تغییرات اپل در «شیفت شب» نسخه بتای iOS 9.3

یکی از مشخصات پیشتازانه که در iOS 9.3 وجود دارد، شیفت شب است. این ویژگی که به طور علمی طراحی شده به کاربران ios امکان می‌دهد تا در پایان روز آسوده‌تر بخوابند! مطالعات نشان داده که نگاه کردن به نور روشن آبی بعد از غروب آفتاب می‌تواند بر ریتم شبانه روزی تاثیر منفی بگذارد که در نهایت باعث می‌شود به خواب رفتن دشوار شود.

با «شیفت شب»، ابزار شما به طور خودکار خواهد دانست که زمان غروب آفتاب در منطقه شما چه زمان است و در آن زمان رنگ آبی روشن را از صفحه نمایش‌تان حذف خواهد کرد و رنگ باقیمانده گرم‌تر خواهد بود. در نتیجه چشمان شما زمان خواب تقلای کمتری خواهند کرد.

آخرین نسخه ای که از ios پیش از انتشار نهایی منتشر شده، iOS beta 5 است. در این نسخه تغییراتی در شیفت شب دیده می‌شود که احتمالا در نسخه نهایی تکمیل خواهد شد. مثلا، اگر از iOS در حالت Low Power استفاده می‌کنید، دیگر امکان استفاده از شیفت شب را ندارید. تغییر دیگری که وجود دارد در قسمت Command Center است. پیشتر تپ کردن روی آیکن Night Shift دو گزینه را در اختیار کاربر قرار می داد: ۱. Turn On for Now و ۲. Turn on Until Tomorrow. اما در نسخه iOS beta 5، تپ کردن روی آیکن شیفت شب در مرکز کامندها تنها این امکان را می‌دهد که شیفت شب تا زمانی روشن بماند که با یک برنامه از پیش تعیین شده، مشخص شده است.

ns-a

در تنظیمات اپلیکیشن، کاربرها می‌توانند از گزینه Manually Enable Until Tomorrow بهره گیرند و امکان شیفت شب را به طور دستی و غیر خودکار تا فردا روشن کنند. یکی دیگز از تغییراتی که دیده می‌شود در زبان تنظیمات است. یعنی به جای آنکه از سردتر (Cooler) به گرمتر (Warmer) باشد، از Less Warm به More Warm است. ظاهرا اپل ترجیح داده که کاربران گمان کنند که دمای صفحه نمایش کمتر گرم بوده به جای آنکه فکر کنند سرد بوده!

با توجه به این که انتظار می‌رود اپل گوشی جدید ۴ اینچی Apple iPhone SE و آیپد ۹.۷ اینچی Apple iPad Pro و نیز نسخه جدید Apple Watch را ۲۱ مارچ معرفی کند، می‌توان نتیجه گرفت که beta 5 آخرین نسخه پیش از انتشار نهایی iOS 9.3 باشد. اگر چنین باشد تا زمانی که کاربران آیفون و آیپد در سراسر دنیا بتوانند شب‌ها خواب راحت داشته باشند زمان زیادی باقی نمانده است!
منبع: PhoneArena

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*