جایگزین های دلار کاغذی

معرفی بهترین جایگزین های دلار کاغذی از تتر تا پرفکت مانی + آموزش خرید

اهمیت استفاده از دلار برای سفر های خارجی و همین‌طور استفاده از آن به‌عنوان ابزاری برای پرداخت در معاملات بین المللی امروزه بر کسی پوشیده نیست و به دلایل مختلف افراد زیادی نیازمند تهیه دلار هستند که اخیرا نیز با توجه به افزایش تورم علاوه بر استفاده از دلار برای پرداخت، نقش دلار در زندگی مردم به‌عنوان ابزاری جهت رهایی از تورم نیز پررنگ‌تر شده است.

در صورتی که به فکر خرید یا فروش دلار بیفتید بدون شک در ابتدا تصویر صف‌های طولانی در مقابل صرافی‌های شهر به ذهن ما می‌رسد که باید جهت مراجعه از اول وقت اقدام نماییم که در غیر این صورت ممکن است موفق به تبدیل دارایی های ارزی نشویم. البته اگر بخواهیم از مشکلات دلار کاغذی بگوییم موارد بسیار بیشتری به‌عنوان نقطه ضعف برای آن وجود دارد و از آنجایی که این مقاله را به‌صورت اختصاصی به مقایسه دلارهای کاغذی و دیجیتال اختصاص داده‌ایم خود را مکلف به بیان تمامی نقاط قوت و ضعف این دو می‌دانیم و در لیست زیر به مهم‌ترین نقاط ضعف و قوت دلار کاغذی اشاره کرده‌ایم:

نقاط ضعف دلار کاغذی

  1. نیاز به مراجعه حضوری به صرافی جهت خرید و فروش و یافتن بهترین نرخ در صرافی‌های مختلف.
  2. عدم امکان معامله در هر ساعت از شبانه‌روز، چرا که معمولا صرافی‌ها تا ساعت 12 که نرخ بازار نمایان می‌شود معامله‌ای را انجام نمی‌دهند.
  3. خودداری صرافان از انجام خرید یا فروش در مقاطع بحرانی بازار که نرخ دارای نوسانات زیاد است.
  4. احتمال بروز کلاهبرداری و خرید دلار تقلبی.
  5. احتمال بالای سرقت یا گم شدن پول خصوصا در سفرهای خارجی.
  6. محدودیت در میزان خرید طبق مصوبه‌های دولت.
  7. همراه داشتن بیش از 10 هزار دلار به‌صورت نقد شما را در معرض اتهام به پولشویی و قاچاق در بسیاری از کشورها قرار خواهد داد.
  8. سخت بودن اثبات انجام یک پرداخت به روش نقدی.

نقاط قوت دلار کاغذی

  1. نقد نمودن راحت آن در هر شهر یا کشور.
  2. عدم نیاز به هر گونه دانش فنی جهت نگه‌داری یا خرید و فروش.
  3. استفاده آسان‌تر در شرایط بحرانی مثلا بروز قطعی گسترده برق یا اینترنت.
  4. عدم پرداخت کارمزد به ازای هر تراکنش.

ارزهای دیجیتال جایگزین مدرن دلارهای کاغذی

احتمالا وقتی صحبت از ارزهای دیجیتال و رمزارزها به میان می‌آید به یاد ریسک‌های بسیار بالا و سود یا ضررهای بسیار زیاد می‌افتیم و ناخودآگاه جبه خود را نسبت به آن حفظ می‌کنیم، که البته عکس‌العملی بسیار درست نیز تلقی می‌شود چرا که بازار ارزهای دیجیتال دارای خطرات بالقوه و بروز کلاهبرداری‌های متعدد است و طرح‌های هرمی زیادی صرفا جهت خالی نمودن جیب مردم در آن به‌صورت مداوم در جریان است که کار را برای افراد نا آشنا در ابتدا اندکی سخت می‌کند؛ اما واقعیت بازار ارز های دیجیتال به اینگونه نیست و با شناخت روش صحیح خرید و فروش، نگه‌داری و همچنین کوین‌های تضمین شده و مورد اطمینان این فضا علاوه بر این‌که کمترین خطری ما را تهدید نمی‌کند بلکه بسیاری از ریسک‌هایی که در نگه‌داری دلارهای کاغذی بوده‌اند را نیز خنثی نموده‌ایم.

رویه خرید و فروش دلارهای دیجیتالی در ایران

برای خرید و فروش انواع ارزهای دیجیتال در ایران باید به سراغ صرافی‌های آنلاین معتبر در این زمینه رفت که در قالب سایت یا اپلیکیشن در حال فعالیت هستند. در ابتدا پس از ثبت نام در صرافی مورد نظر، شما باید احراز هویت خود را به‌صورت الکترونیک انجام دهید که لازمه آن مطابقت شماره موبایل ثبت نامی با کد ملی و همچنین کارت بانکی شماست. همچنین برای برخورداری از سقف‌های خرید روزانه بیشتر نیازمندید تا احراز هویت از طریق آپلود تصویر کارت ملی و سلفی به همراه نامه قبول قوانین سایت مذکور را نیز ارسال فرمایید، و پس از طی این مراحل به‌سادگی می‌توانید با پرداخت آنلاین نسبت به شارژ کیف پول‌تان اقدام و سپس با انتخاب ارز مورد نظر به نرخ نمایش داده شده آن را در کسری از ثانیه تبدیل نمایید.

انتخاب بهترین صرافی آنلاین ارزهای دیجیتال

به جرات می‌توان عنوان کرد که مهم‌ترین فاکتور در خرید و فروش ارزهای دیجیتال انتخاب صرافی قابل اطمینان، با پشتیبانی خوب و ارائه نرخ‌های به‌صرفه هم برای خرید و هم برای فروش است. از این رو پیشنهاد ما استفاده از صرافی بیتکسینو Bitexino.com است که در طی سالیان اخیر توانسته رضایت کاربران را به نحو احسنت جلب نماید و با برخورداری از پشتیبانی 24 ساعته تمامی سوالات و ابهامات شما را پیش از خرید پاسخگو بوده و از نظر امنیت و کیفیت خدمات، در کلاس جهانی در حال ارائه خدمات می‌باشد.

بررسی بهترین دلارهای دیجیتالی برای خرید و فروش

در دنیای ارزهای دیجیتال تمامی ارزها دارای نوسان شدید و ماهیت دارای ریسک نیستند؛ بلکه دسته‌ای از آنها دارای پشتوانه دلاری و با برخورداری از نظارت سازمان‌های قانون‌گذار و بیمه دارایی‌ها هستند که ضمانت می‌کند هر واحد از این ارز دقیقا معادل 1 دلار آمریکا ارزش داشته و توسط نهاد مربوطه توضیع و همین‌طور باز خرید می‌شوند که از آنها تحت عنوان استیبل کوین یا سکه با ثبات نام برده می‌شود که در ادامه به بررسی مطمئن‌ترین گزینه‌های جایگزین با دلار کاغذی می‌پردازیم:

ووچر پرفکت مانی

پرفکت مانی یک سیستم پرداخت بین المللی در پاناما بوده که طیف گسترده‌ای از خدمات پرداخت بین‌الملل را بر عهده دارد و امروزه به‌عنوان روش پرداخت در بسیاری از سایت‌های خارجی مورد استفاده قرار می‌گیرد. یکی از محصولات مورد توجه پرفکت مانی ووچر پرفکت مانی می‌باشد که می‌تواند متناسب با نیاز شما در نرخ‌های متفاوت دلاری از 1 تا هزاران دلار ایجاد شود. بعد از صدور ووچر پرفکت مانی به شما 2 کد داده می‌شود، یکی کد ووچر و دیگری کد فعال‌سازی که دقیقا مشابه کارت‌های شارژ سیم کارت‌های اعتباری عمل نموده و با ارائه این کدها به سایت مقصد می‌توانید پرداخت‌هایتان را انجام دهید.

جایگزین های دلار کاغذی

شایان ذکر است که برای استفاده از ووچر پرفکت مانی شما نیازمند داشتن حساب احراز شده در این پلتفرم بین المللی نیستنید؛ بلکه تنها با احراز هویت در صرافی‌های داخلی ارائه کننده خدمات پرفکت مانی می‌توانید مستقیما تومان را تبدیل به ووچر پرفکت مانی کنید. برای خرید ووچر پرفکت مانی و فروش آن نیز می‌توانید از خدمات صرافی آنلاین بیتکسینو بهره‌مند شوید.

تتر USDT

تتر محبوب‌ترین استیبل کوین یا همان رمز ارز بر پایه دلار در سراسر جهان است. محبوبیت تتر به قدری فرا رفته که امروزه کمتر کشور یا صرافی فیزیکی را نیز می‌توان یافت که خدمات تبدیل تتر را نپذیرند. تتر فعالیت خود را از سال 2015 آغاز کرده و کماکان در رتبه یک ارزهای بر پایه دلار قرار دارد. مجموعه صادر کننده آن هر واحد تتر را با پشتوانه 1 دلار در ذخایر این مجموعه صادر می‌کند و همین‌طور کمپانی تتر لیمیتد مسولیت باز خرید هر تتر به ارزش 1 دلار را انجام می‌دهد.

جایگزین های دلار کاغذی

تتر بر خلاف پرفکت مانی در قالب ووچر صادر نمی‌شود؛ بلکه به‌صورت توکن‌هایی در بلاکچین ایجاد شده است که برای نگه‌داری از آن و ارسال و دریافت آن نیازمند نصب کیف پول‌های رمز ارزی مانند تراست ولت هستید. شایان ذکر است که در صورت عدم داشتن دانش کافی برای راه‌اندازی کیف پول رمز ارزی تنها کافیست در یک صرافی مورد اطمینان ثبت نام نموده و از خدمات مجموعه مورد نظر هم برای خرید تتر و هم برای فروش و نگه‌داری آن استفاده نمایید. به‌عنوان مثال با استفاده از صرافی بیتکسینو می‌توانید به‌صورت 24 ساعته خرید و فروش تتر را انجام دهید و با برخورداری از کیف پول‌های ایمن موجود در حساب کاربری‌تان دیگر نگرانی از بابت نگه‌داری تترهای خود نیز نداشته باشید.

سایر گزینه‌های مورد اطمینان USDC و DAI

حال که به معرفی گزینه های جایگزین دلار کاغذی با نمونه‌های دیجیتالی آن پرداخته‌ایم در کنار پرفکت مانی و تتر باید به دو گزینه بسیار مطمئن دیگر یعنی یو اس دی کوین با نماد USDC و دای DAI نیز اشاره کنیم که هر دو از رمز ارزهای با ثبات بر پایه دلار بازار ارزهای دیجیتال هستند. در اصل USDC را می‌توان رقیب مستقیم تتر عنوان نمود که با شفافیت بیشتر در صندوق ذخایر و همکاری با نهادهای مختلف قانون‌گذار در ایالت متحده توانسته توجه بسیاری را به خود جلب نموده و به گزینه‌ای مطمئن و همواره برابر با 1 دلار به ازای هر واحد مبدل شود.

و از طرفی دیگر استیبل کوین الگوریتمی دای نیز بسیار قابل اطمینان و ایمن ارزیابی می‌شود و به عقیده بسیاری از کارشناسان بهترین استیبل کوین حال حاضر برای کاربران ایرانی است چرا که ماهیت غیر متمرکز آن این دلار دیجیتالی را از کنترل نهادها و سازمان‌ها به‌طور کلی خارج نموده و امکان مسدود شدن دارایی‌های ایرانیان، تحت تحریم‌ها توسط دای هرگز محقق نخواهد شد.

جمع بندی

با بررسی کامل دلار کاغذی و جایگزین های دیجیتالی آن می‌توانیم این‌گونه جمع‌بندی کنیم که استفاده از دلارهای دیجیتالی در جهان امروزه گزینه‌ای اجتناب‌ناپذیر و به‌صورت قطعی برنده این میدان است. همان‌گونه که امروزه در کشور ما استفاده از اسکناس‌های نقدی ریشه‌کن و بسیار نادر شده، بدیهی است که در جهان نیز استفاده از پول های کاغذی رو به انقراض بوده و جایگزین های دیجیتالی به کمک فناوری گزینه‌ای بهتر هستند. اما به‌دلیل تحریم‌ها و عدم امکان استفاده از حساب‌های بانکی بین‌المللی جهت نگه‌داری ارز برای کاربران ایرانی اکنون توسط فناوری بلاکچین گزینه‌هایی ایجاد شده که امکان نفوذ و تحریم در آنها قابل انجام نیست و دریچه‌ای تازه را به سوی ما گشوده‌اند که البته لازمه استفاده از آنها ارتقای دانش فنی، آگاهی از خطرات این حوزه و افزایش آگاهی از امنیت در فضای سایبری است که البته با دیجیتالی شدن زندگی افراد این موارد نیز به‌عنوان یک پیش‌نیاز در دنیای امروزه در نظر گرفته می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*