مسدودسازی پیج های اینستاگرامی

شروع برخورد و مسدودسازی پیج های اینستاگرامی توسط پلیس در قالب طرح نور

کیومرث عزیزی، فرمانده انتظامی غرب استان تهران از شناسایی، برخورد و مسدودسازی پیج های اینستاگرامی هنجارشکن در قالب طرح نور خبر داده است.

کیومرث عزیزی، فرماندهی انتظامی غرب استان تهران، همزمان با آغاز اجرای طرح نور برای مقابله با بی‌حجابی، از رصد و پایش فضای مجازی خبر داد و گفت حداقل 21 پیج اینستاگرامی هنجارشکن از زمان شروع این طرح شناسایی و مسدود شده‌اند.

مسدودسازی پیج های اینستاگرامی در طرح نور

عزیزی با اشاره به پایش مستمر وضعیت فضای مجازی توسط ماموران پلیس امنیت عمومی و فتا، از شناسایی پیج‌های هنجارشکن و برخورد با چندین صفحه اینستاگرامی منتشرکننده محتوای نامناسب خبر داد.

فرمانده انتظامی غرب تهران با اشاره به مسدودسازی 21 پیج اینستاگرامی پرمخاطب با محتوای نامناسب، از برخورد قانونی با گردانندگان این پیج‌ها خبر داد و افزود ماموران پلیس فتا به‌طور مستمر فعالیت صفحات مختلف را در فضای مجازی رصد می‌کنند تا در صورت بروز کوچک‌ترین تخلفی، بلافاصله شرایط برخورد قانونی با افراد خاطی فراهم شود.

پلیس فتا

کیومرث عزیزی با لحنی هشدار‌آمیز به فعالان فضای مجازی، توصیه کرد فعالیت خود در شبکه های اجتماعی را متناسب با قوانین کشور و هنجارهای جامعه تنظیم کنند تا با مشکل قانونی مواجه نشوند. به‌گفته او، هدف از اجرای طرح نور، پاکسازی فضای مجازی از محتوای نامناسب و هنجارشکن و در نهایت، ایجاد بستری ایمن و سالم برای کاربران این پلتفرم‌ها است.

گفتنی است پلیس با این اقدام خود پیام روشنی برای همه فعالان فضای مجازی در شبکه های اجتماعی داخلی و خارجی صادر کرده و در نتیجه، شاید بهتر باشد افراد در فضای مجازی مراقب نوع محتوا و تصاویری که به اشتراک می‌گذارند باشند.

از دست ندهید:
راهکار جدید دولت برای دسترسی به پلتفرم های فیلتر شده چگونه عمل می‌کند خداحافظی با اینترنت ماهواره ای اسپیس ایکس در ایران؛ ایلان ماسک تیر خلاص را زد