بازی کنسول آیفون

به‌زودی می‌توانید بازی های کنسول های دیگر را روی آیفون اجرا کنید

قوانین جدید اتحادیه اروپا امکان اجرای بازی های کنسول های قدیمی روی آیفون از طریق امولاتورها را فراهم خواهد کرد. قضیه اما به این سادگی نیست!

اکوسیستم نرم افزاری بسته اپل مدت‌هاست که شهره خاص و عام شده است. سیاست‌های نرم افزاری سفت و سخت کمپانی کوپرتینویی البته اخیرا به لطف قوانین جدیدی که اتحادیه اروپا تدوین کرده دستخوش تغییراتی شده و علیرغم مقاومت‌های فراوانی که این کمپانی در برابر تغییرات داشته اکنون شاهد اکوسیستم نرم افزاری بازتری برای کاربری آیفون و آیپد هستیم.

یکی از موارد جالب توجهی که در گزارش اخیر اپل از دستورالعمل فرآیند بررسی اپلیکیشن‌ها قابل مشاهده بوده امکان دانلود محتوا از طریق برخی اپلیکیشن‌های دیگر بوده است. این مساله دربرگیرنده امولاتور کنسول های دیگر هم شده و می‌تواند دانلود و اجرای بازی‌های این کنسول‌ها روی آیفون را ممکن سازد. تحت این قوانین جدید کاربران قادر خواهند بود از طریق این امولاتورها به دانلود بازی کنسول‌های قدیمی که با نام فایل‌های رام شناخته می‌شوند بپردازند.

اجرای بازی های کنسول های دیگر روی آیفون چگونه ممکن خواهد شد؟

قوانین جدید اپل می‌توانند اجازه بازگشت امولاتور کنسول‌های قدیمی که در سال‌های اخیر از اپ استور غایب بوده‌اند را به این فروشگاه بدهند. البته طبق قوانین این امولاتورها باید قانونی بوده و عناوین را نیز به‌طور رسمی در اختیار کاربران قرار دهند. بنابراین امولاتورهای غیررسمی که بازی‌های کنسول‌های قدیمی را بدون اجازه و به‌طور غیرقانونی اجرا می‌کنند همچنان امکان افزوده شدن به اپ استور را نخواهند داشت.

امولاتور iOS

البته نکته حائز اهمیت در خصوص قوانین جدید بررسی اپلیکیشن‌ها از سوی اپل قرار گرفتن «امولاتور بازی‌های قدیمی» در دسته‌ای یکسان با مینی اپ‌ها، مینی‌گیم‌ها، بازی‌های استریم محور، چت بات‌ها و پلاگین‌هاست. در این زمینه البته اپل به‌طور خاص به امکان ارائه محتوای HTML5 از سوی امولاتورها اشاره کرده که تا حد زیادی موجب ایجاد شبهه شده است. این توضیح می‌تواند به آن معنا باشد که  امولاتورهای مدرن‌تری که از API سیستم برای ارائه شتابدهی سخت افزاری (Hardware Acceleration) استفاده می‌کنند، امکان افزوده شدن به اپ استور را نخواهند داشت! در صورتی که واقعا چنین باشد و تنها امکان افزوده شدن امولاتورهای مدرن و جدید فراهم باشد، احتمالا بازی های نوستالژیک کنسول های قدیمی‌تر همچنان روی آیفون غیرقابل اجرا باقی خواهند ماند؛ چراکه واقعا نمی‌توان به ارائه امولاتوری برای اجرای عناوین کنسول‌های جدیدتر روی آیفون چندان امیدوار بود!

قوانین جدید اتحادیه اروپا در نگاه اول برای کاربران اکوسیستم بهشت موهبتی بزرگ به شمار می‌روند. با این وجود نحوه اجرای آن‌ها و دسترسی‌های جدیدی که به کاربران اعطا می‌شود به‌طور کامل به صلاحدید اپل بستگی خواهد داشت. بنابراین این دسته فوانین آن‌طور که به نظر می‌رسد باغ محصور اکوسیستم iOS را به سمت آزادتر شدن سوق نخواهد داد!

در گجت نیوز بخوانید:
معرفی بهترین امولاتورهای آیفون و آیپد گوشی اندرویدی یا آیفون، کدام برای بازی با موبایل بهتر است؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*