سوزوکی ویتارا جدید

سوزوکی ویتارا جدید با طراحی متفاوت و امکانات متنوع معرفی شد

سوزوکی ویتارا جدید با طراحی متفاوت و امکانات متنوع معرفی شد. در ادامه با مشخصات و امکانات Suzuki Vitara آشنا خواهیم شد.

سوزوکی از دومین فیس لیفت ویتارا پرده برداشت. سوزوکی ویتارا جدید اکنون در نسخه فیس لیفت هم از لحاظ ظاهری ارتقا یافته و هم به امکانات بیشتری مجهز شده است. این شاسی بلند ژاپنی فقط برای بازار اروپا در نظر گرفته شده و با نسخه‌ای که در بازار هند و خاورمیانه عرضه می‌شود، تفاوت خواهد داشت. در این بخش از اخبار خودرو سایت گجت نیوز با مشخصات فنی و آپشن‌های نسخه جدید سوزوکی Vitara آشنا می‌شویم.

طراحی سوزوکی ویتارا جدید

سوزوکی گرند ویتارا جدید

هرچند به‌طور کلی سوزوکی ویتارا 2024 از لحاظ طراحی به نسخه قبلی خود شباهت دارد، اما طراحان با تغییراتی توانستند آن را نسبت به قبل متمایز کنند. برای مثال این خودرو اکنون به یک سپر جدید در جلو مجهز شده که طراحان در آن مه‌شکن‌ها را حذف کردند و دی‌لایت‌های باریک را در دو طرف آن قرار دادند. ورودی هوای میانی بزرگ‌تر در سپر با قاب مشکی دور آن، به‌روزرسانی طراحی جلوپنجره و رینگ‌های جدید از سایر تغییرات طراحی این خودرو محسوب می‌شوند.

سوزوکی ویتارا جدید

طراحان سوزوکی سرانجام کابین قدیمی ویتارا را به‌روز کردند. البته کماکان صفحه‌آمپر آنالوگ آن به‌چشم می‌خورد، اما این خودرو اکنون به سیستم اطلاعات سرگرمی جدید با نمایشگر 9 اینچی مجهز شده که آپشن‌هایی چون USB، بلوتوث، وای فای، اندروید اتو و اپل کارپلی را به‌همراه دارد.

سوزوکی ویتارا جدید همانند نسخه‌های قبلی از سیستم‌های کمک‌راننده متعددی بهره می‌برد؛ اما اکنون سیستم‌های بیشتری چون دستیار حفظ حرکت میان خطوط، تشخیص تابلوهای جاده، کروز کنترل تطبیقی و پایش توجه راننده به آن اضافه شده است.

مشخصات فنی

سوزوکی ویتارا جدید

سوزوکی ویتارا هیبرید با همان نسخه هیبرید خفیف و کامل روانه بازار خواهد شد. این خودرو در نسخه هیبرید خفیف به یک پیشرانه 1.4 لیتری توربو با سیستم 48 ولتی مجهز شده که می‌تواند قدرتی برابر با 127 اسب بخار را به تولید برساند. قدرت تولید شده از این پیشرانه نیز توسط گیربکس 6 سرعته دستی به چرخ‌های جلو یا تمام چرخ‌ها منتقل می‌شود.

نسخه هیبریدی کامل این خودرو شامل یک موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی 101 اسب بخاری و یک پیشرانه برقی 33 اسب بخاری است. این نسخه در مجموع قدرتی برابر با 116 اسب بخار را به‌همراه دارد. یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک نیز قدرت تولید شده را به تمام چرخ‌ها می‌رساند. این شاسی بلند ژاپنی از ابتدای تابستان 2024 روانه بازار اروپا خواهد شد.

بیشتر بخوانید:
سوزوکی جیمنی سه درب وارداتی راسا موتور معرفی شد؛ شاسی بلند جمع و جور آفرودی با طراحی رترو سوزوکی فرانکس، کراس اوور جمع و جور وارداتی راسا موتور به نمایش گذاشته شد