ماشین بدون راننده گوگل هم تصادف می کند اما در هیچکدام مقصر نیست !

گوگل از ۶ سال پیش تاکنون خودورهای بدون راننده خود را که تعداد ۲۰ دستگاه‌ از آنها وجود دارد و تاکنون مسافتی معادل ۲.۵ میلیون کیلومتر را طی کرده‌اند را روانه خیابان های آمریکا کرده است.این خودرو ها از زمان شروع پروژه ۱۱ تصادف جزئی داشته‌اند اما هیچکدام از این تصادف‌ها ماشین گوگل مقصر نبوده و به گفته مدیر پروژه خودرو بدون راننده گوگل Chris Urmson ، هیچ‌کدام از این تصادف‌ها صدمات جانی نیز در بر نداشته است.

 

اما به جزئیات فجایع یا همان تصادفات بپردازیم و ببینیم چرا Urmson می‌گوید خودروی ما بی‌نقص است. در ۷ مورد از تصادفات، خودرویی از عقب به خودروی بدون راننده‌ی گوگل کوبیده است. ۲ مورد از تصادفات شامل برخورد خودرویی از بقل بوده و آخرین مورد هم به علت عبور یک خودرو از چراغ قرمز به وقوع پیوسته است.تصادفات کوچک که گوگل گزارش آن را منتشر نکرده هم از مصائب دنیای خودروهای بدون راننده است که تدریجاً کشف می‌شود.

Google-self-driving-car-1

و جمله‌ای هم از راننده‌ی خودروی گوگل بشنویم که قرار است در مواقع خاص مراقب تصمیمات احیاناً اشتباه آن باشد:

در آمریکا و در هر لحظه‌ی روز، ۶۶۰ هزار نفر پشت فرمان خودروی خویش نشسته‌اند و به جای نگاه کردن به جاده و اطراف، مشغول ور رفتن با وسایل همراهشان هستند!

کنایه‌ی تند و تیزی است به کسانی که فکر می‌کنند آدمی از خطا مبرّاست و خودروی هوشمند پدیده‌ی خطرناکی است. به هر حال گوگل همچنان مشغول کار روی خودروی بدون راننده و همین‌طور خودروی الکتریکی و هوشمند خواهد بود.

به نظر شما آخر و عاقبت این پروژه گوگل به کجا خواهد رسید ؟ آیا روزی می آید که راننده از خودرو ها حذف شده و هوش مصنوعی کنترل همه چیز را به دست بگیرد ؟ ( به عقیده شخصی بنده بله ! )

منبع : yahoo

 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*