تصاویر دنیای زیر آب

زیباترین تصاویر دنیای زیر آب در سال جدید

حاصل رقابت عکاسی طبیعت جهان در سال 2024، ثبت این تصاویر شگفت‌انگیز از دنیای زیر آب بود. عکس برنده، دو سفیدغاز را در حال جدال بر سر یک ماهی نشان می‌دهد.

رقابت عکاسی طبیعت جهان (World Nature Photography Awards) که به‌طور سالانه برگزار می‌شود، محلی برای گردآوری بهترین عکس‌ها از طبیعت و حیات وحش است. برترین تصاویر دنیای زیر آب در رقابت امسال، از بین هزاران عکسی انتخاب شدند که از شش قاره دنیا آمده بودند. از وال و شیر دریایی تا لاک‌پشت و سایر اَشکال زندگی دریایی را می‌توانید در این تصاویر ببینید.

البته این رقابت، بهانه‌ای را هم برای حفاظت از طبیعت و زیستگاه‌های طبیعی به‌وجود می‌آورد؛ زیرا برگزارکنندگان آن به ازای هر عکسی که از شرکت‌کنندگان دریافت می‌کنند و هر پرینتی که از عکس‌های برنده می‌فروشند، یک درخت می‌کارند.

این شما و این 9 تا از تصاویر برگزیده دنیای زیر آب در رقابت امسال!

تصاویر منتخب دنیای زیر آب در رقابت عکاسی طبیعت 2024

این عکس از دو سفیدغاز شمالی که در جزایر شتلند برای تصاحب طعمه با یکدیگر گلاویز شده‌اند، هم بهترین عکس در دسته رفتار پرندگان شد و هم جایزه نهایی را نصیب تریسی لاند کرد.

در دسته عکاسی خبرنگاری، این عکس از یک شیر دریایی که در حال کلنجار رفتن با تکه‌ای آشغال در مکزیک است، برگزیده شد.

تصویر این قلابچه ماهی سیاه در آب‌های استرالیا، به‌عنوان بهترین عکس پرتره حیوانات شناخته شد.

در کاتگوری تصاویر زیرآب، جولان‌دهی این اورکا یا نهنگ قاتل ماده در میان دسته‌ای از شاه‌ماهی‌ها در آب‌های نروژ، رتبه نخست را کسب کرد.

این عکس از یک نهنگ گوژپشت، رتبه دوم تصاویر زیر آب را تصاحب کرد.

در همین دسته، عکس این عروس دریایی در آب‌های ساحلی ایتالیا سوم شد.

نگاه گیرای این ماهی لوتی بزرگ به دوربین در جوار لاشه یک کشتی در آب‌های پرتغال، کافی بود تا این عکس رتبه دوم در دسته مردم و طبیعت را کسب کند.

تصویر این لاک‌پشت سبز دریایی در جزایر گالاپاگوس، برگزیده سوم در دسته زیستگاه حیوانات بود.

این مسابقه عکاسی، یک کاتگوری هم به‌نام گیاهان و قارچ‌ها داشت که این عکس زیبا از جلبک‌های دریایی رنگین‌کمانی در کورنوال بریتانیا، به رتبه دوم آن رسید.

از دست ندهید:
خیره‌کننده‌‌ترین تصاویر سیاه و سفید از حیات وحش در سال ۲۰۲۴

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*