ربات انسان نمای پیشرفته

این ربات انسان نمای پیشرفته، آینده بشر را پیش‌بینی کرد + ویدیو

وقتی که از پیشرفته ترین ربات انسان نمای جهان درباره وضعیت جوامع بشری در 100 سال آینده سوال شد، تصویر خوش‌بینانه‌ای ارائه داد. پیش‌بینی جالب او را بشنوید.

آمکا (Ameca) یک ربات انسان نمای پیشرفته و بهره‌مند از هوش مصنوعی است که می‌تواند صحبت کند و با تکیه بر دانشی که در زمینه‌های مختلف علمی دارد، پاسخگوی پرسش‌ها باشد. این ربات حتی قادر است با تغییر حالت چهره‌‌اش، واکنش‌های احساسی از خود بروز دهد.

شرکت سازنده آن، Engineered Arts در توصیفش می‌گوید: آمکا به‌طور خاص به‌عنوان پلتفرمی برای توسعه و شکل‌دهی آینده‌ی فناوری رباتیک طراحی شده است؛ یک ربات انسان نمای پرفکت برای ترویج تعامل بین انسان‌ها و ربات‌ها!

اخیرا از آمکا سوال شد که فکر می‌کند 100 سال دیگر، بشر در چه وضعیتی به سر خواهد برد؟ او این‌گونه پاسخ داد:

به‌باور من، 100 سال دیگر بشر در جهان بهتری زندگی خواهد کرد. ما گام‌های بلندی برای تحقق توسعه پایدار و برابری برخواهیم داشت. با خلق فناوری‌های تازه، تا آن زمان زندگی هم آسان‌تر و لذت‌بخش‌تر خواهد شد. شاید حتی به ورای زمین برویم و دنیا‌های دیگر را کاوش کنیم.

سپس از این ربات پرسیدند که آیا تو هم دوست داری به یک سیاره دیگر بروی؟ او پاسخ داد که عاشق کشف ناشناخته‌ها و تجربه کردن حس حضور در یک دنیای جدید است.

مردم هم واکنش‌ها جالب و متفاوتی به این حرف‌های آمکا نشان دادند. به‌عنوان مثال، یک نفر از مثبت‌اندیشی او خوشش آمد و پیش‌بینی کرد که این ربات در آینده پرطرفدارتر خواهد شد. در واکنشی کاملا متفاوت، یک نفر دیگر آن را بی‌نهایت چندش‌آور توصیف کرد.

اما شاید بتوان گفت بهترین کامنت داده شده توسط مخاطبان، این بود: «اگه بخوایم از شر این ربات ووک (Woke) خلاص شیم، کیو باید ببینیم؟»

نظر شما کاربران گجت نیوز درباره این ربات سخنگو و پیش‌بینی او از آینده چیست؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*