بی ام کارز بهمن موتور در نمایشگاه خودرو تهران

محصولات بی ام کارز در نمایشگاه خودرو تهران؛ از سدان لوکس هونگچی تا کراس اوور برقی نتا U

نمایشگاه خودرو تهران این روزها میزبان خودروهای برند بی ام کارز بهمن موتور است. در ادامه محصولات BM Cars را به‌صورت مختصر معرفی می‌کنیم.

بهمن موتور در نمایشگاه خودرو تهران یا اتو اکسپو تهران 1402 که این روزها در حال برگزاری است، علاوه بر نمایش محصولاتی مثل فیدلیتی XB1 تحت برند «بهمن»، خودروهای بالارده‌تر برند «بی ام کارز» (BM Cars) را به نمایش گذاشته است. سبد محصولات بی ام کارز خودروهایی از هونگچی، فاو و… را در بر می‌گیرد که بنا به جدیدترین اخبار خودرو، همه آن‌ها در این نمایشگاه حاضر شده‌اند. در ادامه جزئیات این خودروها را جهت ارائه دید بهتر از غرفه این خودروساز بخش خصوصی مرور می‌کنیم.

محصولات بی ام کارز در نمایشگاه خودرو تهران

بی ام کارز E5

کراس اوور E5، یکی از خودروهای وارداتی جدید بهمن موتور تحت برند بی ام کارز، محصول یکی از شرکت‌های وابسته به دانگ فنگ است. به‌طور دقیق‌تر، E5 را شرکت مشترک یا جوینت ونچر دانگ فنگ و سوکون (Seres کنونی) که به اختصار با نام DFSK شناخته می‌شود، در چین تولید می‌کنند. بهمن موتور هم که پیش‌تر سابقه همکاری با دانگ فنگ را داشته، حالا تصمیم به واردات خودرویی دیگر از آن به کشور گرفته است. بی ام کارز E5 پیشرانه‌ای پلاگین هیبرید متشکل از یک موتور بنزینی 1.5 لیتری تنفس طبیعی و یک موتور الکتریکی دارد و به‌واسطه یک گیربکس E-CVT نیرو را به چرخ‌های جلو هدایت می‌کند.

هونگچی H5 

بی ام کارز بهمن موتور در نمایشگاه خودرو تهران

هونگچی برند چینی باقدمتی است که سدان‌ها و اس یو وی‌های فوق‌العاده لوکس خود شناخته می‌شود و اگر پیگیر اخبار خودروهای چینی بوده باشید، احتمالاً با آن آشنایی دارد. بهمن موتور سدان H5 از این برند را برای واردات به ایران در نظر گرفته و در نتیجه، در نمایشگاه خودرو تهران هم آن را در معرض دید عموم قرار داده است. هونگچی H5 به یک موتور 2 لیتری توربوشارژ با فناوری پاشش مستقیم بنزین مجهز است که توان تولید قدرت 222 اسب بخار و گشتاور 340 نیوتن متر را دارد. برای انتقال نیرو محرکه این موتور به چرخ‌های جلو، یک گیربکس اتوماتیک 8 سرعته آیسین به کار گرفته شده است.

هونگچی EMQ-5

بی ام کارز بهمن موتور در نمایشگاه خودرو تهران

هونگچی EMQ-5 یکی از محصولات تمام برقی این برند چینی است که بهمن موتور واردات آن را هم در دستور کار قرار داده. این محصول جدید بهمن موتور که در نمایشگاه خودرو تهران مشاهده کردیم، در دو تیپ با خروجی‌های متفاوت عرضه شده است. نسخه پایه با یک موتور الکتریکی در محور جلو 136 اسب بخار قدرت و 260 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. نسخه بالارده‌تر هم با یک موتور الکتریکی در همین محور، قابلیت تولید قدرت 190 اسب بخار و گشتاور 320 نیوتن متر را دارد. شعاع حرکتی این سدان با یک بار شارژ بین 431 تا 620 کیلومتر است که جای نگرانی بابت سفرهای طولانی باقی نمی‌گذارد.

فاو بستیون T77 پرو

محصولات BM Cars بهمن موتور در اتو اکسپو تهران

این خودرو بی ام کارز، محصول بسترن سابق و بستیون کنونی است که یکی از زیرمجموعه‌های گروه فاو یا اف دبلیو ای (FAW) بر شمرده می‌شود. کراس اوور فاو بستیون T77 پرو که در نمایشگاه خودرو مشهور هم حضور پیدا کرده بود، زیر کاپوت خود یک موتور 1005 لیتری توربوشارژ با فناوری پاشش مستقیم بنزین دارد؛ پای ثابت کراس اوورهای چینی این روزها. این موتور توانایی تولید قدرت 158 اسب بخار و گشتاور 258 نیوتن متر را دارد و برای انتقال نیرو محرکه به یک گیربکس دوکلاچه 7 سرعته متکی است.

نتا U بی ام کارز در نمایشگاه خودرو تهران

بی ام کارز بهمن موتور در نمایشگاه خودرو تهران

در مجموعه محصولات بی ام کارز یک کراس اوور برقی با نام نتا U هم حضور دارد. نتا U که بهمن موتور به غرفه خود در اتو اکسپو تهران آورده، ساخته خودروساز چینی تازه‌تاسیس «هوزون آتو» (Hozon Auto) است و در ایران تحت لاین‌آپ اسپیس برند بی ام کارز عرضه می‌شود. این کراس اوور کامپکت قوای محرکه خود را از یک موتور الکتریکی در محور جلو می‌گیرد که می‌تواند 161 اسب بخار قدرت و 310 نیوتن متر گشتاور تولید کند. نسخه‌ای دیگر از این خودرو با خروجی بالاتر و سیستم محرکه دو دیفرانسیل در دسترس قرار دارد، ولی حداقل در حال حاضر قرار نیست در ایران عرضه شود.