کاربران فعال پیام‌ سان های داخلی

انتشار آماری عجیب از کاربران فعال در پیام رسان های داخلی

طبق اطلاعات منتشر شده از سازمان فناوری و اطلاعات ایران، آمار کاربران فعال پیام رسان های داخلی کشور به‌صورت ماهانه بیشتر از صد میلیون نفر است!

بر حسب آمارهای جدیدی که از طرف سازمان فناوری اطلاعات منتشر شده، بیشتر از 107 میلیون نفر کاربر ایرانی فعال (با فعالیت مداوم) در تلفن همراه خود در حال استفاده از پیام رسان های داخلی هستند؛ یعنی تقریبا 40 میلیون نفر بیشتر از کل جمعیت ایران. جالب است بدانید که آمار ارائه داده شده، نشان‌دهنده سیر صعودی و رشد 3 برابری در زمینه استفاده کاربران از پیام رسان های ایرانی در 18 ماه اخیر یعنی از شهریورماه سال 1401 تاکنون است.

آمار کاربران فعال پیام رسان های داخلی برتر

حالا بین تمامی پیام رسان های ایرانی، در سطر اول این آمار شاهد پیام‌رسان‌ روبیکا با 44 میلیون کاربر فعال ماهانه  هستیم که بیشترین سهم را در جذب کردن مخاطبان به سمت خود داشته است. دومین سطر از این آمار نیز مربوط به پیام رسان‌ ایتا با 30 میلیون کاربر فعال ماهانه می‌شود.

مهدی مظفری، مدیر کل پایش، ممیزی و نظارت در رابطه با رشد صعودی ایتا گفت پیام رسان ایتا در 18 ماهه اخیر رشد 8 برابری داشته و در میان تمامی پیام رسان های ایرانی، بیشترین میزان رشد را تجربه کرده است.

قابلیت اتصال متقابل

یکی از ویژگی‌های خاص و جذاب و کاربردی پیام رسان های ایرانی این است که قابلیت اتصال متقابل (MXB) را دارد. این قابلیت امکان تبادل پیام بین کاربران برنامه‌های متفاوت را امکان‌پذیر ساخته است. در حال حاضر نیز تمامی پیام رسان های بلد، ایتا، آی‌گپ و گپ به یکدیگر وصل شده‌اند و بیشتر از 2 میلیون نفر کاربر از این اتصال استفاده می‌کنند.

مهدی مظفری در رابطه با مزیت‌ها و خوبی‌های این قابلیت اتصال، گفت اتصال متقابل (MXB) مزیت‌هایی از جمله آسان بودن استفاده از برنامه‌های پیام رسان‌، افزایش رقابت در بین پیام رسان‌ها، بیشتر شدن و گسترش میزان مخاطبان در کسب‌وکارها، افزایش امنیت و در آخر، جلوگیری کردن از حمله‌های مهندسی اجتماعی یا به اصطلاح (حملات فیشینگ) و هرزنامه و کلاهبرداری‌های اینترنتی (اسپم) را به وجود می‌آورد.

مدیران پیام رسان های ایرانی بسیار تلاش می‌کنند که با به‌وجود آوردن و فراهم کردن خدمات گوناگون و متفاوت، به رفع کردن نیازهای اولیه کاربران کمک کنند. برای مثال در مدت یک سال گذشته، به پیام‌رسان‌‌ها قابلیت جدیدی نیز اضافه شده است. این قابلیت‌ها شامل ارسال پیام‌‌های صوتی و تصویری، ایجاد گروه‌هایی با قابلیت مکالمه صوتی، دریافت کد پستی و استعلام خلافی خودرو می‌شود.

اما آیا شما مخاطبان گرامی برای رفع نیازهای خود و رهایی یافتن از فیلترینگ، حاضرید از پیام رسان های بومی و ایرانی استفاده کنید؟