دست رد اوبر به اتهام آزار جنسی مسافران

به‌نظر می‌رسد پس از اتهام تقلب به سازندگان گوشی Freedom 251، هنوز هم شرکت‌های دنیای تکنولوژی با اتهامات زیادی روبرو هستند و حالا نوبت به اوبر، شرکت خدمات تاکسی سرویس بر بستر موبایل رسیده است. گفته می‌شود این شرکت با شکایات بسیار زیادی مبنی بر سواستفاده و آزار جنسی شده و حالا این موضوع را کاملا رد کرده است.

پس از اعلام وجود هزاران اعتراض و شکایت درباره تعرض جنسی رانندگان خودروهای اوبر توسط BuzzFeed News، این شرکت در جواب به این وبسایت کم اهمیت بودن این موضوع را یادآور شده و اذعان دارد ماجرا تحریف شده و غیرواقعیست.

طبق گزارش منتشر شده اوبر از دسامبر سال ۲۰۱۲ تا آگوست ۲۰۱۵ تنها کمتر از ۱۷۰ شکایت درباره آزار جنسی ثبت شده‌ که پنج مورد از آن‌ها شدید بوده‌اند و به هیچ عنوان به میزان اعلام شده توسط BuzzFeed News نزدیک نیستند. بعدها مشخص شد که درخواست‌های جست‌وجوی BuzzFeed شامل تمامی موضوعات شکایات مشتریان بوده و حتی بعضی به اشتباه ثبت شده‌اند. برای مثال اگر مشتریان از فردی به نام Draper شکایت داشته‌اند، تمامی افرادی که با این نام وجود دارند و کوئری‌های BuzzFeed تحت عنوان شکایت آزار جنسی به ثبت رسیده‌ که مجموعا هزاران شکایت را دربر می‌گرفته است!

کمپانی امریکایی تعهد جدی خود را به سفر‌های امن بیان کرده و تکنولوژی به‌کار رفته در خودروها قبل از سفر، درحین سفر و حتی پس از آن ایمنی مسافر را تامین می‌کنند. چندی پیش اوبر از سنسورهایی برای تحت نظر داشتن رفتار و اعمال رانندگان خود رونمایی کرد و بدین ترتیب اوبر از تمامی اتفاقات حین سفر و میزان کرایه مسیر دریافتی توسط راننده مطلع خواهد بود. از این رو گفته‌های مقامات این کمپانی قابل اعتماد جلوه می‌کنند.

آنچه بیش از همه به اعتبار اوبر لطمه می‌زند، شایعات فراوان بدخواهان و رقیبان این کمپانی است. اوبر به BuzzFeed اجازه دسترسی مستقیم به شکایات ثبت شده را به دلیل حفظ حریم خصوصی کاربران خود نمی‌دهد. با این وجود امکان شناسایی تعداد شکایات مرتبط با این موضوع کمی دشوار گشته و احتمالا تنها اوبر قادر به تعیین میزان آن خواهد بود.

تصاویر پخش شده در فضای مجازی حاکی از ۹ تعرض جنسی به مسافران است، اما تصاویر مستقیما به این مسئله اشاره نمی‌کنند و به سختی می‌توان آن‌ها را در دسته آزار جنسی قرار داد.

اوبر در پی اعاده حیثیت جهانی خود بوده و از انجام هیچ‌کاری برای بازگرداندن اعتبار سابق خود امتناع نمی‌کند. گجت نیوز را دنبال کنید.

منبع : Engadget

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*