ثبت رکورد ۴۳ میلیون فروش دو کنسول ایکس باکس وان و پلی استیشن ۴ در آمریکا و اروپا

با عرضه کنسول‌های نسل هشتمی ایکس باکس وان و پلی استیشن ۴، دست توسعه دهندگان بازی‌ها جهت ارائه محصولاتی قدرتمندتر از پیش باز شد. در همین راستا با توجه به عناوین بسیار محبوبی که برای دو کنسول نام برده منتشر شدند، گیمرها به سمت خرید این دو کنسول هجوم آوردند تا روی هم رفته ۴۳ میلیون قطعه ایکس باکس وان و پلی استیشن ۴ در آمریکا و چندین کشور مختلف اروپایی به فروش برسد. در ادامه با گجت نیوز همراه باشید.

ثبت فروش ۴۳ میلیونی کنسول‌های ایکس باکس وان و پلی استیشن ۴ نشان دهنده آن است که مردم به سمت استفاده از این دو کنسول نسل هشتمی مایکروسافت و سونی روی آورده اند. این داده ای است که توسط دو گروه تحقیقاتی NPD و GFK تا تاریخ ۳۱ دسامبر سال گذشته و در منطقه آمریکای شمالی به دست امده است. این آمار نشان دهنده آن است که در فاصله بین دو ماه سپتامبر و دسامبر، فروش این دو کنسول بازی با ۱۱ میلیون رشد همراه بوده است. درواقع می‌توان گفت که استفاده مردم از کنسول‌های قدرتمند، رشد چشمگیری را داشته است. در بیانیه مشترک این دو گروه آمده است:

“این آمار و ارقام از طریق محاسبه فروش سخت افزاری در شمال آمریکا (ایالات متحده و کانادا) و اروپا (استرالیا، اتریش، دانمارک، فرانسه، آلمان، ایرلند، ایتالیا، هلند، پرتقال، اسپانیا، سوئد، بریتانیا و چندین کشور دیگر) به دست آمده است.”

این میزان افزایش در فروش کنسول‌های بازی جای هیچ شگفتی نخواهد بود به خصوص که در این بازه زمانی و مصادف شدن با تعطیلات کریسمس بدون شک تقاضا نیز بالا می‌رود. اما می‌توان گفت که این میزان فروش نه تنها خبر خوبی برای دو کمپانی مایکروسافت و سونی است، بلکه برای صنعت بازی سازی نیز نوید بخش و امیدوار کننده خواهد بود.

“کنسول‌های نسل گذشته ایکس باکس ۳۶۰ و پلی استیشن ۳ نسبت به همین زمان، فروش ۲۸ میلیونی را در دو بازار آمریکای شمالی و اروپا تجربه کرده بودند.”

این یک نتیجه بسیار جالب خواهد بود و نشان می‌دهد که رشد در صنعت بازی، فراتر از کنسول‌های بازی نسل پیشین خواهد بود. دو کنسول ایکس باکس وان و پلی استیشن ۴ توانسته اند فروش موفقی را تجربه کنند و باید دید که آیا این موفقیت در سال جاری نیز ادامه خواهد یافت یا خیر؟ بهتر است تا زمان انتشار کنسول نسل جدید نینتندو NX منتظر بمانیم تا بتوانیم پس از عرضه آن محصول، تاثیرات کل فروش را بر روی نتایج به دست آمده بررسی کنیم.
نظر شما در مورد موفقیت کنسول‌های نسل بعدی چیست؟ نظرات خودتان را با ما درمیان بگذارید.

منبع: segmentnext

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*