افزایش قیمت فیدلیتی و دیگنیتی بهمن موتور

افزایش قیمت فیدلیتی و دیگنیتی بهمن موتور + قیمت جدید در بهمن 1402

قیمت جدید تیپ‌های مختلف فیدلیتی و دیگنیتی بهمن موتور اعلام شد. متقاضیان برای تکمیل وجه این محصولات باید چند صد میلیون تومان هزینه بیشتری پرداخت کنند.

فراخوان جدید شرکت بهمن موتور برای تکمیل وجه متقاضیان خودروهای این شرکت، با افزایش قیمت فیدلیتی و دیگنیتی به نسبت ماه گذشته همراه بوده است. مدتی بود که با نظارت و مقاومت شورای رقابت، قیمت کارخانه‌ای محصولات مونتاژی تغییری نکرده بود، اما به‌نظر می‌رسد با کنار گذاشته شدن شورای رقابت و روی کار آمدن سازمان حمایت، دست خودروسازان برای افزایش قیمت محصولات تولیدی مقداری بازتر شده است. البته می‌توان بخشی از این افزایش قیمت‌ها را به افزایش تعرفه واردات CKD نسبت داد، اما افزایش قیمت چند صد میلیونی محصولات، گواه بالا رفتن هزینه تولید و مونتاژ خودرو در داخل کشور است.

افزایش قیمت فیدلیتی و دیگنیتی بهمن موتور به قدری زیاد است که نمی‌توان تمام آن را به افزایش مالیات‌ها نسبت داد. زیرا تغییر 1 درصدی در اخد مالیات و ارزش افزوده نمی‌تواند قیمت کارخانه خودروهای مونتاژی را از 187 میلیون و 300 هزار تا 252 میلیون تومان دستخوش تغییر کند.

افزایش قیمت فیدلیتی و دیگنیتی بهمن موتور

اگر اخبار خودرو گجت نیوز را دنبال کرده باشید، اطلاع دارید که با توجه به از بین رفتن مقاومت شورای رقابت و در نظر گرفتن سازش سازمان حمایت، احتمالا در روزهای آینده باید منتظر خبر گران شدن سایر محصولات مونتاژی و داخلی باشیم. افزایش قیمت فیدلیتی و دیگنیتی بهمن موتور اولین قدم سازمان حمایت در راستای حمایت از تولیدکنندگان بود.

قیمت جدید فیدلیتی و دیگنیتی بهمن موتور – بهمن ماه 1402

در جدول زیر می‌توانید قیمت جدید تیپ‌های مختلف فیدلیتی و دیگنیتی را همراه با تغییرات قیمت آن‌ها مشاهده کنید.

نام خودروقیمت آذر ماهقیمت جدیدتغییرات قیمت
دیگنیتی پرایم۱,۲۴۹,۰۰۰,۰۰۰۱,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰۲۱۶,۰۰۰,۰۰۰
دیگنیتی پرستیژ۱,۴۴۲,۰۰۰,۰۰۰۱,۶۹۴,۰۰۰,۰۰۰۲۵۲,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی پرایم ۵ نفره۱,۱۲۳,۰۰۰,۰۰۰۱,۳۳۱,۰۰۰,۰۰۰۲۰۸,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی پرایم ۷ نفره۱,۱۴۸,۰۰۰,۰۰۰۱,۳۳۵,۳۰۰,۰۰۰۱۸۷,۳۰۰,۰۰۰

افزایش قیمت‌های جدید که در نتیجه افزایش تعرفه واردات، افزایش مالیان بر ارزش افزوده و تغییرات نرخ ارز شکل گرفته است تا حد زیادی قدرت خرید مردم ایران را تحت‌الشعاع قرار خواهد دارد. از سوی دیگر تیراژ پایین این محصولات سبب شده که شاهد بازار سیاه خرید و فروش این خودروها در داخل کشور باشیم. قیمت دیگنیتی و فیدلیتی پرایم در بازار داخلی به قدری زیاد است که کمتر کسی می‌تواند به خرید این محصولات مونتاژی فکر کند.

نام خودروقیمت روز بازارقیمت کارخانه _ بهمن 1402
دیگنیتی پرایم1,970,000,000۱,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
دیگنیتی پرستیژ2,380,000,000۱,۶۹۴,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی پرایم ۵ نفره1,860,000,000۱,۳۳۱,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی پرایم ۷ نفره1,900,000,000۱,۳۳۵,۳۰۰,۰۰۰