آیفون ریفربیش شده

آیفون ریفربیش شده به چه معناست و با مدل آکبند چه فرقی دارد؟

گوشی‌های آیفون در ایران محبوبیت بسیار زیادی دارند. افراد زیادی در ایران این گوشی‌ها را خریداری کرده و متأسفانه برخی از شرایط متوجه رفرش یا فیک بودن دستگاه می‌شوند. بحث تفاوت مدل‌های فیک با مدل‌های اصلی جداگانه است؛ اما علاوه بر این موارد مدل‌های رفرش شده نیز در بازار وجود دارند.

آیفون رفرش در واقع نوعی آیفون است که به‌اصطلاح کامرشال به آن آیفون ریفربیش شده نیز گفته می‌شود. این نوع آیفون‌ها در برخی از موارد با آیفون آکبند متفاوت هستند. همراه ما باشید تا به‌طور کامل شما را با این مدل‌ها آشنا کنیم.

آیفون ریفربیش شده (Refurbished iPhone) چیست؟

در پاسخ به این سوال که آیفون ریفربیش شده چیست باید گفت که این مدل گوشی نوعی مدل تعمیری است که توسط شرکت اپل تعمیر شده و سپس بسته‌بندی می‌شود. Refurbished iPhone یک بسته‌بندی همانند مدل اصلی داشته و تفاوتی با مدل آکبند ندارد.

تنها موضوعی که این 2 مدل در آن باهم متفاوت هستند، سالم بودن گوشی است. این موضوع باعث تفاوت قیمتی آن‌ها نیز شده است. باید توجه داشته باشید که فروشنده‌های سودجو مدل‌های ریفربیش شده را جای مدل آکبند به شما نفروشند.

عیب‌وایراد گوشی ریفربیش شده

نکته‌ای بسیار مهم که پیشنهاد می‌کنیم قبل‌از خرید آیفون ریفربیش شده بررسی کنید، عیب و ایرادی است که این گوشی‌ها نسبت به مدل‌های آکبند دارند. باید گفت که این مدل عیب و ایرادی نداشته و کاملا سالم است. در واقع در برخی از شرایط ممکن است که گوشی هنگام تولید یا جابه‌جایی یک آسیب جزئی ببیند.

این مدل توسط مشتری برگشت‌خورده و به کارشناس اپل سنتر داده می‌شود. سپس کارشناس آن را تعمیر کرده و به‌صورت ایمن به شرکت ارسال می‌کند. در انتها نیز پس‌ از بررسی کیفی محصول، اپل آن را دوباره بسته‌بندی کرده و با شماره مدل متفاوت راهی بازار می‌کند. توجه داشته باشید که آسیب این مدل‌ها بسیار کم بوده و عملکرد گوشی را دچار مشکل نمی‌کند.

نظر اپل درباره آیفون ریفربیش شده

موضوعی که در اینجا وجود دارد این است که خود شرکت اپل دررابطه‌با مدل‌های ریفربیش شده چه می‌گوید؟ شرکت اپل دراین‌رابطه گفته که تمامی مدل‌های ریفربیش یا همان رفرش شده دارای باتری و قاب جدید بوده و در فروشگاه‌های معتبر اپل سنتر به‌فروش می‌رسند.

همچنین تمامی این مدل‌ها از گارانتی یک‌ساله اپل برخوردار هستند؛ اما باید بدانید که خدمات گارانتی آن‌ها شامل موارد محدودتری شده و از قطعات تعویضی که عمر قطعات آکبند را ندارد در آن‌ها استفاده شده است. به همین دلیل در برخی از شرایط امکان معیوب‌بودن گوشی نیز وجود خواهد داشت.

تفاوت‌های آیفون ریفربیش با مدل آکبند

آیفون ریفربیش شده

قبل از این‌که به فروشگاه‌های مختلف رفته و نسبت به خرید آیفون ریفربیش شده اقدام کنید، پیشنهاد می‌شود که تفاوت‌های میان این مدل‌ها را بلد باشید. مهم‌ترین تفاوت‌هایی که این مدل‌ها با یکدیگر دارند شامل موارد زیر هستند:

شماره مدل دستگاه

یکی از مهم‌ترین تفاوت‌هایی که میان مدل آکبند و مدل ریفربیش شده آیفون وجود دارد، شماره مدل دستگاه است. با بررسی این شماره مدل می‌توانید از آکبند بودن یا ریفربیش شدن آن مطمئن شوید. برای این کار باید به شماره مدل دستگاه که چیزی شبیه MN572LL/A است توجه کرده و سراغ حرف اول آن بروید. اگر حرف اول معادل یکی از حروف زیر بود باید معنای آن را بدانید:

  • M: به معنای نو و آکبند بودن دستگاه
  • F: به معنای ریفربیش شدن توسط یکی از اپراتورهای موبایل یا شرکت‌های شخص ثالث
  • N: به معنای ریفربیش شدن توسط شرکت اپل
  • P: به معنای شخصی‌سازی شدن آیفون و احتمال وجود حکاکی روی بدنه آن

شماره سریال دستگاه

تفاوت دیگری که میان گوشی آیفون آکبند و مدل ریفربیش شده وجود دارد، شماره سریال این دستگاه‌ها است. شماره‌سریال یا همان Serial Number در بخش تنظیمات و قسمت About قابل‌ مشاهده است. پس از مشاهده شماره سریال آن را یادداشت یا کپی کنید.

سپس باید برای تست آن وارد وب‌سایت checkcoverage.apple.com که متعلق به شرکت اپل است شوید. شماره سریال دستگاه را وارد فیلد مربوطه کرده و سپس اطلاعات دستگاه به شما نمایش داده می‌شود. اگر پیام This phone has not been activated نمایش داده شد یعنی به‌احتمال زیاد گوشی شما ریفربیش نشده است.

قیمت گوشی

مورد دیگری که مدل‌های آکبند و ریفربیش شده آیفون در آن با هم تفاوت دارند، قیمت این گوشی‌ها است. قیمت مهم‌ترین معیاری است که باید برای خرید در نظر داشته باشید. قیمت مدل‌های آکبند این گوشی قطعا بالا بوده و دلیل این موضوع نیز ارزش خرید آن‌ها است.

قیمت مدل‌های ریفربیش شده نیز به‌دلیل کیفیت پایین‌تر برخی از قطعات آن‌ها ارزان‌تر است. البته باید در نظر داشته باشید که این گوشی را از کجا تهیه می‌کنید؛ ممکن است برخی از فروشندگان قیمت بالاتری برای آن بپردازند.

گوشی ریفربیش شده بخریم یا آکبند؟

سوالی که در ذهن بسیاری از کاربران ایجاد شده این است که آیا بهتر است آیفون ریفربیش شده بخریم یا آیفون آکبند؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که مدل‌های آکبند قطعا ارزش خرید بیشتری دارند. اگر بودجه‌تان می‌رسد، بهتر است سراغ مدل‌های آکبند بروید.

در غیر این صورت مدل‌های ریفربیش شده نیز با قیمتی مناسب ارائه می‌شوند. می‌توانید با مراجعه به فروشگاه‌های معتبر و اطمینان از کیفیت گوشی، مدل‌های ریفربیش شده را با قیمت بارها پایین‌تر از مدل‌های آکبند خریداری کنید.

خرید گوشی ریفربیش شده

آیفون ریفربیش شده

فروشگاه‌های گوناگونی در ایران وجود دارند که مدل‌های ریفربیش شده از آیفون را به‌فروش می‌رسانند. فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا نیز خدمات این گوشی را به شما ارائه می‌دهد. در این فروشگاه مدل‌های ریفربیش شده با گارانتی اصلی و توضیحات محصول در اختیار شما قرار داده می‌شوند.

همچنین قیمت آن‌ها نیز نسبت به مدل‌های آکبند موجود در دیجی‌کالا بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تر است. برای دریافت قیمت آیفون 13 آکبند یا ریفربیش شده می‌توانید به این فروشگاه مراجعه کنید.

جمع‌بندی

آیفون‌های ریفربیش شده را باید یکی از انواع مدل‌های این گوشی دانست که در بازار وجود دارند. این مدل تفاوت‌های زیادی با مدل آکبند و نو نداشته و تنها در برخی از موارد با آن متفاوت است. مدل‌های Refurbished در واقع یک آسیب جزئی داشتند که توسط مشتری برگشت خورده‌اند.

شرکت اپل نیز به‌طور مستقیم این مدل‌ها را تعمیر کرده و سپس آن‌ها را بسته‌بندی می‌کند. شما می‌توانید با بررسی شماره مدل یا شماره‌سریال گوشی، آکبند یا ریفربیشد بودن آن را تشخیص دهید. در این مطلب تمامی نکات این موضوع را باهم بررسی کردیم.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*