اینترنت پرسرعت

در آمریکا، زیر 100 مگابیت بر ثانیه اینترنت پرسرعت حساب نمی‌شود

کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا با اصلاح و بازتعریف اینترنت «پهن‌باند»، مفهموم جدیدی از اینترنت پرسرعت را ارائه کرد.

در روزگاری که سرعت اینترنت کشورمان با وجود ادعای نهادهای مربوط و با توجه به قیمت بالای تعرفه‌ها در بهترین حالت خود به اندازه ۱۰ درصد کشورهای برتر این حوزه هم نیست و طبق گزارش ماه فوریه اسپیدتست با افت سرعت همراه بوده، کمیسیون فدرال آمریکا با انتشار یک بیانیه مطبوعاتی تعریف جدیدی از استاندارد اینترنت «پهن باند» (Broadband) ارائه داده است.

مفهموم جدید اینترنت پرسرعت در آمریکا

جسیکا روزن ورسل، رئیس پیشین هیئت مدیره کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا (FCC)، نه سال پیش به لزوم بالا بردن استاندارد و تعاریف اینترنت پرسرعت اشاره کرده بود و معتقد بود که باید حد نصاب جدید اینترنت در آمریکا ۱۰۰ مگابیت‌ بر ثانیه باشد و هر عددی کمتر از آن را یک ظلم و بی‌عدالتی در حق کودکان‌، آیندگان و اقتصاد دیجیتال این کشور خوانده بود. حال پس از گذشت 9 سال، این خواسته جسیکا روزن ورسل جامه عمل پوشانیده است. این در حالی است که رئیس هیئت‌مدیره سابق کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا به هنگام ترک این سازمان در سال ۲۰۲۱ گفت همچنان به چیزی بیشتر از سرعت دانلود ۲۵ مگابیت‌ بر ثانیه نیاز نداریم.

اینترنت پرسرعت

طبق اعلام دولت ایالات متحده آمریکا، از این پس قوانین مربوط به ارائه اینترنت و پیش‌نیازهای آن به‌صورت سخت‌گیرانه‌ای مورد نظارت و بررسی قرار می‌گیرد. طبق این قانون از این‌ پس به سرویسی «پهن‌باند» می‌گوید که دارای سرعت دانلود ۱۰۰ مگابیت‌ بر ثانیه و سرعت آپلود ۲۰ مگابیت‌ بر ثانیه باشد.

مفهوم پهن‌باند از سال ۲۰۱۵ تا به امروز به سرویسی اطلاق می‌شد که سرعت دانلود و آپلود به‌ترتیب ۲۵ مگابیت‌ بر ثانیه و ۳ مگابیت‌ بر ثانیه داشته باشد. همچنین طبق تعریف جدید استاندارد اینترنت «پهن باند» مشخص می‌شود که باید چقدر به ارائه‌‌دهندگان خدمات اینترنتی برای فعال‌سازی اینترنت پرسرعت در سراسر ایالات متحده، کمک مالی کرد. FCC معتقد است استاندارد جدید پهن‌باند را بر اساس پیش‌نیازهای فعلی کمک‌های مالی فدرال و ایالتی، الگوهای استفاده‌ی مصرف‌کننده و آنچه توسط ارائه‌‌دهندگان خدمات اینترنتی در دسترس قرار می‌گیرد، تعیین کرده است.

طبق گفته کمیسیون فدرال ارتباطات، حدود ۲۸ درصد از آمریکایی‌هایی که در مناطق روستایی ساکن‌اند به اینترنت باکیفیت و پرسرعت دسترسی ندارند؛ البته تعریف اینترنت باکیفیت به موارد زیادی از جمله قیمت و تأخیر هم ارتباط دارد و صرفا به پهنای باند محدود نیست. در حال حاضر ۴۵ میلیون آمریکایی ساکن در مناطق دور افتاده از دسترسی به سرعت دانلود ۱۰۰ مگابیت‌ بر ثانیه و سرعت آپلود ۲۰ مگابیت‌ بر ثانیه در اینترنت ثابت و سرعت دانلود و آپلود به‌ترتیب ۳۳ مگابیت‌ بر ثانیه و ۳ مگابیت‌ بر ثانیه در اینترنت 5G-NR محرومند.

همچنین بخوانید:
استفاده از فیلترشکن در ایران سخت‌تر می‌شود؛ هوش مصنوعی و سخت افزارهای چینی و روسی به کار گرفته شده‌اند اگر فکر می کنید به زودی اینترنت ماهواره ای ایلان ماسک را در گوشی خود خواهید داشت، سخت در اشتباهید