میکروفون های رومیزی

بهترین و ارزانترین میکروفون های رومیزی و یقه ای برای تولید پادکست و یوتوب تا قیمت 5 میلیون تومان!!!

اینروزا با پیشرفت شبکه‌های اجتماعی مثل یوتیوب، اینستاگرام و… تولید محتوا به شکل ویدئو و صدا خیلی محبوب شده. معمولا کسایی که می‌خوان این کار رو شروع کنن، دنبال یه سری تجهیزات می‌گردن تا بتونن بهترین خروجی رو داشته باشن و خرید میکروفون رومیزی اولین قدم برای اون‌هاست.

صدای خوب و کمتر بودن نویز باعث می‌شه کاربرها ارتباط بهتری رو با ویدئو یا پادکست شما برقرار کنن. ما هم توی این مطلب قراره یه سری میکروفون رو بهتون معرفی کنیم که خیلی از کسایی که توی این زمینه فعال هستن، در حال حاضر دارن ازشون استفاده می‌کنن. اگه شما هم می‌خواین به تازگی کارتون رو توی این زمینه شروع کنین یا دنبال بهتر کردن خودتون هستین، حتما یه بررسی روی این مدل‌ها داشته باشین.

معرفی بهترین میکروفون استودیویی برای پادکسترها و یوتیوبرها

میکروفون رومیزی برای تولید محتوا از جمله محصولات محبوب برای افرادی هستن که توی این زمینه فعالن. خیلی از اون‌ها می‌تونن صداهای محیطی رو حذف کنن و اون رو فقط از یه جهت دریافت کنن. این موضوع باعث می‌شه تا محتوای نهایی کیفیت خیلی بهتری رو داشته باشه. به جز این، آپشن‌هایی مثل امکان تغییر زاویه، تغییر گین، پاپ فیلتر، مانیتورینگ و… هم توی یه سری از اون‌ها دیده می‌شه و همین موضوع هم باعث شده تا‌ قیمت میکروفون استودیو خانگی مختلف با همدیگه فرق بکنه. ما سعی کردیم محصول‌هایی رو معرفی کنیم که از نظر کارشناسای این عرصه خیلی خوب بودن و تونستن یه گزینه عالی برای این فعالیت‌ها باشن:

میکروفون استودیویی بلو مدل YETI NANO

خرید میکروفون رومیزی حرفه ای Blue Yeti با وزن حدودی 630 گرم و ابعاد 9.6*10.9*21.11 سانتی‌متر می‌تونه انتخاب خوبی باشه. بدنه میکروفون استودیویی حرفه ای از جنس آلومینیومه و مقاومت خیلی بالایی رو داره. این مدل از نوع کاندنسره و دوتا الگوی قطبی داره که یکی Omni-Directional و اون یکی Cardioid هست. یعنی شما می‌تونین هر کدوم رو که می‌خواین موقع کار باهاش استفاده کنین. ویژگی بعدی توی YETI NANO داشتن کابله که رابطی از نوع MICRO USB داره. بقیه ویژگی‌هایی که برای این مدل می‌تونیم نام ببریم قابلیت مانیتورینگ همزمان، کلید قطع و وصل میکروفون، ضبط باکیفیت 24 بیت و سازگاری با سیستم عامل‌های مختلفه. به علاوه مشخصات فنی مربوط به صدای اون هم به شکل زیره:

  • فرکانس پاسخگویی: 20 تا 20000 هرتز
  • امپدانس: 16 اهم
  • حساسیت: 4.5mV/Pa at 1 kHz
  • SPL: 120 دسی بل

میکروفون های رومیزی

میکروفون استودیویی هایپر ایکس مدل QUADCAST

میکروفون رومیزی کنفرانس HyperX QUADCAST، هم از نوع رومیزیه و نورپردازی LED داره. این مدل رو می‌تونین روی الگوهای قطبی مختلف استریو، همه جهته، کاردیود یا دو جهته بذارین و باهاش صدا رو ضبط کنین. یه قابلیت دیگه‌ هم داره که وجود پاپ فیلتر داخلی و پایه‌ شوک مونته که صداهای اضافی و نویزها رو کاهش می‌ده. همچنین می‌تونین هدفونتون رو بهش وصل کنین و ورودی رو در لحظه مانیتور کنین. با اکثر نرم‌افزارهای پخش سازگاره و راحت می‌تونین ازش استفاده کنین. خروجی صدا از این محصول به شکل زیره:

  • فرکانس پاسخگویی: 20 تا 20000 هرتز
  • امپدانس: 32 اهم
  • حساسیت: 36- دسی بل
  • نسبت سیگنال به نویز (SNR): 90 دسی بل

میکروفون استودیویی رود مدل NT-USB

NT-USB یه میکروفون رومیزی برای کامپیوتر، لپ تاپ و… هست که برای ضبط پادکست، آواز و صداگذاری عالیه. خروجی صدای اون با وضوح بالا و با کیفیته و از الگوی قطبی کاردیود استفاده می‌کنه که نویزها رو کم می‌کنه و تمرکزش روی صدای مستقیمه. این مدل رو خیلی راحت می‌تونین به رایانه‌های ویندوزی، مک و آیپد وصل کنین. به علاوه با وجود جک هدفون مانیتورینگ و ولوم کنترل صدا، می‌تونین صدا رو در حین ضبط هم گوش بدین. توی NT-USB پاپ فیلتر هم وجود داره که نویزهای اضافی رو کم می‌کنه و در نهایت با داشتن پایه میکروفون رومیزی با کیفیت استفاده ازش خیلی راحت‌تره. مشخصاتی که برای خروجی صدای NT-USB گفته شده شامل موارد زیر هستن:

  • فرکانس پاسخگویی: 20 تا 20000 هرتز
  • نسبت سیگنال به نویز (SNR): 82 دسی بل
  • SPL: 110 دسی بل

میکروفون گیمینگ رومیزی یانمای مدل G33

میکروفون رومیزی گیمینگ یانمای مدل G33 هم یه ابزار عالی برای تولید محتوا، استریم و بازی‌های آنلاینه. این میکروفون با USB به دستگاه‌های مختلف وصل می‌شه و طراحی خیلی سبک زیبایی داره. می‌تونین محصول مورد نظرتون رو توی ارتفاع و زاویه‌ای که می‌خواین تنظیم کنین و صدای خیلی واضح و با کیفیتی رو داشته باشین. به جز این حساسیت میکروفون هم خیلی بالاست و نویزهای اطراف رو به خوبی حذف می‌کنه. G33 با همه‌ سیستم‌ها مثل لپ‌تاپ و کامپیوتر سازگاره و می‌تونین با خیال راحت ازش استفاده کنین. با خرید میکروفن استودیویی این مدل، خروجی صدا با مشخصات زیره:

  • فرکانس پاسخگویی: 50 تا 16000 هرتز
  • امپدانس: 2.2 کیلو اهم
  • حساسیت: 30±3- دسی بل

میکروفون یقه ای با سیم رود مدل smartLav plus

به جای میکروفون رومیزی پادکست می‌تونین میکروفون استودیویی یقه ای smartLav plus که یه محصول خیلی حرفه‌ای برای فیلمبرداری و تهیه پادکسته رو انتخاب کنین. این محصول خیلی راحت به تبلت یا گوشی وصل می‌شه و صدای خیلی خوبی رو داره. داخل بدنه میکروفون قطعه خاصی به اسم کپسول کندانسری هست که صدا رو از همه جهات به صورت یکنواخت جمع می‌کنه. برای کاهش نویز باد و صداهای اضافی هم فوم پاپ شیلد و گیره‌ای برای اون در نظر گرفته شده. همچنین کابلش 1.2 متره و تقریبا می‌شه گفت که موقع اتصال محدودیت زیادی رو ایجاد نمی‌کنه. smartLav plus با هر برنامه ضبط صدایی سازگاره و با برنامه RODE Reporter توی دستگاه‌های iOS هم کار می‌کنه. مشخصاتی که برای خروجی صدای اون گفته شده عبارتند از:

  • فرکانس پاسخگویی: 18000 – 60 هرتز
  • امپدانس: 3 کیلو اهم
  • SPL: 110 دسی بل

خرید میکروفن استودیویی از صدااستور

میکروفون های رومیزی

برای خرید میکروفون رومیزی برای تولید محتوا، گزینه‌های زیادی وجود داره. بعضی‌ها میکروفون یقه‌ای رو ترجیح می‌دن و یه سری دنبال مدل‌های رومیزی هستن. در هر صورت هر کدوم از این میکروفون‌ها مزایا و معایب خودشون رو دارن. پس وقتی دنبال یه میکروفون مناسب و پایه میکروفون رومیزی برای تولید محتوای یوتیوب هستین، اول باید ببینین به چه چیزی نیاز دارین؟ آیا می‌خواین گرون‌ترین میکروفون استودیویی بازار رو بخرین یا دنبال میکروفون استودیویی ارزون می‌گردین. خبر خوب اینکه صدااستور تنوع بالایی از مدل‌های میکروفون رو با مشخصات و مبالغ مختلف در اختیارتون قرار داده پس بهتره که یه سر به سایتش بزنین!

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*