اولین کامپیوتر دیجیتالی تاریخ

اولین کامپیوتر دیجیتالی تاریخ، سال‌ها توسط انگلیسی ها مخفی نگه داشته شد + عکس

بسیاری از کارشناسان بر این باورند که اولین کامپیوتر دیجیتالی تاریخ، یک سلاح مخفی انگلیسی بوده که وجود آن تا قرن 21 میلادی پنهان نگه داشته شده است.

امروزه برخی کارشناسان بر این عقیده‌اند که کامپیوتر Colossus، اولین کامپیوتر دیجیتالی دنیا محسوب می‌شود. استفاده از اولین نسخه‌های کامپیوتر Colossus در اوایل سال 1944 و در مرکز رمزگشایی بریتانیا آغاز شد. نهادی که وظیفه اصلی آن رمزگشایی از پیغام‌های رمزگذاری شده ارتش نازی‌ها بود.

با توجه به عملکرد قابل قبول Colossus در این ماموریت، تا پایان جنگ جهانی دوم، تعداد این کامپیوترها در مرکز رمزگشایی بریتانیا به 10 مورد رسید. با این اوصاف باید اذعان کرد که اولین کامپیوتر دیجیتال جهان نه محصولات تجاری IBM و اپل، بلکه یک سلاح مخفی از جنگ جهانی دوم بوده است.

کامپیوتر Colossus، اولین کامپیوتر دیجیتالی تاریخ

کار با این کامپیوتر بزرگ و نگهداری از آن که ارتفاعی بیش از 2 متر داشت، نیاز به تیمی از تکنسین‌های حرفه‌ای داشت. برای این مهم، عموما تکنسین‌های زن عضو نیروی دریایی ارتش برگزیده می‌شدند و در برخی از تصاویر منتشر شده از این کامپیوتر نیز می‌توان این اپراتورهای زن را دید.

کامپیوتر Colossus

گفتنی است که تا پیش از پایان جنگ جهانی دوم، این کامپیوترهای غول‌پیکر موفق به رمزگشایی 3 میلیون کاراکتر از پیغام‌های فوق سری ارتش آلمان نازی شدند. یکی از مهم‌ترین اتفاقاتی که این کامپیوترها در آن نقش مهمی داشتند، آگاهی متفقین از برنامه هیلتر در ژوئن 1944 بود.

بیشتر بخوانید:
۱۰ فکت اشتباه از جنگ جهانی دوم که بین مردم رایج هستند عجیب ترین وسایل نقلیه جنگ جهانی دوم این جنگ افزار، یکی از عجیب ترین تانک های جنگ جهانی دوم است

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*