درمان سردرد با ورزش

درمان سردرد با ورزش؛ راهکاری موثر و سالم

اگر سردردهای مداوم برای‌تان به مشکلی آزاردهنده بدل شده، به‌جز مصرف قرص و داروهای مسکن، روش‌های بهتری مانند درمان سردرد با ورزش نیز وجود دارد.

اگر شما هم از سردردهای همیشگی که بدون خوشامدگویی، در هر ساعتی از شبانه‌روز به سراغتان می‌آیند و بر کار و روزمرگی‌تان اثر منفی بزرگی می‌گذارند عاصی شده‌اید، این مطلب به شما روش‌های بسیار مناسبی برای مقابله با سردرد ارائه می‌کند.

پس برای یک بار هم که شده به‌جای مصرف انواع مسکن‌های عموما مضر، این مطلب از بخش پزشکی و سلامت گجت نیوز را مطالعه کرده و انواع روش‌های یوگا و مدیتیشن آن برای مقابله با سردرد را امتحان کنید.

انواع روش‌های یوگا و مدیتیشن برای درمان سردرد با ورزش

یکی از آزاردهنده‌ترین دردهایی که ممکن است بسیاری از ما در روزمرگی‌های خود با آن مواجه شده باشیم، سردرد است. در شرایطی که احتمالا دم‌دستی‌ترین روش برای مقابله با این درد آزاردهنده، استفاده از انواع قرص‌های مسکن به‌نظر می‌رسد، باید بدانید که برخی ورزش‌ها مانند ترفندهای یوگا نیز می‌توانند در درمان سردرد موثر باشند.

پس اگر شما هم مدام با مشکل سردرد مواجه می‌شوید و این موضوع برای شما آزاردهنده شده است، می‌توانید انواع روش‌های یوگا و مدیتیشن را بدون نیاز به مسکن امتحان کنید.

در ادامه چهار حرکت یوگا که برای درمان سردرد کاربر دارند را معرفی می‌کنیم؛ اما فراموش نکنید که ممکن است در زمان سردرد، انجام این حرکات ورزشی کمی دشوار باشد. بهتر است در این شرایط بد به دل راه ندهید و کمی به خود فشار بیاورید تا سردردتان بدون دارو درمان شود.

اوتاناسانا یا خم شدن به جلو

اوتاناسانا یا خم شدن به جلو

برای انجام حرکت اوتاناسانا باید در حالا ایستاده، به نرمی به جلو خم شوید، در حالی که انگشتان یا پشت پاشنه پاهای خود را گرفته‌اید. دقت کنید که در این حالت نباید پاها خم شوند و باید کاملا صاف باشند.

در این حالت برای 20 ثانیه نفس عمیق بکشید. این حرکت به نرمی در کاهش تنش گردن و ناحیه پشت سر موثر است و می‌تواند به کاهش سردرد منجر شود.

پادوتاناسانا یا کشش گردن

حرکت پادوتاناسانا یا کشش گردن برای درمان سردرد با ورزش

برای انجام حرکت پادوتاناسانا، مطابق تصویر بالا، پاها را کاملا باز کرده و بالاتنه را به جلو خم کنید؛ به‌نحوی که سر و دست‌ها دقیقا مانند تصویر، در پایین و بین پاها آویزان شوند. در این حالت برای 30 ثانیه نفس عمیق بکشید؛ این مسئله باعث می‌شود خون به سمت بالاتنه و سر جریان پیدا کند و از سردرد شما کاسته شود.

گاروداسانا یا حرکت عقاب

گاروداسانا یا حرکت عقاب

این حرکت با رفع گرفتگی شانه و گردن می‌تواند در رفع سردرد موثر باشد. برای این کار باید بنشینید و سپس بازوی راست خود را مطابق تصویر بالا بیاورید. سپس بازوی راست را دور بازوی چپ بپیچید و بکوشید تا حد امکان کف دست‌ها را به هم نزدیک کنید.

گموکاسانا یا وضعیت سیمای گاو

حرکت گموکاسانا یا وضعیت سیمای گاو برای درمان سردرد با ورزش

دقت کنید که برای انجام این حرکت، نباید درد شانه یا مشکلی در ماهیچه و بافت‌های پیوندی بدن خود داشته باشید. برای انجام حرکت گموکاسانا باید مطابق تصویر بنشینید و پاها را در حالت ضربدری قرار دهید.

در ادامه آرنج‌های خود را خم کنید و بکوشید دست‌ها را از پشت سر به هم نزدیک کنید. این حرکت با باز کردن گرفتگی‌های شانه و گردن می‌تواند در درمان سردرد با ورزش موثر باشد.

بیشتر بخوانید:
۱۵ روش عالی برای کاهش وزن پیرترین مرد جهان بالاخره راز عمر طولانی خود را لو داد دانشمندان تصادفا به موش پا دادند! تصاویر خیره‌کننده مغز انسان در قوی‌ ترین دستگاه MRI جهان

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*