خودرو بدون راننده گوگل تصادف کرد: اینبار گوگل مقصر است !

همانطور که اطلاع دارید ، گوگل حدود ۷ سال است که خودروهای بدون راننده ( ماشین خودران ) خود را روانه خیابان های آمریکا کرده و در حال آزمایش و توسعه این وسایل نقلیه برای عرضه رسمی این فناوری به بازار در آینده است.جالب است بدانید خودرهای بدون راننده گوگل تاکنون چند مرتبه در خیابان ها تصادفات جزئی داشته اند اما تا پیش از این در هیچکدام از این حوادث، خودروی گوگل مقصر تصادف نبوده است.اما ظاهرا در آخرین تصادفی که یکی از خودروهای بدون راننده گوگل با یک اتوبوس کرده ، اینبار گوگل مقصر شده است.

خودروی خودران گوگل در تاریخ ۱۴ فوریه با یک اتوبوس تصادف کرد که گزارش آن در تاریخ ۲۹ فوریه منتشر شده و این نخستین بار است که این شرکت برای تصادف این فناوری خودران مقصر شناخته می‌شود.

این خودرو که یک لکسوس اس‌یووی (Lexus sports utility vehicle) است، در حالی که قصد داشت به کیسه‌های شنی که روی جاده‌ای در کالیفرنیا قرار داشت نخورد، به سمت چپ یک اتوبوس عمومی در حال عبور برخورد کرد.

Google-self-driving-car-1

این تمام این خودروها از جمله این خودرو یک راننده ( کنترل کننده ) هم دارند و اپراتور این خودرو نزدیک شدن اتوبوس را از آینه دیده بود، اما تصور می‌کرد که اتوبوس می‌ایستد یا سرعتش را کم می‌کند که به خودروی گوگل اجازه ادامه مسیر دهد.

گوگل ادعا می‌کند که تلاش‌هایش منجر خواهد شد در آینده تعداد زیادی از خودروها به صورت خودران حرکت کنند. این شرکت البته اذعان می‌کند که این فناوری هنوز نیاز به کار دارد. این تصادف با اتوبوس به این دلیل اتفاق اتفاد که نرم‌افزار خودروی گوگل هم پیش‌بینی کرده بود که اتوبوس راه را به آن واگذار خواهد کرد.

گوگل در گزارش ماهیانه ماه فوریه خود درباره خودروهای خودران نوشته است:‌ ما می‌توانیم تصور کنیم که راننده اتوبوس فرض کرده است که ما عقب خواهیم کشید و متاسفانه تمامی این فرضیات ما را به یک نقطه در یک زمان رسانده و منجر به تصادف شده است. این سوءتفاهم‌ها هر روزه بین رانندگان انسان در جاده هم پیش می‌آید.

Google-self-driving-car

در این تصادف جراحتی گزارش نشده، اما سپر جلو، چرخ جلو و یکی از سنسورهای خودروی گوگل آسیب دیده است. خودروی گوگل با سرعت دو مایل بر ساعت (۳.۲ کیلومتر بر ساعت) و اتوبوس با سرعت ۱۵ مایل بر ساعت (۲۴ کیلومتر بر ساعت) می‌راندند.

به گفته گوگل، این شرکت حالا تغییراتی را بر روی نرم‌افزار این خودروی خودران اعمال کرده است تا از این پس کمتر این احتمال را بدهند که اتوبوس‌ها و سایر وسایل نقلیه بزرگ راه را به آنها واگذار خواهند کرد.

منبع : androidauthority

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*