تماشا کنید: کانسپت جدید هواپیمای عمود پرواز DARPA

ساخت هواپیمای عمود پرواز یکی از مهم‌ترین دستاوردهای بشر بوده و دانشمندان نیز سعی می‌کنند تا در این زمینه خبره شوند. دیروز سازمان پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفتهٔ دفاعی آمریکا یا همان دارپا (DARPA) ، از آخرین کانسپت طراحی هواپیمای عمود پرواز خود رونمایی کرد و باید اقرار نمود این هواپیما که موتور آن برقی‌ست فوق العاده جالب و شگفت انگیز به نظر می‌رسد. در ادامه با گجت نیوز همراه شوید.

DARPA در واقع فاز دوم این طراحی را با یک کانسپت جشن گرفته که توسط  Aurora Flight Sciences ساخته شده است. این هواپیما که X-Plane نام دارد دارای موتوری با ۴,۰۰۰ اسب بخار بوده و می‌تواند سه مگاوات برق تولید کند که از این نیرو برای قدرت گرفتن ۲۴ ملخ استفاده می‌گردد.

سرعت این هواپیما می‌تواند به ۳۰۰ تا ۴۰۰ گره برسد. انتظار می‌رود که خود هواپیما در حدود ۱۰,۰۰۰ پوند ( ۴,۵۳۵ کیلوگرم ) وزن داشته و باری با وزن ۴,۰۰۰ پوند ( ۱,۴۱۸ ) کیلوگرم را جا به جا کند.


دارپا (DARPA) یا سازمان پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفتهٔ دفاعی (به انگلیسی: Defense Advanced Research Projects Agency) تأسیس ۱۹۵۸، یک سازمان تحقیقاتی و فناوری زیر نظر وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا است. این سازمان مسئولیت توسعه و ساخت فناوری‌های نوین را برای استفاده ارتش آمریکا به عهده دارد.(ویکی پدیا)

منبع: gizmodo

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*