ساخت چنین برجی فرصتی برای جبران زحماتی خواهد بود که دولت دبی در طی سال‌‌های اخیر برای ما کشیده است.

دومین برج بلند جهان چه ارتفاعی خواهد داشت؟

اما بیایید به سراغ بلندترین برج‌های دنیا برویم تا بتوانیم ارتفاع برج جدید اماراتی را حدس بزنیم؛ برج خلیفه با ارتفاع 828 متری از زمان افتتاح در 4 ژانویه 2010 تا به اکنون بلندترین برج جهان است. در رتبه دوم برج مردیکا در مالزی قرار دارد که ارتفاع آن به 679 متر می‌رسد. پس برای این‌که برج جدید شرکت عزیز بخواهد دومین برج جهان شود باید ارتفاعی بین 679 تا 828 متر داشته باشد. البته این برج دومین برج بلند دبی نیست و برج‌هایی نظیر فرانک مولر آترنیتاس، ماینا 101 و پرنسس دیگر برج‌های بلند این شهر هستند که به ترتیب 450، 425 و 413 متر ارتفاع دارند.

به‌طور کلی کشور امارات به بحث برج‌سازی اهمیت زیادی می‌دهد و برای آن سرمایه‌های کلان پرداخت می‌کند. همین موضوع سبب شده تا برترین شرکت‌های معماری دنیا یک دفتر نمایندگی در این کشور داشته باشند و به‌نوعی شهر دبی، قطب معماری دنیا باشد. با روند در پیش گرفته شده به‌نظر می‌رسد در 4 سال آینده، دبی بیش از پیش بتواند نام خود را بر سر زبان‌ها بیاندازد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*