قفل شدن ناگهانی اپل آیدی

هشدار: اپل آیدی کاربران آیفون در سراسر جهان بی‌دلیل قفل می‌شود!

کاربران اپل از سراسر جهان خبر از قفل شدن ناگهانی و بی‌دلیل اپل آیدی آیفون و سایر محصولات اپلی خود در صورت خروج از حساب کاربری داده‌اند!

به نظر می‌رسد که از شب گذشته اختلال گسترده‌ای در سیستم اپل آیدی به وجود آمده است. بر اساس گزارش‌های کاربران در شبکه‌های اجتماعی، عده زیادی از آن‌ها به‌طور همزمان از حساب کاربری خود در تمام دستگاه‌ها خارج شده‌اند و برای ورود مجدد مجبور به تغییر رمز عبور شده‌اند.

اولین گزارش‌های مربوط به مشکل از ساعات اولیه امروز دریافت شده و به سرعت در شبکه‌های اجتماعی ترند شده است. با وجود اینکه وب‌سایت وضعیت سیستم اپل هیچ مشکلی را گزارش نمی‌کند، اما گزارش‌های متعدد کاربران در فضای مجازی نشان می‌دهد که اتفاق عجیبی در سرورهای اپل رخ داده است. حتی برخی از اعضای تیم وب‌سایت خبری گجت نیوز هم با این مشکل مواجه شده‌اند.

علت قفل شدن اتفاقی اپل آیدی کاربران چیست؟

کاربران به‌طور ناگهانی از حساب کاربری خود در تمامی دستگاه‌ها خارج می‌شوند. تلاش برای ورود مجدد با رمز عبور اصلی، منجر به قفل شدن حساب کاربری می‌شود و کاربران برای ورود مجدد، مجبور به تغییر رمز عبور خود هستند. اتفاقی که هنوز علت نامشخصی دارد.

قفل شدن ناگهانی اپل آیدی

هنوز ارتباطی بین این اختلال و حملات فیشینگ و هک رمز عبور که طی چند هفته اخیر گزارش شده، تأیید نشده است. خروج ناگهانی از حساب کاربری اپل آیدی، برای کاربرانی که قابلیت Stolen Device Protection (محافظت از دستگاه دزدیده‌شده) را فعال کرده‌اند، مشکل بزرگ‌تری ایجاد می‌کند؛ چرا که این کاربران در صورت دور بودن از موقعیت مکانی قابل اعتماد شناسانده شده به دستگاه، با محدودیت بیشتری مواجه می‌شوند.

مشکل دیگری که وجود دارد این است که با تغییر رمز عبور Apple ID، تمام رمزهای عبور اختصاصی برنامه‌هایی که قبلا از طریق iCloud تنظیم شده‌اند نیز ریست و غیرقابل استفاده خواهند شد! ما امیدواریم که اپل به‌زودی پاسخی برای این مشکل داشته باشد و حداقل جلوی به‌دردسر افتادن دیگر کاربران در سراسر جهان را بگیرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*