Ethereum

آموزش خرید اتریوم از نیپوتو

اتریوم یک شبکه بلاک چین غیرمتمرکز است که از توکن اتر پشتیبانی می‌کند و به کاربران امکان می‌دهد تا تراکنش‌ انجام دهند، سود دارایی‌های خود را از طریق سرمایه گذاری، استفاده و ذخیره توکن‌های غیر مثلی (NFT)، معامله ارزهای دیجیتال، بازی کردن، استفاده از رسانه‌های اجتماعی و موارد دیگر به دست آورند.

اتریوم همیشه دومین پروژه بزرگ بلاک چین در جهان نبود. ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin) در واقع این پروژه را برای پاسخگویی به کاستی‌های بیت کوین ایجاد کرد. بوترین وایت پیپر اتریوم را در سال 2013 منتشر کرد که در آن جزئیات قراردادهای هوشمند (قطعنامه های تغییر ناپذیر خودکار «اگر … آنگاه») که امکان توسعه برنامه‌های غیرمتمرکز را فراهم می‌کرد شرح داده بود. گسترش برنامه غیرمتمرکز قبلاً در فضای بلاک چین وجود داشت، اما پلتفرم‌ها قابل همکاری نبودند. بوترین قصد داشت با ایجاد اتریوم آنها را متحد کند. از نظر او، یکسان کردن شیوه اجرا و تعامل برنامه های غیرمتمرکز تنها راه برای حفظ پذیرش بود.

بنابراین، اتریوم 1.0 ایجاد شد. آن را به‌عنوان اپ استور اپل در نظر بگیرید: فضایی برای ده‌ها هزار برنامه مختلف که همگی از قوانین یکسانی پیروی می‌کنند. فقط آن مجموعه قوانین در شبکه کدگذاری می‌شود و به‌طور مستقل با توسعه‌دهندگانی که می‌توانند قوانین خود را در برنامه غیرمتمرکزها اعمال کنند، اجرا می‌شود. حزب مرکزی وجود ندارد، مانند تغییر و اجرای مقررات اپل. در عوض، قدرت در دست افرادی است که به‌عنوان یک جامعه عمل می‌کنند.

البته ساخت چنین شبکه‌ای ارزان نیست. بنابراین، بوترین و هم بنیانگذاران اتر (گوین وود، جفری ویلک، چارلز هاسکینسون، میهای آلیسی، آنتونی دی ایوریو و امیر چتریت) برای جمع‌آوری 18،439،086 دلار اتر این توکن را پیش فروش کردند و از توسعه‌های حال و آینده اتریوم حمایت مالی کردند.

این گروه همچنین بنیاد اتریوم را در سوئیس با هدف حفظ و توسعه این شبکه تاسیس کرد. بلافاصله پس از آن، بوترین اعلام کرد که این بنیاد به‌صورت غیرانتفاعی فعالیت خواهد کرد، که باعث شد برخی از بنیانگذاران آن را ترک کنند.

چرا خرید اتریوم اهمیت دارد؟

اتریوم دومین ارز دیجیتال با ارزش، از نظر ارزش بازار است و به‌عنوان نقره نسبت به طلای بیت کوین در نظر گرفته می‌شود. مانند هر سرمایه‌گذاری، امکان‌پذیر است که افزایش ریسک اتریوم با پاداش‌های بزرگ‌تر برابر باشد. در هر صورت، دیگر سال 2009 نیست: اتریوم مرحله اجرایی بودن را پشت سر گذاشته است و اکنون فرصتی برای سرمایه‌گذارانی است که قبلاً این کلاس دارایی را بررسی نکرده‌اند.

با توجه به عدم قطعیت و نوسانات بازار کریپتو، قبل از سرمایه‌گذاری مقدار قابل توجهی از وجوه بازنشستگی خود در اتریوم یا هر ارز دیجیتال دیگری، تحقیق کنید. به یاد داشته باشید، مقداری سرمایه‌گذاری کنید که در صورت از دست دادن آن ضرر بزرگی نکنید. 

محبوبیت بلاک چین اتریوم در ماه‌های اخیر افزایش یافته است، زیرا توسعه‌دهندگان از آن برای ساخت مجموعه‌ای از پروژه‌های مالی غیرمتمرکز و NFT استفاده کرده‌اند. به‌گفته حامیان آن، ظهور برنامه‌های کاربردی جدید بر شبکه تاثیر گذاشته است، زیرا افزایش فعالیت توسعه‌دهندگان بیشتری را به اتریوم جذب می‌کند.

با این حال، آیا اتریوم با وجود بروزرسانی‌های تکنولوژیک می‌تواند با رقبای چابک‌تر رقابت کند و یا با رشد دنیای رمزارزها در مورد عملکرد بلندمدت آن اتفاق نظر ایجاد می‌شود.

آموزش خرید اتریوم 

برای خرید اتریوم ، می‌توانید از خدمات nipoto بهره‌مند شوید. جهت انجام عملیات خرید ارز دیجیتال اتریوم، ضرورت دارد ابتدا در سامانه ثبت‌نام نموده و هویت خود را احراز کنید. برای ثبت‌نام در نیپوتو، از صفحه اصلی سایت به بخش “ثبت‌نام” مراجعه کنید.

برای ثبت‌نام، لطفاً مراحل زیر را دنبال کنید:

  • 1_یک آدرس ایمیل فعال وارد کنید.
  • 2_رمز عبور خود را وارد کنید؛ حداقل 8 حرف باشد و شامل حروف کوچک و بزرگ انگلیسی، همچنین اعداد انگلیسی باشد. می‌توانید فاصله نیز استفاده کنید. رمز عبور باید منحصربه‌فرد باشد و در جاهای دیگر استفاده نشده باشد.
  • 3_با کلیک بر روی آیکون کلید در کنار فیلد “رمز عبور”، می‌توانید یک رمز عبور تصادفی ایجاد کنید. برای کپی کردن رمز عبور، بر روی آیکون کپی کلیک و سپس تایید را بزنید.
  • 4_اگر کد معرف دارید، آن را نیز وارد کنید. توجه داشته باشید که پس از تکمیل ثبت‌نام، امکان وارد کردن کد معرف وجود ندارد.
  • 5_پس از مطالعه قوانین و مقررات، تیک موافقت را بزنید.
  • 6_روی دکمه “ثبت‌نام” کلیک کنید.

پس از ثبت‌نام، شما باید هویت خود را در نیپوتو احراز کنید. با آپلود تصویر کارت ملی، می‌توانید به سرعت اقدام به خرید اولین اتریوم خود کنید. احراز هویت در نیپوتو به صورت اتوماتیک انجام می‌شود و شما نیازی به انتظار تأیید احراز هویت برای واریز تومان و خرید ندارید.

برای افزایش موجودی تومان در کیف پول خود، از منوی “کیف پول”، گزینه “واریز”، و سپس “واریز تومان” را انتخاب کنید. سپس یکی از روش‌های واریز زیر را انتخاب نمایید:

  • کارت بانکی:
    • از لیست کارت‌های بانکی که معرفی شده است، یک کارت بانکی را انتخاب کنید.
    • مبلغی که می‌خواهید واریز کنید را وارد کرده و روی دکمه “تایید” یا مشابه آن برای ادامه کلیک کنید.
    • سپس به درگاه بانکی هدایت می‌شوید و مراحل واریز را انجام دهید.
  • آفلاین:
    • واریز آفلاین برای کاربران سطح دو به بعد فعال می‌شود.
    • یکی از بانک‌ها را انتخاب کرده و شماره شبای مربوطه را مشاهده کنید که می‌توانید آن را کپی کنید.
    • در صورت داشتن شناسه واریز، آن را وارد کنید.
    • توجه داشته باشید که فقط از یکی از شماره‌های شبای ثبت شده در حساب کاربری خود برای واریز آفلاین استفاده کنید تا واریز به حساب شما انجام شود.

Ethereum

با انجام این مراحل، می‌توانید موجودی تومان خود را افزایش دهید.

برای قرار دادن سفارش خرید مارکت، که به معنای تعیین قیمت خرید در لحظه می‌باشد، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • انتخاب رمزارز:
    • ابتدا رمزارزی که قصد خرید آن را دارید را انتخاب کنید. مثلاً اگر قصد خرید اتریوم را دارید، اتریوم را بر اساس تومان یا تتر انتخاب کنید.
  • تعیین تومان یا تتر:
    • بر اساس انتخاب رمزارز، مثلاً اگر قصد دارید اتریوم را بر اساس تتر خریداری کنید، تتر را انتخاب کنید. سپس BTC/USDT یا معادل رمزارز مورد نظر را انتخاب کنید.
  • بررسی موجودی تتر:
    • مطمئن شوید که موجودی تتر در کیف پول شما کافی است. در صورت لزوم، می‌توانید با کلیک بر روی دکمه “+” موجودی تتر خود را افزایش دهید.

با انجام این مراحل، شما آماده‌اید تا سفارش خرید مارکت خود را بدهید و قیمت آن به صورت اتوماتیک بر اساس قیمت رمزارز مورد نظر در لحظه مشخص شود.

Ethereum

در باکس مقدار، یا مقدار اتریومی (یا هر نوع رمزارز دیگر) که قصد خرید دارید وارد می کنید یا به میزان تتری که مشخص می‌کنید (برای مثال به مقدار 0.5 اتریوم یا به مبلغ 1000 تتر) سفارش خرید ثبت می‌کنید.

یا با استفاده از اسلایدر براساس درصدی از تتر موجود در کیف پول خود می‌توانید خرید خود را ثبت کنید (در اینجا با استفاده از اسلایدر میزان 25% تتر موجود در کیف پول را انتخاب می‌کنیم). سفارش شما در لحظه انجام می‌شود درنتیجه در اوردر بوک خرید ثبت نمی‌شود.

سفارش فروش مارکت: برای سفارش فروش مارکت مانند خرید شما قیمتی تعیین نمی‌کنید، قیمت بر اساس قیمت رمزارز مورد نظر در لحظه می‌باشد. در باکس مقدار، می‌توانید بر اساس اتریوم(برای مثال 0.5 اتریوم) یا تتر (برای مثال به مبلغ 1000 تتر) فروش ثبت کنید.

یا با استفاده از اسلایدر بر اساس درصدی از  اتریوم موجود در کیف پول خود یا با انتخاب پایه پولی دوم (در اینجا تتر)، می‌توانید فروش ثبت کنید (در اینجا با استفاده از اسلایدر میزان 25% اتریوم موجود در کیف پول را انتخاب می‌کنیم). سفارش شما در لحظه انجام می‌شود درنتیجه در اوردر بوک فروش ثبت نمی‌شود.

چگونه اتریوم خریداری شده را برداشت کنیم؟

نیپوتو از کیف پول همتا به همتا جهت نگهداری و برداشت ارزهای دیجیتال استفاده می‌کند. برای برداشت ارز دیجیتال از نیپوتو می‌توانید طبق آموزش زیر عمل کنید.

در صورت تمایل به برداشت رمزارز از کیف پول خود در نیپوتو، می‌توانید از منوی “کیف پول” به قسمت “برداشت” و سپس “برداشت رمزارز” مراجعه کنید. سپس مراحل زیر را دنبال کنید:

انتخاب رمزارز: رمزارزی که می‌خواهید برداشت کنید را انتخاب کنید یا در باکس مربوطه جستجو کنید.

انتخاب روش برداشت: یکی از روش‌های برداشت را از میان گزینه‌های “عادی”، “تجمیع” یا “انتقال داخلی” انتخاب کنید.

عادی: برداشت از طریق شبکه رمزارز با کارمزد انجام می‌شود.

تجمیع: در این روش، کارمزد کمتر است اما زمان انتقال حداقل ۳ ساعت می‌باشد. برای بیت‌کوین قابل استفاده است.

انتقال داخلی: بدون کارمزد، انتقال موجودی بین حساب‌های کاربری در نیپوتو.

انتخاب آدرس مقصد: آدرس کیف پول مقصد را وارد کنید یا از لیست آدرس‌بوک مخاطبین خود یکی را انتخاب کنید.

انتخاب شبکه: شبکه متناسب با آدرس مقصد به‌صورت اتوماتیک انتخاب خواهد شد.

وارد کردن مقدار: مقدار رمزارزی که می‌خواهید برداشت کنید را وارد کنید یا در صورت برداشت کل رمزارز، روی “همه” کلیک کنید.

ثبت برچسب (اختیاری): اگر نیاز دارید، یک برچسب برای این برداشت ایجاد کنید.

توضیحات (اختیاری): اگر توضیحاتی لازم دارید، می‌توانید آنها را وارد کنید.

مشاهده اطلاعات: میزان کارمزد، مقدار برداشت و مقدار نهایی که به آدرس مقصد واریز می‌شود را مشاهده کنید.

تایید و ارسال: پس از کلیک بر روی “برداشت”، یک کد تایید به شماره تلفن همراه شما ارسال می‌شود و یک لینک به ایمیل شما ارسال می‌گردد. با چک کردن آدرس مقصد از صحت آن اطمینان حاصل کنید و سپس روی لینک کلیک کنید تا فرآیند برداشت کامل شود.

پیگیری: در پایین صفحه، می‌توانید تاریخچه برداشت‌های خود را مشاهده و در صورت نیاز، آنها را لغو کنید.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*