ترس مدیران اپل از جاسوسی شهروندان آمریکایی توسط FBI

همانطور که می دانید، FBI با کمپانی اپل بر سر پرونده‌ی San Bernardino به مشکل برخورده که نتایج این تنش بر روی آینده‌ی کمپانی‌های تکنولوژی و همچنین شهروندان آمریکایی تاثیر مستقیم خواهد گذاشت. اما یکی از مسئولین کمپانی اپل به نام Eddy Cue معتقد است که پیروزی آزانس دولتی نامبرده در این تنش می‌تواند عواقب خطرناکی در پی داشته باشد. آیا FBI می‌خواهد از آیفون برای شنود شهروندان آمریکایی استفاده کند؟ در ادامه با گجت نیوز همراه شوید.

در روز چهارشنبه، Cue در مصاحبه‌ای با یک خبرگزاری اسپانیایی زبان به نام Univison گفته که اگر اپل به درخواست دولت تن داده و قفل گوشی آیفون Syed Farook (یکی از قاتلین پرونده) را باز کند، این کار نهایت سبب می‌گردد تا دولت بتواند درخواست‌های بزرگتری داشته و در نهایت به شنود و جاسوسی شهروندان از طریق دوربین و میکروفون گوشی آیفون ختم شود. وی گفته:

وقتی دولت از ما می‌خواهد تا یک سیستم جدید برای آن‌ها بسازیم، سرانجام این کار به کجا ختم خواهد شد؟ در نهایت یک روز FBI از ما خواهد خواست تا دوربین و گوشی آیفون شما را برای آن‌ها فعال کنیم تا بتوانند به راحتی به شما دسترسی داشته باشند. این‌ها کارایی هستند که ما در حال حاضر نمی‌توانیم انجام دهیم. اما اگر آن‌ها ما را مجبور به این‌ کار کنند نتیجه‌ای اصف بار در پی خواهد داشت.

ایشان در مصاحبه خود به این موضوع اشاره کرده اند که اگر اپل در پرونده شکست بخورد پرونده را به دادگاه عالی آمریکا ارجاع خواهد داد. جالب است بدانید که وی گفته اپل می‌خواهد سیستم کدگذاری و امنیت دیوایس‌های خود را از آنچه که هم اکنون هست نیز ارتقا داده و بهینه‌تر کند.

Cue همچنین گفته که دولت آمریکا در نگه داشتن اسناد و حفاظت از آن‌ها به شدت ضعیف بوده و  حتی اسرار کارمندان خود را نیز نمی‌تواند از چنگ هکرها در امان نگه دارد. او معتقد است که اقدام اپل برای محافظت از حریم شخصی شهروندان است:

چیزی که FBI می‌خواهد مانند درخواست کلیدی برای در عقب خانه‌ی شماست، و ما نمی‌خواهیم چنین کلیدی وجود داشته باشد. و از آنجایی که چنین کلیدی وجود ندارد، آن‌ها از ما می‌خواهند تا قفل را تغییر دهیم. وقتی ما چنین کاری کنیم این کار برروی زندگی تمام کاربران ما تاثیر خواهد گذاشت. و وقتی که ما چنین کلیدی بسازیم، این کلید فقط در اختیار ما نخواهد بود، هکرها، مجرمین و افراد سودجو به این کلید دسترسی پیدا خواهند کرد و فاجعه‌ی اصلی در آن زمان رخ خواهد داد.

اپل توانسته تاکنون حمایت چندین کمپانی را به دست آورد که حتی می‌توان نام کمپانی رقیب، یعنی مایکروسافت را نیز در این فهرست دید. نظر شما در مورد این خبر چیست؟ آیا اقدام FBI کار درستی به نظر می‌رسد؟ یا آن را یک اقدام بی‌شرمانه می‌پندارید؟

منبع: Techspot

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. سلام
    ممنون به خاطر مطالب داغ و دست اول