خودرو باگی Bandria

این خودرو باگی ترسناک برای آخرالزمان ساخته شده است

در نمایشگاه WDS 2024، یک خودرو باگی جدید با نام Bandria معرفی شده که با توجه به مشخصاتش می‌توان گفت که در آخرالزمان هم دوام خواهد آورد.

گروه خودروسازی الخورایف در نمایشگاه جهانی دفاع (WDS 2024) از یک خودرو زرهی جدید با نام Bandria رونمایی کرد که با مشخصاتش می‌تواند برای هر بیننده‌ای یک خودرو باگی ترسناک باشد. این وسیله نقلیه چهار چرخ برای اولین بار است که در انظار عمومی به نمایش گذاشته شده و حالا علاقه مندان می‌توانند با یکی دیگر از خودرو های مخصوص آخرالزمان آشنا شوند.

اصولا خودرو های باگی به وسایل نقلیه‌ای گفته می‌شوند که ظاهر متفاوت‌تری نسبت به خودرو های معمولی داشته و با قابلیت‌های آفرودی خود بیشتر برای اهداف تفریحی و سفر ساخته می‌شوند. حالا اگر مشتاق هستید تا در مورد Bandria، این خودرو باگی ترسناک جدید اطلاعات بیشتری کسب کنید، با اخبار خودرو گجت نیوز همراه باشید تا شما را به دنیای این ماشین آخرالزمانی ببریم.

خودرو باگی Bandria با طراحی مخصوص آخرالزمان

این وسیله نقلیه مبتنی بر شاسی لوله‌ای است که از بارزترین ویژگی‌های این شاسی می‌توان به کمک فنر و سیستم تثبیت کننده آن اشاره کرد. طبق اعلام شرکت سازنده، اجزای ساختاری و مکانیکی آن از مواد درجه یک ساخته شده‌ و قدرت اتصالی فوق‌ العاده‌ای دارند.

خودرو باگی Bandria

سیستم تعلیق خودرو باگی Bandria

کمک فنرها در قسمت جلو از نوع 2.5 اینچی کویلاور بوده و برای قسمت عقب نیز از همین جنس اما در ابعاد 3 اینچی طراحی شده‌ که حرکت 20 اینچی (508 میلی متر) روی چرخ های جلو و حرکت 33 اینچی (838 میلی متری) روی چرخ‌های عقب را تضمین می‌کنند. در قسمت چرخ‌های Bandria هم از تایرهایی با سایز 39 اینچی استفاده شده است.

سیستم پایداری Bandria با استفاده از تکنولوژی‌های مختلف بدنه زرهی را به شاسی متصل کرده و این سیستم‌های تثبیت کننده با توجه به موقعیت استفاده از این خودرو باگی، قابلیت تغییر دارند.

مشخصات فنی خودرو باگی Bandria

گروه الخورایف از موتور دیزلی 8 سیلندر جنرال موتورز LS2 با قدرت 850 اسب بخار به عنوان منبع تامین نیرو این خودرو باگی استفاده کرده که با توجه به وزن 3300 کیلوگرمی و 2000 کیلوگرم محموله بار، در بدترین حالت نسبت قدرت به وزن این خودرو زرهی 160 اسب بخار بر تن است. برای خنک کردن چنین موتور قدرتمندی، علاوه بر یک رادیاتور و سیستم خنک کننده نصب شده در جلو، دو ورودی دیگر هوا در قسمت راست و چپ خودرو وجود دارد که که جریان هوا را به موتور نصب شده در عقب منتقل می‌کنند.

خودرو باگی Bandria

ورودی های هوا در خودرو باگی Bandria

جنرال موتورز علاوه بر موتور، گیربکس سه سرعته اتوماتیک TH400 را نیز برای این خودرو در نظر گرفته تا با ارتقا برخی از قطعات داخلی آن امکان انتخاب راحت تر دنده مناسب در کمترین زمان برای راننده ممکن باشد.خودرو باگی Bandria

Bandria با ظاهر شبیه خودروهای مسابقه می‌تواند تا حداکثر سرعت 200 کیلومتر حرکت کند که متاسفانه اطلاعاتی در مورد شتاب اولیه این خودرو باگی در دسترس نیست. اما با توجه به وزن و قدرت زیاد موتور، این سرعت می‌تواند برای چنین خودرویی فوق العاده باشد.

خودرو زرهی Bandria می‌تواند تا سه خدمه و همچنین یک فرمانده و راننده را در صندلی‌های جلو جای دهد که برای ایجاد ظرفیت بیشتر، مسلسل نصب شده را در یک موقعیت مرتفع قرار داده‌اند. برای میدان دید وسیع راننده نیز شیشه زرهی دو تکه برای قسمت جلو دو پنجره در درهای جانبی در نظر گرفته شده و صفحه نمایش 7 اینچی نیز همه اطلاعات مورد نیاز از بیرون را در اختیار خدمه قرار می‌دهد.

قابلیت‌های حفاظتی Bandria

رتبه B6 از سطوح محافظتی برای این خودرو در نظر گرفته شده و این بدین معنی است که خودرو باگی Bandria می‌تواند در برابر گلوله‌های 7.62×51 میلی متر و 5.56×45 میلی متر و البته گلوله‌های 7.72×39 میلی متری AK-47 مقاومت کند. به گفته منابع مختلف، زره این خودرو باگی از فولاد Armox Advance 600 با ضخامت 5 میلی متر، آلومینیوم با ضخامت 1 میلی متر و یک لایه نا‌مشخص از کربن و پلاستیک تقویت شده ساخته شده و با طراحی V شکل پایین Bandria می‌توانند انرژی انفجار تولید شده توسط مین ها یا وسایل انفجاری دیگر را منحرف کنند.خودرو باگی Bandria

این خودرو که برای اولین بار در نمایشگاه دفاع جهانی 2024 رونمایی شد، اولین نمونه تولید شده توسط این شرکت بود و همچنان در حال آزمایش است. طبق اعلام منابع مختلف، گروه الخرایف قصد دارد Bandria را در سال 2025 وارد بازارهای جهانی کند. همچنین می‌توان به نهادهایی مانند گارد ملی عربستان سعودی اشاره کرد که از هم اکنون علاقه مندی خود را برای خرید این خودرو باگی اعلام کرده‌اند.

در گجت نیوز بخوانید:
باگی تویوتا اسپیس موبیلیتی ؛ سفر به فضا با ژاپنی‌ها باگی زرهی Plasan Wilder، یک ماشین کنترلی مرگبار است + ویدیو باگی جدید برابوس، یک هیولای صحرایی با قدرت ۹۰۰ اسب بخار و قیمت دیوانه کننده است + ویدیو

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*