بازار تلویزیون سامسونگ

سامسونگ برای هجدهمین سال پیاپی بیشترین سهم بازار جهانی تلویزیون را از آن خود کرد

سامسونگ برای هجدهمین سال پیاپی بیشترین سهم بازار جهانی تلویزیون را از آن خود کرد و توانست بار دیگر برتری خود در این حوزه را تثبیت کند.

آمارهای منتشر شده توسط موسسه تحقیقاتی بازار Omdia نشان می‌دهد این شرکت در سال 2023 موفق شد 30.1 درصد از سهم بازار جهانی تلویزیون را به خود اختصاص دهد و از سال 2006 تا به امروز یعنی به مدت 18 سال برتری خود در این حوزه را تثبیت کند. سامسونگ با تمرکز راهبردی روی تلویزیون‌های رده بالا و صفحه‌نمایش‌های بزرگ از جمله مدل‌های پیشرفته QLED و OLED توانسته به چنین موفقیتی دست یابد.

میزان فروش تلویزیون های سامسونگ در سال 2023

میزان فروش مجموعه تلوزیون‌های QLED سامسونگ از زمان عرضه در سال 2017 با در نظر گرفتن جدیدترین مدل‌های Neo QLED اکنون به بیش از 40 میلیون دستگاه رسیده است. این شرکت فقط در سال 2023 توانست به آمار فروش 8.31 میلیون دستگاه برای تلویزیون‌های QLED دست پیدا کند.

سامسونگ در حوزه فروش تلویزیون های پریمیوم به‌خصوص مدل‌های بالای 75 اینج و تلویزیون‌های با قیمت بیش از 2500 دلار نیز نسبت به رقبا در جایگاه بالاتری قرار دارد. در واقع این شرکت در حوزه فروش تلویزیون های بالای 2500 دلار توانسته سهم 60.5 درصدی از بازار را از آن خود کند.

سامسونگ

ضمن این‌که این شرکت در فروش تلویزیون های بزرگتر از 75 اینچ نیز توانسته سهم 33.9 درصدی خود از بازار را حفظ کند. سامسونگ با فروش قابل توجه مدل‌های 98 اینچی خود نیز موفق شد در بخش تلویزیون های بالای 90 اینچ به سهم 30.4 درصدی از بازار دست یابد.

سامسونگ در بخش فناوری OLED نیز به پیشرفت‌های چشمگیری رسیده است. سامسونگ توانسته در سال 2023 تعداد 1.01 میلیون دستگاه از تلویزیون های OLED را به فروش برساند و سهم 22.7 درصد از بازار را را به خود اختصاص دهد. همچنین از آنجایی که سامسونگ مجموعه OLED خود را در سال 2024 گسترش داده است، سهم این شرکت در این بخش نیز تا پایان سال 2024 افزایش پیدا خواهد کرد.

اس‌وی یونگ، مدیرعامل بخش نمایشگرهای بصری سامسونگ در این خصوص عنوان کرد از این‌که سامسونگ توانسته به‌مدت 18 سال پیاپی عنوان رهبر بازار تلویزیون در سطح جهان را به خود اختصاص دهد، به خود افتخار می‌کنیم. این موفقیت بیانگر اعتماد و وفاداری پایدار مصرف‌کنندگان محصولات سامسونگ است. ما خود را عمیقا به پیشرفت صنعت و فراتر رفتن از کیفیت تصویر فوق‌العاده متعهد می‌دانیم تا تجربه‌ای معنادار و ارزشمندتر را به کاربران خود ارائه دهیم.

سامسونگ در نمایشگاه CES 2024 پردازنده پیشگامانه NQ8 AI Gen3 را معرفی کرد که شروع عصر صفحه‌‌های نمایش مجهز به هوش مصنوعی محسوب می‌شود. پیشرفتی که اخیرا در حوزه تولید تراشه‌ها و قابلیت‌های پیشرفته آنها حاصل شده، باعث بازتعریف تلویزیون های هوشمند خواهد شد و یکپارچه‌سازی آن با هوش مصنوعی پیشرفته بر پایه سیستم عامل تایزن نیز نمایشگرهای مجهز به هوش مصنوعی را به هسته نوآوری در خانه‌های هوشمند تبدیل خواهد کرد.

سامسونگ در سال 2024 نیز نوآوری‌های چشمگیری را ارائه خواهد کرد. سامسونگ با پیشرفت‌های برجسته در حوزه پردازنده‌ها و قابلیت‌های ویژه هوش مصنوعی می‌تواند تجربه سرگرمی خانگی را متحول کرده و معیارهای جدیدی را در صنعت تلویزیون به‌وجود آورد.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*