لوکس ترین قطارهای جهان + عکس و ویدیو

به نظرتان یک قطار چه‌قدر می‌تواند از نظر رفاهی، هم‌تراز یک هتل درجه یک باشد؟ در این مطلب شما را با لوکس ترین قطار های جهان آشنا خواهیم کرد که دست کمی از یک هتل سلطنتی ندارند.

قطار، یکی از نوآوری‌هایی است که توانست در زمان ابداع خود، دنیا را متحول کند. روزگارانی بود که این وسیله، تنها ابزار برای طی مسافت‌های طولانی در دسترس بود، اما با اختراع هواپیما‌ها و خودروها، از استفاده و محبوبیت قطار ها کاسته شد.

در میان افزایش سفرهای هوایی، تعدادی نیز به سفر با قطار علاقه دارند و عبور از مناظر چشم‌نواز را به عبور از میان ابرها ترجیح می‌دهند. به همین خاطر، تورهای گردشگری برپا شدند که مسافران این قطار ها، عجله‌ای برای رسیدن به مقصد ندارند. آن‌ها قرار است با این قطار ها، از مناظر لذت‌بخش عبور کنند و چند روزی را در قطار باشند.

این قطار ها، در سطح یک هتل فوق‌العاده، برای شما امکانات مختلفی را فراهم می‌کنند و شما احساس خواهید کرد که در یک هتل مجلل به سر می‌برید. در این مطلب از سایت گجت نیوز، شما را با 5 مودر از مجلل‌ترین قطار های جهان آشنا خواهیم کرد.

5 تا از لوکس ترین قطار های دنیا

قطار های مجلل، امروزه در اغلب نقاط جهان یافت می‌شوند. اما برایتان 5 مورد از بهترین قطار ها را گزینش کرده‌ایم.

قطار سلطنتی رویال پاسیفیک کانادا

 

رویال پاسیفیک، یک قطار سلطنتی قدیمی است که قدمت واگن‌های آن به سال 1916 برمی‌‌گردد. از این قطار برای طی مسافت بین ساحل شرقی و غربی کانادا استفاده می‌شد. این قطار از 10 واگن و 2 لوکوموتیو تشکیل یافته است که از زمان آغاز به کارش، چهره‌های سرشناسی مانند پادشاه جورج ششم، پرنسس الیزابت، روسای جمهور ایالات متحده، فرانکلین روزولت و جان‌اف‌کندی و وینستون چرچیل، نخست وزیر بریتانیا سوار این قطار شده‌اند. از سال 2000، این قطار تغییر کاربری داده و تاکنون، به‌عنوان یک قطار گردشگری استفاده شده است.

قطار لوکس کانادا

در طراحی داخل این قطار، از مبلمان و تجهیزات روسی استفاده شده است تا بتواند حس قدمت تاریخی آن را به مسافران نیز القا کند. امکانات رفاهی در این قطار، به‌طور کامل لحاظ شده و واگن‌ها را به اتاق‌هایی تبدیل کرده‌اند که بتوانید همراه با استراحت خود، از مناظر اطراف نیز لذت ببرید. طراحی کلاسیک در کنار تجهیزات و امکانات مدرن، چیزی است که باعث شده است تا این قطار، در لیست 5 قطار لوکس قرار داده شود.

 قطار آندن اکسپلورر پرو

 

بلموند، شرکت گردشگری است که قطار آندن اکسپلورر را در اختیار دارد. این قطار، اولین قطار لوکس در آمریکای جنوبی است که از مرتفع‌ترین مناطق پرو عبور کرده و شهرهای آرکیپا، پونو و کوسکو را به هم وصل می‌کند. طراحی این قطار بر پایه مهندسی مدرن بوده و هر 16 واگن آن، نشان‌دهنده زیبایی و هماهنگی خاصی است. از امکانات این قطار می‌توان به سالن پیانو و ماساژ تا واگن سقف باز و رستوران‌های مجلل اشاره کرد.

قطار لوکس اندن اکسپلورر

تمامی 35 کابین این قطار، امکانات رفاهی مورد نیاز مانند حمام داخل اتاق با دستشویی، تهویه مطبوع، کمد لباس را دارند. از آن‌جایی قطار در قسمتی از مسیر خود از کوه بالا می‌رود، مخازن اکسیژن و ماسک‌های اختصاصی از امکاناتی هستند که در هر کابین لحاظ شده و در صورت مشکل، پزشکی نیز در هر واگن وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند. اتاق‌ها نیز از مساحت 5 مترمربع تا 13 مترمربع موجود هستند.

قطار هفت ستاره کیوشو ژاپن

 

قطار لوکس کیوشو ژاپن از سال 2013 در حال فعالیت است و گردشگران در مسیر خود، از هفت استان در جزیره جنوبی کیوشو می‌گذرند. نام این قطار از هفت جاذبه اصلی ژاپن یعنی طبیعت، چشمه‌های آب گرم، غذا، قطار، انسانیت، تاریخ و فرهنگ که اصطلاحا نقاط قدرت ژاپن نامیده می‌شوند، برگرفته شده است. هفت ستاره نیز در آن، به 7 واگن این قطار اشاره دارد که سعی می‌کند احساس خاص و منحصربه‌فردی را برای مسافر ایجاد کند.

قطار لوکس کیوشو ژاپن

در واگن اول آن، سالن غذاخوری با پنجره‌های عریض در روبروی شماست تا بتوانید از مناظر اطراف نیز لذت ببرید. واگن دوم، جایست که می‌توانید به همراه یک نوشیدنی دلچسب، استراحت کنید و از فضای سرشار از آرامش آن، نهایت استفاده را داشته باشید. واگن‌های بعدی، سوئیت‌ها و اتاق‌های شخصی قطار هستند که به‌طور خلاقانه، با معماری ژاپنی طراحی شده‌اند و امکانات کامل رفاهی را نیز را دارند.

قطار لوکس فرانسوی Le Grand Tour

قطار فرانسوی Le Grand Tour، یک قطار گردشگری غول پیکری است که برای بازدید از جاذبه‌های دیدنی فرانسه استفاده می‌شود. شش روز و پنج شب و حدود 6000 کیلومتر، مسافت و مدت زمانی است که این قطار، شما را در خود جای خواهد داد. تور گردشگری این قطار از پاریس آغاز شده و در Puy du Fou پایان می‌یابد. نقطه قوت طراحی داخلی این قطار، در استفاده از سایه‌های قرمز و آبی است که برای تزیین معماری داخلی قطار، مورد استفاده قرار گرفته است. از بهترین امکانات این قطار می‌توان به رستوران فرانسوی آن اشاره کرد که غذاهای اصیل فرانسوی، توسط یکی از بهترین سرآشپزهای فرانسه آماده می‌شود.

قطار لوکس فرانسوی

کابین‌های اقامتی در سه گزینه برای مسافران در دسترس هستند. کابین‌های با مساحت 10 مترمربعی برای حداکثر دو مسافر، کابین‌های 15 مترمربعی برای حداکثر سه مسافر و کابین‌های 25 مترمربعی هستند که تا 5 مسافر را می‌توانند در خود جای دهند. همه اتاق‌ها مجهز به امکانات کاملی از جمله حمام و دستشویی، مهماندار شخصی، وای‌فای هستند که در مجموع، 18 کابین برای اقامت مسافران در نظر گرفته شده است.

قطار ریل رووس آفریقایی

 

ریل رووس را می‌توان یکی از لوکس ترین قطار های قاره آفریقا به‌شمار آورد که بیش از سه دهه است که فعالیت می‌کند. تورهای گردشگری این قطار می‌تواند شامل مناطقی مانند آفریقای جنوبی، زیمبابوه، بوتسوانا، نامیبیا، اسواتینی، موزامبیک، زامبیا، تانزانیا، آنگولا و جمهوری دموکراتیک کنگو باشد. مسافت این سفرها نیز از 800 کیلومتر تا 5530 کیلومتر متغیر است و می‌تواند از بین 2 تا 15 شب طول بکشد. ریل رووس، بیشتر از قطارهای قدیمی بازسازی شده تشکیل یافته اما طراحی مدرن در کنار خلاقیت باعث شده تا زیبایی خاصی برای هر واگن به همراه داشته باشد. فضای داخلی قطار نیز از چوب و مبلمان مخمل تشکیل یافته که تمام امکانات مورد نیاز را نیز دارد.

قطار لوکس رووس ریل آفریقا

از سه مدل کابین موجود در این قطار، کابین رویال با مساحت 16 مترمربع، بزرگترین کابین این قطار محسوب می‌شود. سالن‌های غذاخوری این قطار با ظرفیت 42 نفر، یکی از بهترین واگن‌ها برای لذت بردن از مناطق عبوری هستند. همچنین واگن‌های دیگری نیز وجود دارند که می‌توانید به همراه استراحت، از فضای روباز و پنجره‌های عریض برای تماشای طبیعت استفاده کنید.

سفر با قطار اگرچه ممکن است شما را دیرتر به مقصد برساند، اما درعوض می‌توانید از مناظر زیبایی که عبور می‌کنید، نهایت لذت را ببرید. پس اگر در سفرهایتان، زمان مسئله چندان مهمی نیست، حتما یک بار سفر با قطار را تجربه کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*