کنفرانس توسعه دهندگان بازی 2016

هرآنچه که از کنفرانس توسعه دهندگان بازی GDC 2016 انتظار داریم

کنفرانس توسعه دهندگان بازی یکی از جذابترین کنفرانس‌های سالانه خواهد بود که مربوط به دنیای گسترده تکنولوژی بازی‌ها می‌شود. در کنار E3 که بزرگ‌ترین رویداد بازی سال است، GDC 2016 می‌تواند برای هر گیمری جذاب باشد. چرا که کمپانی‌های سازنده و توسعه دهندگان با شرکت در این کنفرانس از تازه‌ترین دستاورد‌های خود رونمایی خواهند کرد که هرکدام می‌تواند انقلابی در صنعت بازی‌سازی باشد. در ادامه با گجت نیوز همراه باشید.

کمتر از یک هفته دیگر تا آغاز کنفرانس توسعه دهندگان بازی یا GDC 2016 زمان باقی مانده است. این مراسم که از تاریخ ۱۴ لغایت ۱۸ مارس در سن فرانسیسکو برگزار خواهد شد، به عنوان یکی از مهمترین رویدادهای دنیای بازی شناخته می‌شود.

در حالی که مراسم E3 بر روی نمایش بازی‌ها تمرکز دارد، کنفرانس توسعه دهندگان بازی‌ بیشتر بخش تکنیکال بازی‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهد و قصد دارد مراحلی را که توسعه دهندگان سال‌ها صرف ساخت بازی‌ها می‌کنند را به نمایش بکشد. درواقع این کنفرانس همانطور که از اسمش پیداست مختص حضور توسعه دهندگان است و می‌تواند در عین حال یک مراسم بسیار عالی برای علاقه مندان به تکنولوژی نیز باشد. از آنجایی که توسعه دهندگان سال‌های شلوغی را پشت سر گذاشته اند به نظر می‌رسد که GDC امسال یکی از جذاب‌ترین کنفرانس‌های سال‌های اخیر خواهد بود.

ما در GDC سال گذشته شاهد رونمایی از کنسول اندرویدی انویدیا شیلد، استریم لینک و در نهایت کنترلر‌های استریم بودیم. در سال ۲۰۱۴ نیز برای نخستین بار یک نسخه آزمایشی از هدست واقعیت مجازی Playstation VR کمپانی سونی به همراه چند بازی واقعیت مجازی رونمایی شد. فکر می‌کنم که دیگر پیش زمینه‌ای از این کنفرانس به دست آورده اید بنابراین به کنفرانس امسال خواهیم پرداخت.

کنفرانس پیش رو، یکی از شلوغ ترین و پرکارترین‌ها خواهد بود. در این کنفرانس شاهد رونمایی از نسخه نهایی هدست واقعیت مجازی پلی استیشن VR و تعدادی سیستم نسل جدید (که احتمالاً کنسول نینتندو NX نیز جزو آن‌هاست) خواهیم بود. اما درغیاب نام‌های بزرگی مانند گوگل، کرایتک، انویدیا و توئیچ، ما شاهد حضور قدرتمند چهار کمپانی خواهیم بود. Microsoft، Sony، Oculus و AMD کمپانی‌هایی هستند که قرار است کنفرانس توسعه دهندگان بازی‌ امسال را گرما ببخشند. اما از هریک از این کمپانی‌ها انتظار رونمایی از چه چیزی را داریم؟ در ادامه به آنها خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

مایکروسافت: Hololens، پیشنمایشی از DirectX 12 و اپلیکیشن‌هایی برای ویندوز ۱۰

microsoft-hololens-hero-650-80

مایکروسافت در این کنفرانس قرار است تا از هولولنز به همراه بازی Halo 5: Guardians booth به قدرت نمایی بپردازد. از مایکروسافت توقع خواهیم داشت تا اطلاعاتی از هولولنز خود نظیر تاریخ عرضه نهایی، قیمت و حداقل یک تاریخ کلی را اعلام کند. هرچند که یک نسخه مخصوص توسعه دهندگان را این کمپانی با قیمت ۳ هزار دلار به فروش گذاشته است.

در کنار این محصول انتظار داریم که پیشنمایش‌هایی را از DirectX 12 ببینیم. این درحالیست که مایکروسافت در کنفرانس سال گذشته این قول را داده بود که DX12 می‌تواند انقلابی را در بازی‌های کنسول ایکس باکس وان و کامپیوترهای شخصی به پا کند. این کمپانی ادعا کرده است که عرضه نسخه جدید دایرکت ایکس موجب وفاداری هرچه بیشتر بازیکنان به کنسول بازی مایکروسافت خواهد شد و پلی بین شکاف عملکرد  کنسول ایکس باکس وان و کامپیوترهای شخصی زده می‌شود. هرچند هنوز هم نمی‌دانیم که این ادعا‌های مایکروسافت تا چه قدر رنگ حقیقت خواهند گرفت.

سرانجام مایکروسافت می‌تواند همه را با عرضه اپلیکیشن‌های یونیورسال ویندوز ۱۰ شگفت زده کند. خبری را شنیده ایم مبنی بر آن که مایکروسافت می‌خواهد بازی‌ها و اپلیکیشن‌هایش را با استفاده از یک پلتفرم ویندوز یونیورسال برای تمامی دستگاه‌های ویندوزی عرضه کند. به نظر می‌رسد که ۷ ماه پس از عرضه ویندوز ۱۰، می‌تواند زمان خوبی برای ارائه این پلتفرم باشد.

سونی: Playstation VR، بروزرسانی ۳.۵ پلی استیشن ۴ و Uncharted

PS-VR-650-80

از همان ابتدای ژانویه مشخص بود که سونی یک سال فوق العاده را در پیش خواهد داشت. کنسول پلی استیشن ۴ بیش از ۳۰ میلیون فروش جهانی به دست آورد، تجربه موفقی را با PlayStation Vue طی کرد و برنامه‌های مختلف دیگری که این کمپانی دنبال می‌کند.

یکی از جذابترین چالش‌های اکثر دارندگان کنسول پلی استیشن ۴، تجربه نسخه ۳.۵ این کنسول است. کمپانی سونی نسخه پیش نمایشی را از این بروزرسانی خود در اختیار توسعه دهندگان قرار داد که با استقبال فوق العاده آن‌ها رو به رو بود. به نظر می‌رسد که نسخه ۳.۵ فریمور نرم افزاری پلی استیشن ۴ می‌تواند یک تجربه عالی برای هر گیمری باشد.

بحث هدست واقعیت مجازی مخصوص کنسول پلی استیشن ۴ این کمپانی نیز کاملاً داغ است. شاید اکثر بازیخور‌ها منتظر برگزاری این کنفرانس فقط به خاطر پریدن دیوید جاف بر روی صحنه و معرفی بازی God of War مخصوص هدست واقعیت مجازی پلی استیشن ۴ باشند.

در انتها نیز ما انتظار داریم که شاهد رونمایی از آخرین ماجراجویی های دریک در بازی Uncharted 4: A Thief’s End. Drake  باشیم. به گفته سونی این بازی اوایل اردیبهشت ماه عرضه خواهد شد و قطعاً زودتر رونمایی نمی‌شود.

اوکولوس و ای ام دی: The Rift و دیگر محصولات واقعیت مجازی جذاب

directx-12-windows-amd-intel-nvidia-qualcomm-640x353

اوکولوس برنامه‌های زیادی را برای اجرای هدست واقیت مجازی Rift خودش بر روی کامپیوتر‌های شخصی دارد. به گفته یکی از نویسندگان مطرح دنیای تکنولوژی، جذابیت GDC امسال قطعاً مربوط به بازی‌های واقعیت مجازی خواهد بود.

انتظار داریم که در یکی دو روز نخست این کنفرانس، ویژگی‌های جدید و جذابی را برای هدست‌های Oculus Rift و سایر هدست‌های واقعیت مجازی ببینیم.

یکی دیگر از بازیکنان اصلی این کنفرانس کمپانی AMD خواهد بود. این شرکت نیز قصد دارد تا به بررسی عناوینی بپردازد که بر مبنای DirectX 12 هستند. عناوینی مانند Ashes of The Singularity و Fable Legends و همچنین Gears of War Ultimate Edition که هر کدام جذابیت‌های خاصی را برای بازیخور‌ها به همراه خواهند داشت.

از دیگر فعالیت‌هایی که انتظار داریم از سوی AMD مشاهده شود، می‌تواند رونمایی از پرچمدار جدید پردازنده‌های گرافیکی اش باشد که در کنار DirectX 12 قصد دلبری از گیمر‌ها را خواهد داشت.

منبع: techradar

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*