محصولات اکستریم مدیران خودرو در نمایشگاه خودرو تهران

نگاهی به محصولات برند اکستریم مدیران خودرو در نمایشگاه خودرو تهران

در نمایشگاه خودرو تهران یا اتو اکسپو تهران سه محصول از برند اکستریم (Xtrim) مدیران خودرو حضور پیدا کردند. در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

بنا به آخرین اخبار خودرو، مدیران خودرو با دست پُر در نمایشگاه خودرو تهران یا اتو اکسپو تهران 1402 حاضر شد و محصولات مختلف ام وی ام، فونیکس و اکستریم را به نمایش گذاشت. اکستریم (Xtrim) برند جدید این خودروساز بخش خصوصی است که محصولات لوکس برند اکسید چری، شریک همیشگی خود را تحت آن به‌زودی در بازار ایران عرضه می‌کند. حتی به‌تازگی طی رویدادی ویژه، بازیگر مشهور کشور محمدرضا گلزار به‌عنوان سفیر اکستریم و «اولین اکستریمر» معرفی شد که در شبکه‌های اجتماعی سر و صدا کرد. در ادامه جزئیات محصولات اکستریم را که در اتو اکسپو تهران حاضر شدند مرور می‌کنیم.

محصولات برند اکستریم مدیران خودرو در نمایشگاه تهران

اکستریم وی ایکس

محصولات اکستریم مدیران خودرو در نمایشگاه خودرو تهران

خودرو شاسی بلند اکستریم VX پرچمدار برند «اکسید» (Exeed) چری بر شمرده می‌شود. این خودرو اولین بار در قالب کانسپتی طی نمایشگاه خودرو گوانگژو چین در اواخر سال 2019 معرفی شد و نهایتاً در سال 2021 فروش آن به‌صورت رسمی کلید خورد. چهره این خودرو با جلوپنجره بزرگ کرومی آن نشان می‌دهد که با شاسی بلندی پرزرق و برق مواجه‌ایم؛ شاسی بلندی که یک سر و گردن بالاتر از کراس اوورهای مقرون به صرفه شهری بازار چین قرار می‌گیرد.

اکستریم وی ایکس برای تامین قوای محرکه خود از یک موتور 2 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ بهره می‌برد که توانایی تولید قدرت 261 اسب بخار و گشتاور 400 نیوتن متر را دارد؛ چه قدرت و چه گشتاور این پیشرانه کمی بیشتر از تیگو 8 پرو مکس مدیران خودرو است. نیرو محرکه این خودرو به‌وسیله یک گیربکس اتوماتیک 8 سرعته به هر دو محور منتقل می‌شود و با وزن نزدیک به 2000 کیلوگرم، برای شتاب‌گیری از 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت به 8.5 ثانیه زمان نیاز دارد. در ضمن، برآورد رسمی نشان می‌دهد که وی ایکس در هر 100 کیلومتر 8 لیتر بنزین مصرف می‌کند.

محصولات اکستریم مدیران خودرو در نمایشگاه خودرو تهران

انتظار می‌رود Xtrim VX به‌عنوان یک شاسی بلند لوکس پرچمدار مجموعه گسترده‌ای از امکانات ایمنی و رفاهی داشته باشد. این محصول مدیران خودرو هم از سیستم‌های کمک‌راننده پیشرفته از جمله کروز کنترل هوشمند، ترمز اضطراری خودکار با قابلیت تشخیص عابران پیاده، موتورسواران و سایر اتومبیل‌ها، حفظ خودرو بین خطوط و بیش از 10 مورد دیگر برخوردار است. 10 ایربگ، اتوپارک و دوربین 540 درجه برخی دیگر از امکانات ایمنی این خودرو هستند.

از جمله آپشن های رفاهی آن باید به نمایشگر لمسی 15.6 اینچی مولتی مدیا، صفحه آمپر دیجیتال 12.3 اینچی و یک نمایشگر 12.3 اینچی روبه‌رو سرنشین جلو، روکش چرم ناپا صندلی‌ها، تنظیم برقی صندلی راننده و سرنشین جلو و گرمکن، سردکن و قابلیت ماساژ صندلی‌های جلو اشاره کرد.

اکستریم تی ایکس ال در نمایشگاه خودرو تهران

محصولات اکستریم مدیران خودرو در نمایشگاه خودرو تهران

مدیران خودرو کراس اوور سایز متوسط دیگر برند اکسید را هم با نام اکستریم TXL به بازار ایران می‌آورد و به همین ترتیب در نمایشگاه خودرو تهران به نمایش عموم گذاشته است. این کراس اوور در اصل داخل بازار چین با نام اکسید TX شناخته می‌شود و با تغییراتی جزئی در نامگذاری قرار است به کشورمان راه پیدا کند.

اکستریم تی ایکس ال به یک موتور 2 لیتری توربوشارژ 4 سیلندر مجهز است که می‌تواند 261 اسب بخار قدرت و 400 نیوتن متر گشتاور تولید کند و بر خلاف روال همیشگی چری، از طریق یک گیربکس اتوماتیک 8 سرعته نیرو محرکه را به هر دو محور هدایت می‌کند. حداکثر سرعت این خودرو به 200 کیلومتر بر ساعت می‌رسد و در ضمن، انتظار می‌رود تی ایکس ال با این موتور بتواند 8 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر مصرف کند.

TXL هم در پیروی از بقیه محصولات برند اکستریم از امکانات رفاهی و ایمنی به‌روز بهره‌مند است تا بتواند نیازها از یک شاسی بلند لوکس یا بالارده را برآورده کند. این خودرو با سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، کنترل شروع حرکت در سربالایی، ترمز اضطراری خودکار، 6 ایربگ، رانندگی خودکار بین خطوط، سیستم رصد باد تایر، نمایشگر دوگانه با پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اوتو، تهویه خودکار دوکاناله، تریم داخلی چرم، سانروف پانورامیک برقی و… عرضه خواهد شد. البته واضح است که این‌ها فقط بخشی از امکانات و آپشن های تی ایکس ال به حساب می‌آیند.

اکستریم ال ایکس

محصولات اکستریم مدیران خودرو در نمایشگاه خودرو تهران

اکستریم LX که اکسید هم آن را با همین پسوند LX در بازار چین عرضه می‌کند، به‌عنوان یک کراس اوور ساب کامپکت، گزینه‌ای کوتاه‌تر و جمع و جورتر از VX و TXL است.

قوای محرکه ال ایکس را یک موتور 1.6 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ تامین می‌کند. این موتور که به فناوری پاشش مستقیم بنزین (GDI) مجهز است، قابلیت تولید قدرت 197 اسب بخار و گشتاور 290 نیوتن متر را دارد و با استفاده از یک گیربکس دوکلاچه 7 سرعته تر نیرو خود را به هر دو محور ارسال می‌کند. این یعنی همه این محصولات اکستریم با سیستم محرکه دو دیفرانسیل روانه بازار می‌شوند که یکی از مزیت‌های آن‌ها نسبت به بقیه شاسی بلندهای چینی بازار ایران خواهد بود.

اکستریم ال ایکس مدیران خودرو هم در کابین یک نمایشگر دوگانه، متشکل از نمایشگر لمسی 12.3 اینچی برای سیستم مولتی مدیا و صفحه آمپر دیجیتال 12.3 اینچی دارد. در کابین همچنین المان‌هایی مثل سقف پانورامیک، روکش چرمی روی فرمان و صندلی‌ها، تهویه خودکار و سلکتور دنده الکترونیکی به چشم می‌خورند. علاوه بر این‌ها، این کراس اوور چینی کنترل پایداری الکترونیکی، رادار خط خوان، ترمز اضطراری خودکار، دوربین 360 درجه و 6 ایربگ را به همراه دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*