خطر و پیامدهای جنگ جهانی هسته ای سوم

تماشا کنید: خطر جنگ جهانی سوم بیخ گوش ساکنان زمین

با افزایش تنش بین روسیه و آمریکا خطر جنگ جهانی سوم بیشتر از همیشه حس می‌شود. ما هم در گجت نیوز در ویدیویی به پیامدهای جنگ هسته ای پرداختیم.

تهاجم روسیه به اوکراین و آغاز جنگ تمام‌عیار این دو کشور همسایه فصلی تازه از جدال روس‌ها با غرب و به‌طور خاص ایالات متحده را رقم زد. از آن زمان تاکنون همیشه گسترش دامنه این جنگ تا حد شروع جنگ جهانی سوم یا جنگ هسته ای محل نگرانی بوده است. حالا که بیش از دو سال از جنگ روسیه و اوکراین می‌گذرد کماکان این خطر سر جای خود باقی است و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، اخیراً به غرب و در مرکز آن آمریکا هشدار داد که در صورت ادامه دخالت در این جنگ، برای آغاز یک حمله هسته ای آمادگی دارند؛ اما دقیقاً چه خطری جهان را تهدید می‌کند؟

جنگ جهانی سوم، نزدیک‌تر از همیشه

اول از همه، نشانه‌های مختلفی از افزایش تنش‌ها به چشم می‌خورد. از طرفی پوتین غرب را به جنگ هسته‌ای تهدید کرده و از طرفی دیگر، اسناد محرمانه نشان می‌دهند که ایالات متحده از اواخر 2022 با توان بیشتر برای جنگ جهانی سوم آماده شده است. حتی سخنگوی وزارت دفاع کره شمالی پاییز گذشته از افزایش تهدیدات از سوی آمریکا خبر داد. گذشته از این‌ها اما گمانه‌زنی‌های مختلفی درباره خطر جنگ جهانی سوم صورت می‌گیرد و حتی ویدیوهای مختلفی که چنین جنگی را شبیه‌سازی می‌کنند ساخته شده‌اند؛ جنگی که البته متفاوت از جنگ‌های قبلی، مهره‌ای به نام سلاح هسته ای در آن نقشی کلیدی بازی می‌کند.

پیامدهای جنگ تمام‌عیار هسته ای

حالا در صورت وقوع جنگ جهانی سوم با تکیه به سلاح‌های هسته ای، دقیقاً چه چیزی در انتظار ما ساکنان کره زمین است؟ در چنین جنگ بزرگی که شاید حتی خارج از تصور باشد، طی چندین مرحله زمین به سمت نابودی قدم بر می‌دارد. در انتها پدیده‌ای به نام زمستان هسته‌ای که در اثر بمباران‌های گسترده به وجود می‌آید، می‌تواند سند مرگ میلیاردها انسانِ ساکن روی کره زمین را امضا کند. مطالعه‌ای در این باره حکایت از این دارد که در پی این اتفاق، 5 میلیارد نفر از گرسنگی جان خود را از دست می‌دهند. این یعنی عملاً جنگ جهانی سوم با پیامدهای جبران‌ناپذیر خود می‌تواند آخرین جنگِ روی کره زمین باشد.

در ویدیویی که در بالا مشاهده می‌کنید، به‌طور دقیق‌تر به نتایج وقوع جنگ هسته ای در مقیاس جهانی پرداخته‌ایم. پیشنهاد می‌شود تماشای این ویدیو را از دست ندهید و در نهایت نظر خود را درباره ویدیو در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.