سیم کارت ایرانسل

سیم کارت ایرانسل را با این روش در 3 دقیقه بسوزانید

برای مسدود کردن سیم کارت ایرانسل تنها به ۳ دقیقه زمان نیاز خواهید داشت تا بتوانید نسبت به سوزاندن خط ایرانسل خود اقدام کنید.

در صورتی که تلفن همراه شما به سرقت رفته باشد، یکی از مهم‌ترین و اولین کارهایی که باید انجام بدهید سوزاندن سیم کارت خواهد بود. ممکن است سارقان از سیم کارت شما استفاده‌های غیرقانونی انجام بدهند و در نهایت شما نیز جهت پاسخگویی به دادگاه باید حاضر شوید. بنابراین برای جلوگیری از هر اتفاق ناگوار دیگر بایستی در سریع‌ترین زمان ممکن نسبت به سوزاندن سیم کارت ایرانسل خود اقدام کنید.

البته مسدود کردن سیم کارت ایرانسل تنها به زمانی که موبایلتان دزدیده شده محدود نمی‌شود. برای نمونه هنگامی که سیم کارتتان را گم کرده‌اید نیز باید ابتدا آن را بسوزانید تا هم از سواستفاده دیگران در امان بماند و هم بتوانید سیم کارت جدید دریافت کنید.

سوزاندن سیم کارت ایرانسل

علاوه بر تمامی دلایل احتمالی که برای سوزاندن سیم‌کارت ایرانسل در بالاتر لیست کردیم، یک دلیل مهم دیگر نیز وجود دارد. در صورتی که سیم کارت جدیدی به نام شما در سامانه رگولاتوری ثبت شده باشد، یک پیامک در این باره برای شما ارسال می‌شود. اگر از صدور این سیم کارت اطلاعی ندارید، یعنی احتمالا شخصی در حال سواستفاده از مدارک هویتی شماست. در همین راستا برای جلوگیری از سواستفاده از سیم کارت، باید این سیم کارت جدید را نیز مسدود کنید.

فارغ از هر دلیلی که برای مسدود کردن سیم کارت ایرانسل خود دارید، امروز در گجت نیوز می‌خواهیم راهنمای کاملی برای انواع روش‌های سوزاندن خط ایرانسل را در اختیارتان قرار بدهیم. با ما همراه باشید.

نحوه مسدود کردن سیم کارت ایرانسل

مسدود کردن سیم کارت ایرانسل

برای سوزاندن سیمکارت ایرانسل چند راه غیرحضوری و حضوری وجود دارد. پیش از شروع باید بدانید تمامی راه‌های غیرحضوری صرفا موقتی هستند و اگر می‌خواهید سیم کارتتان را برای همیشه بسوزانید، تنها راه پیش رویتان مراجعه حضوری به نمایندگی‌های ایرانسل است.

همچنین برای سوزاندن خط ایرانسل با روش تلفنی به پوکه سیم‌کارت نیاز خواهید داشت. شماره سریال سیم کارت روی پوکه آن نوشته شده و در مراحل غیر فعال کردن سیم کارت از شما درخواست می‌شود. بنابراین اگر پوکه سیم کارتتان را گم کرده‌اید، از همان ابتدا به سراغ روش حضوری یا روش اینترنتی بروید.

روش‌های غیرحضوری سوزاندن سیم کارت ایرانسل گم شده

در روش‌های غیرحضوری، مسدودسازی سیم کارت در سریع‌ترین زمان ممکن رخ می‌دهد. اما در نظر داشته باشید جهت مسدود کردن دائمی سیم‌کارت ایرانسل حتما باید به نمایندگی‌های این اپراتور به صورت حضوری مراجعه کنید.

روش‌های غیرحضوری شامل روش اینترنتی و تلفنی می‌شود. در ادامه این دو روش را به طور کامل شرح خواهیم داد.

سوزاندن سیم کارت ایرانسل به روش تلفنی

مسدود کردن سیم کارت ایرانسل

با در دست داشتن پوکه سیم کارت (کارتی که سیم‌کارت در آن قرار گرفته بود) با شماره ۷۰۰ یا ۷۰۳۳ تماس بگیرید. سپس برقراری تماس با اپراتور را انتخاب کرده و شماره سریال سیم کارتتان را برای اپراتور بخوانید. در نهایت درخواست شما برای مسدود شدن سیم‌کارت ایرانسلی‌تان ثبت شده و سیم کارت شما در سریع‌ترین زمان ممکن مسدود می‌شود.

اگر می‌خواهید از سیم کارتی بجز سیم‌کارت ایرانسل تماس بگیرید، بایستی ۰۹۳۷۷۰۳۳۰۰۰ را شماره‌گیری کنید. در این صورت مجددا همانند قبل باید ارتباط با اپراتور را انتخاب کرده، شماره سریال را اعلام و درخواست خود را برای سوزاندن خط ایرانسل ثبت کنید.

سوزاندن سیم کارت ایرانسل به روش اینترنتی

ایرانسل من

روش اینترنتی مسدود کردن سیم کارت ایرانسل با کمک اپلیکیشن ایرانسل من خواهد بود. ابتدا این برنامه را دانلود کنید و اگر در آن حساب کاربری ندارید، یک حساب ایجاد کرده و وارد شوید.

سپس در بخش «حساب من»، گزینه «پروفایل» در پایین صفحه را انتخاب کنید. با کمی اسکرول، گزینه «مسدود کردن / رفع مسدودیت» را خواهید دید. این گزینه را انتخاب کنید تا وارد صفحه بعدی شوید.

در این صفحه وضعیت خط شما به نمایش در می‌آید. جهت اعمال مسدودیت باید یکی از دلایل را انتخاب کرده و سپس درخواست «قطع یکطرفه» آن را بدهید. بدین ترتیب سیم‌کارت ایرانسل شما به طور موقت مسدود می‌شود.

امکان فعال سازی مجدد سیم کارت از طریق همین مراحل در اپلیکیشن ایرانسل من وجود دارد. کافی است به همین قسمت از برنامه بروید و روی رفع مسدودیت تپ کنید.

روش حضوری سوزاندن سیم‌کارت ایرانسل

برای سوزاندن دائمی سیم‌کارت ایرانسلیتان، راهی بجز مراجعه حضوری به نمایندگی‌های ایرانسل نخواهید داشت. خود ایرانسل نیز اعلام کرده مشترکانی که قصد غیرفعال کردن دائمی سیم کارتشان را دارند باید به نمایندگی مراجعه کنند و راه دیگری برای این کار تعبیه نشده است. بنابراین تصور نکنید سوزاندن خط ایرانسل با استفاده از روش‌های غیرحضوری کافی خواهد بود.

در روش حضوری مسدود کردن سیم‌کارت ایرانسل نیازی به شماره سریال و پوکه سیم کارت نخواهد بود. بدین ترتیب تنها با در دست داشتن شناسنامه یا کارت ملی می‌توانید جهت سوزاندن خط ایرانسل خود اقدام کنید.

فعال سازی سیمکارت سوزانده شده ایرانسل

فعال کردن مجدد سیم کارت ایرانسل

پس از سوزاندن سیم کارت خود باید با اصل شناسنامه یا کارت ملی‌تان به نمایندگی ایرانسل مراجعه کنید. سپس یک بسته بازگشت خریداری کرده و سیم کارت جدیدتان را با همان شماره قبلی تحویل بگیرید. برای صدور سیم کارت جدید نیازی به پرداخت هزینه نخواهد بود و در واقع هزینه تعویض سیم کارت رایگان است. سیم کارت جدید شما نهایتا تا ۲۴ ساعت پس از دریافت فعال خواهد شد. در صورت عدم فعال‌سازی خودبه‌خودی، شما می‌توانید فعال کردن سیم‌کارت ایرانسل را در مدت زمان کوتاهی انجام بدهید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*