کمپانی-بزرگ-سامسونگ

سامسونگ فقط یک تولید کننده گوشی هوشمند نیست

بدون اغراق این روزها تقریبا غیر ممکن است که کسی پیدا شود و نام کمپانی سامسونگ ( Samsung ) را نشنیده باشد. اگر از کسانی هستید که فکر می‌کنید که این کمپانی فقط در مارکت موبایل لنگر انداخته است، باید بگویم که سخت در اشتباهید. باید بدانید که بازار موبایل بخش کوچکی از تجارت گسترده این کمپانی را تشکیل می‌دهد. در ادامه با گجت نیوز همراه شوید.

اگر شما یکی از دنبال کنندگان اخبار گوشی های هوشمند هستید، با شنیدن اسم سامسونگ اولین کلمه ای که به ذهنتان می رسد، آخرین سری S گوشی های این کمپانی است. با این حال باید بدانید که کمپانی سامسونگ (samsung) چیزی بیش از این حرف هاست. بر طبق آمار به دست آمده، کمپانی سامسونگ (samsung) در حدود ۱۷ درصد اقتصاد کره جنوبی را شامل می شود. تعداد کارمندان این کمپانی به ۴۸۹ هزار عدد می رسد، یعنی اگر تعداد کارمندان کمپانی های گوگل، مایکروسافت و اپل را هم در یک شرکت جمع کنیم از این عدد کمتر است.

کمپانی سامسونگ (samsung) در سال ۱۹۳۸ در شهر تائگو (کره جنوبی) توسط بیونگ-چول لی تأسیس شد. کار این شرکت به عنوان صادر کننده غذا آغاز شد و در ابتدا به صادرات ماهی خشک و آرد به چین می‌پرداخت. در دهه‌های ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰ کمپانی سامسونگ (samsung) وارد کسب و کارهای دیگر شد، از جمله بیمه عمر و تولید منسوجات. شاخه سامسونگ الکترونیکز (Samsung Electronics) در سال ۱۹۶۰ تأسیس شد. شاخه‌ای که بیش از هر محصولی به تولید تلویزیون می‌پرداخت. اولین گوشی هوشمند این کمپانی در سال ۱۹۸۵ تولید شد. جالب است بدانید که در اوت سال ۲۰۰۵، BusinessWeek کمپانی سامسونگ (samsung) را بهترین مارک تولید کننده لوازم برقی معرفی کرد. در سال ۲۰۱۱ نیز این کمپانی به عنوان برترین سازنده گوشی های هوشمند در دنیا شناخته شد. سال قبل این کمپانی توانست ۲۲.۴ درصد سهم بازار موبایل های هوشمند را در مقابل سهم ۱۶.۴ درصدی کمپانی اپل، به دست بیاورد. در همان سال این کمپانی ۳۲۵ ملیون گوشی را به فروش رساند، در مقابل ۲۳۱ ملیون آیفون توسط کمپانی اپل (apple) فروخته شد.

دامنه فعالیت این شرکت در جنبه های دیگر مارکت گوشی های هوشمند نیز گسترانیده شده است. این کمپانی پردازنده های Ax را برای رقیب خود، یعنی اپل (apple) تولید می کند و سهم بزرگی در بازار نمایشگرهای AMOLED نیز به خود اختصاص داده است. این کمپانی در تجارت های بسیار زیادی که ربطی به گوشی های هوشمند و الکترونیک ندارند، هم فعالیت می کند.

در ادامه چند اینفوگرافیک جالب در مورد شرکت سامسونگ و فعالیت های آن را مشاهده خواهید کرد :

منبع: phonearena

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*