ام جی GT

ام جی GT، ماشین چینی جدید بازار ایران با صفر ستاره ایمنی!

ام جی GT، خودرو چینی جدید معرفی شده توسط فردا موتورز، با کسب صفر ستاره ایمنی، لقب بی‌ کیفیت‌‌ ترین خودرو بازار ایران را یدک می‌کشد.

کمپانی فردا موتورز با حضور در نمایشگاه اتو اکسپو تهران علاوه بر محصولات وارداتی متفاوت، از خودرو چینی ام جی GT نیز رونمایی کرد. این خودرو قرار است به‌زودی توسط این شرکت به بازار ایران عرضه شود؛ اما بهتر است بدانید این خودرو از ایمنی مناسبی برای حفاظت از جان سرنشینان خود برخوردار نیست. در این بخش از اخبار خودرو سایت گجت نیوز با اعلام نتایج تست ایمنی MG GT همراه ما باشید.

خودرو ام جی GT با چاشنی صفر ستاره ایمنی!

ام جی GT

خودرو ام جی جی تی در چند ماه اخیر و قبل از ورود به ایران به‌دلیل ایمنی بسیار پایین، نقل محافل خبری خارج از کشور بوده است. کمپانی ام جی (MG) با ریشه بریتانیایی و اما ساخت و توسعه در چین، تا به امروز محصولات مناسبی را به بازار ایران عرضه کرده است. اما این شرکت با ارائه نسخه جدید ام جی GT تا حدود زیادی مشتریان و علاقه‌مندان این برند را ناامید کرد. این خودرو در تست تصادف موسسه ایمنی استرالیا موسوم به ANCAP، با دریافت صفر ستاره ایمنی به‌عنوان ضعیف‌ترین خودرو چینی حاضر در ایران و یکی از بدترین خودروهای چینی جهان در زمینه ایمنی شناخته می‌شود.

ام جی GT

داشبورد این خودرو به‌عنوان خطرناک‌ترین قسمت آن شناخته می‌شود که توان وارد کردن آسیب بسیار شدیدی به سرنشینان جلو در تصادفات احتمالی دارد. این خودرو در تست حفاظت از سرنشین در هنگام تصادف با کسب امتیاز ۱۵.۰۹ از مجموع ۴۰ امتیاز، عملکرد بسیار ضعیفی ارائه داده است.

همچنین این خودرو در بخش سیستم کمک ایمنی شامل ترمزها و کمربند ایمنی نیز با کسب امتیاز ۲.۴۸ از مجموع ۱۸ امتیاز عملکرد فوق‌العاده ضعیفی از خود ارائه داده است. در ادامه تصاویر مربوط به تست‌های ایمنی انجام گرفته شده توسط موسسه ANCAP استرالیا را مشاهده می‌کنید.

نگاهی اجمالی به مشخصات ام جی جی تی

نسخه وارداتی این خودرو به کشور به یک پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری توربوشارژ با تکنولوژی GDI مجهز شده که مجموعا قادر به تولید قدرت ۱۷۳ اسب بخار و گشتاور ۲۵۰ نیوتن‌متر است. مجموع قدرت تولید شده توسط این پیشرانه نیز با یک گیربکس اتوماتیک ۷ سرعته دو کلاچه از نوع تر به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

ام جی GT

در بخش امکانات رفاهی و ایمنی نیز این خودرو مجهز به کروز کنترل، تهویه مطبوع اتوماتیک، شیفتر پشت فرمان، فرمان برقی چند حالته، سامانه کنترل شروع به حرکت در سربالایی، سنسور نور، سیستم ورود بدون کلید به‌همراه استارت دکمه‌ای، ترمز پارک برقی به‌همراه اتو هلد، کنترل پایداری الکترونیکی، رادار بین خطوط، سنسور پارک و سیستم اخطار تصادف از جلو است.

هنوز قیمت نهایی MG GT برای عرضه در بازار ایران توسط فردا موتورز اعلام نشده، اما نسخه فول این خودرو در بازار چین حدود ۱۸ هزار دلار قیمت دارد.