کاغذ دیواری

بهترین کاغذ دیواری اتاق خواب و بررسی آنها

شاید بتوان گفت برای دیزاین و طراحی یک اتاق خواب زیبا و شیک می‌توانید بین گزینه رنگ آمیزی و یا خرید کاغذ دیواری یکی را انتخاب کنید و اتاق خواب خود را به زیبایی طراحی کنید و باید به نکاتی توجه کنید و برای بر اساس آن نکات یک انتخاب عالی داشته باشید، هر چند که انتخاب کاغذ دیواری برای یک اتاق خواب نسبت به رنگ آمیزی از لحاظ سرعت در اجرا و از لحاظ هزینه‌ای به‌صرفه‌تر است چرا که با وجود گستردگی طرح و رنگ کاغذ دیواری در بازار و همچنین وجود شرکت‌ها و فروشگاهای آنلاین خرید کاغذ دیواری کار شما برای خرید کاغذ دیواری بی‌واسطه راحت‌تر شده است.

همچنین این مورد که دیگر نیازی به تحمل بوی بد و خطرناک رنگ و نقاشی ساختمان در اتاق خود تا هفته‌ها و روزها ندارید و با اجرای کاغذ دیواری شما در کمتر از یک روز اتاق خود را زیبا و باب میل خود طراحی کنید.

در این مقاله به بهترین کاغذ دیواری اتاق خواب و بررسی آنها می‌پردازیم و برای استفاده از آن‌ها برای هر نوع فضایی به شما بهترین پیشنهاد لازم را می‌دهیم که ممکن است قبل خرید کاغذ دیواری به این موارد نیاز پیدا کنید.

آشنا بودن با انواع جنس کاغذ دیواری در بازار نکته مهمی است و اول قبل از هر توضیحی به انواع جنس کاغذ دیواری که در بازار ایران وجود دارد و می‌توانید از آن برای اتاق خواب خود استفاده کنید به شما معرفی می‌کنیم و شما را برای انتخاب بهترین جنس کاغذ دیواری اتاق خواب راهنمایی می‌کنیم.

به این نکته توجه کنید که نوع جنس کاغذ دیواری در قیمت آن تاثیرگذار است و همچنین نوع کشور سازنده کاغذ دیواری !

به‌طور کلی در بازار ایران سه دسته کاغذ دیواری به وفور یافت می‌شوند و به طور خلاصه این سه نوع جنس کاغذ دیواری را معرفی و بررسی می‌کنیم تا به نوع کاغذ دیواری برای اتاق خواب بپردازیم و دانستن این نکات برای قبل از خرید کاغذ دیواری برای اتاق خواب و یا هر جای دیگری بسیار مهم و قابل توجه است!

کاغذ دیواری

انواع جنس کاغذ دیواری و معرفی اجمالی آنها:

به‌طور کلی همان‌طور که در متن‌های بالا به آنها اشاره کردیم سه دسته کاغذ دیواری در بازار وجود دارد و از این سه دسته یک دسته آن جزو محبوب ترین کاغذ دیواری ها در کشور است که 95 درصد کاغذ دیواری در بازار را در بر گرفته است.

  • کاغذ دیواری نان وون
  • کاغذ دیواری وینیل پی وی سی
  • کاغذ دیواری پارچه ای

سه دسته از کاغذ دیواری ها را مشاهده می‌کنید و به آن‌ها برای شما پرداخته‌ایم.

کاغذ دیواری نان وون:

کاغذ دیواری نانوون بر پایه مواد سلولزی و تار و پود الیافی هستند که بافت یک تکه دارند و بیشتر در اروپا و کشورهای آمریکا و کانادا مورد استفاده قرار می‌گیرد به این دلیل که استفاده از مواد پی وی سی تا حدی در این کشورها برای برخی از اجناس ممنوع می‌باشد و همین دلیل باعث استفاده از این کاغذ دیواری در این کشورها شده و می‌توان گفت اگر بخواهیم تا حدودی از یک تا صد به میزان تحمل کثیفی وانواع لک و میزان قابل شستشو بودن به این نوع خانواده کاغذ دیواری نان وون نمره بدهیم، نمره 50 را در نظر می‌گیریم؛ چرا که در برابر برخی از لک‌ها مقاوم است اما در برابر چربی و لک خودکار و جوهری و همچنین قابلیت چند بار شستشو به‌وسیله دستمال نم‌دار را ندارد و به‌خوبی نمی‌شود آن را تمیز و باز استفاده کرد.

با تمام این تفاصیر این اجناس از زیبایی ظاهری منحصربه‌فردی هستند که به خاطر نوع بافت تک لایه که دارند از طرح‌های زیبایی تشکیل شده‌اند که برخی علاقه‌مندان به کاغذ دیواری های ساده و پتینه را جذب خود کرده و برخی از این نوع کاغذ دیواری در کشور استقبال می‌کنند و نصب همه نوع کاغذ دیواری‌ها به‌وسیله چسب کاغذ دیواری امکان‌پذیر است.
ناگفته نماند این نوع کاغذ دیواری به‌علت تک لایه بودن مقاومت خوبی در برابر چند بار نصب شدن بر روی دیوار دارد و بخواهیم گفته خود را با مثال به شما بازگو کنیم، شما باید فرض کنید دیوار شما نیاز به تعمیر برای کنده‌کاری و یا هر عملیاتی دارد، شما می‌توانید این کاغذ دیواری را از روی دیوار به راحتی کنده و پس از انجام عملیات خود مجدد بر روی دیوار به وسیله چسب کاغذ دیواری نصب کنید و این مورد (عملیات چند بار نصب کردن کاغذ دیواری) یکی از ویژگی‌های خوب این مدل از کاغذ دیواری است.

با تمام این تفاصیر کاغذ دیواری های نانوون وزن کمتری نسبت به دیگر مدل کاغذ دیواری‌ها دارند، اما از لحاظ قیمتی جزء کاغذ دیواری‌های نسبتا گرون در بازار محصوب می‌شوند.

کاغذ دیواری وینیل پی وی سی :

کاغذ دیواری وینیل پی وی سی محبوب‌ترین نوع کاغذ دیواری در بازار است که اکثر ایرانی‌ها آن را بیشتر می‌پسندن و در مدل‌های ساده و طرح دار می‌توان از آن ها برای اتاق خواب و هر فضای دیگر استفاده کرد.

بر خلاف کاغذ دیواری های نان وون و پارچه دیواری ها که تک لایه هستند، کاغذ دیواری های پی وی سی وینیل از دو یا سه جزء تشکیل می‌شوند.

لایه اول و زیرین که پس از نصب کاغذ دیواری بر روی دیوار آن را مشاهده نمی‌کنیم ، لایه پیپر و یا همان کاغذ است که کاغذ وظیفه این را دارد که واسطه‌ای برای چسب کاغذ دیواری و پی وی سی و یا همان وینیل باشد که کلی یت کاغذ دیواری را بر روی دیوار نگه دارد.

کاغذ دیواری

لایه بعدی که بر روی کاغذ قرار گرفته شده است یک یا دو لایه مواد پی وی سی است که از خاصیت این مواد می‌توان مقاومت بالا در برابر نفوذ پذیری آب و مواد شوینده است که همین امر این کاغذ دیواری را کاملا قابل شستشو کرده است و همه این مدل از کاغذ دیواری را در بازار به اسم کاغذ دیواری قابل شستشو می‌شناسند و به همین دلیل کاغذ دیواری پی وی سی در برابر انواع لکه‌ها مقاوم است و در صورت لک شدن می‌توانید کاملا آن را با استفاده از دستمال نم دار و یا شیشه شور پاک و تیمز کنید بدون آن که کاغذ دیواری شما آسیبی ببیند.

به علت استفاده از مواد پی وی سی و همچنین دو لایه بودن این مدل از کاغذ دیواری، سطح برجستگی بر روی این مدل از کاغذ دیواری بسیار زیبا و پر استفاده است و همین علت برجستگی باعث زیبا دیده‌تر شدن بافت های کاغذ دیواری بر روی دیوار شما می‌شود که با ترکیب اکلیل‌ها و مواد وینیل که براقیت موضعی بر روی سطح کاغذ دیواری ایجاد می‌کنند، دیوار شما را چشم نواز می‌کند.

با تمام این تفاصیر در خصوص کاغذ دیواری پی وی سی، برخی طرفدار کاغذ دیواری مات هستند که این مدل از کاغذ دیواری بیشتر در طرح‌های ساده است و در این مدل از کاغذ دیواری‌ها وجود دارد.

کاغذ دیواری های پی وی سی علاوه در کاغذ دیواری های رولی که تکرار یک طرح هستند وجود دارند بلکه جنس اصلی تشکیل‌دهنده پوستر‌های دیواری نیز هستند که توسط شرکت آلفا والز به‌عنوان یکی از برترین تولیدکنندگان پوستر دیواری در کشور استفاده می‌شود.

کاغذ دیواری پی وی سی اکثرا در بازار ساخت کشور چین و ایران هستند.

کاغذ دیواری

کاغذ دیواری پارچه ای:

تا حالا اسم پارچه دیواری شاید کمتر به گوشتان خورده باشد چرا که به‌علت خیلی لوکس بودن این متریال و همچنین کمیاب بودن این مدل در بازار ایران شاید کمتر این نام و جنس را شمیده باشید.

کاغذ دیواری های پارچه ای همانطور که از اسمشان پیداست از جنس پارچه می‌باشند و در متراژ درخواستی شما از روی طاقه برش داده می‌شوند و شما می‌توانید با چسب مخصوص پارچه دیواری و توسط نصابی که متخصص این کار باشد آن را نصب و اجرا کنید.

پارچه میزان کثیفی و مقاومت آن در برابر آب و لک، مشخص است و برای همین قابل توضیح نیست.

اما باید در نظر گرفت علاوه بر پر هزینه بودن نصب آن، نوع جنس و متریال آن از کاغذ دیواری‌های دیگر گران‌تر است و از طرفی مقاومت و زیبایی کاغذ دیواری پی وی سی را ندارد و به همین علت عرضه و تقاضا برای این محصول در بازار کم است و بیشتر خانواده‌ها و افراد گرایش به کاغذ دیواری پی وی سی دارند تا پارچه دیواری.

قبل از انتخاب و خرید کاغذ دیواری اتاق خواب به این نکات توجه کنید:

نور کجاست و کدام سمت پنجره دارد؟

وجود نور در اتاق خواب‌ها بسیار بسیار مهم است و این‌که چقدر در میزان عملکرد شما در اتاق تاثیر دارد، موضوع قابل توجهی است.

اگر در انتخاب کاغذ دیوار تیره و یا کاغذ دیواری طوسی و حتی رنگ‌های پر رنگ مثل سبز و زرد و حتی قرمز و آبی می‌خواهید رنگی را انتخاب کنید بدانید اگر شما در اتاقی که پنجره و نور گیر خوبی نداشته باشد استفاده از کاغذ دیواری های موارد بالا برای بیش از یک دیوار باعث کوچک‌تر دیده شدن اتاق شما می‌شود و انتخاب این رنگ‌ها نیاز به وجود نور خوب دارد و یا اگر مجبور به استفاده از این رنگ‌ها هستید می‌توانید از این کاغذ دیواری در کنار کاغذ دیواری های سفید و یا کرم روشن استفاده کنید تا دلگیر و کوچک‌تر اتاق شما دیده نشود.

اگر از کاغذ دیواری های طرح دار برای اتاق خواب می‌خواهید استفاده کنید این موضوع را بدانید سعی کنید بیشتر از یک یا دو دیوار استفاده نشود و این دیوارهایی که می‌خواهید بر روی آن از کاغذ دیواری طرح دار استفاده کنید سعی کنید حداقل امکان روبروی پنجره و یا در ارتباط مستقیم با نور باشد تا فضای شما را شلوغ نکند.

توجه به این نکته مهم است که هر چه اتاق خواب شما کوچک‌تر و کم‌نورتر باشد، استفاده از کاغذ دیواری روشن و رنگ‌های خنثی بیشتر توصیه می‌شود.

کاربرد بزرگترین دیوار در اتاق خواب:

بزرگترین دیوار در اتاق خواب که در اکثر مواقع تخت خواب در کنار و یا روبروی آن قرار می‌گیرد برای طراحی آن و رنگ آن بسیار حائز اهمیت است، چرا که می‌توانید بر روی آن از پوستر دیواری استفاده کنید و برای دیوار های دیگر از کاغذ دیواری مکمل و یا از کاغذ دیواری های رنگی متناسب با پرده و رو تختی خود ست کنید و یک طرح خاص و زیبا داشته باشید.

استفاده از رنگ‌ها و طرح‌های جذاب می‌تواند بهترین گزینه برای دیوار های بزرگ باشد و همچنین توجه داشته باشید برای الباقی دیوارها که سایز کوچک‌تر دارند به خصوص دیوار زیر پنجره و … استفاده از کاغذ دیواری ساده جایز است.

بزرگترین دیوار اتاق خواب برای کسانی که اهل بازی‌های رایانه‌ای هستند و فیلم و سریال‌بین هستند می‌توانند از کرکتر مورد علاقه خود به شرکت آلفا سفارش بدهند و به‌عنوان پوستر دیواری یا همان کاغذ دیواری بر روی دیوار خود نصب شده داشته باشند.

رنگ کمد دیواری مهم است:

استفاده از کمد دیواری‌ها در اتاق خواب‌ها و همچنین اشغال کردن یک دیوار در اتاق توسط آن‌ها در طراحی اتاق خواب مهم است.

سعی کنید برای دیده نشدن کمد دیواری‌ها در صورت استفاده از کاغذ دیواری سفید آن ها را سفید رنگ بزنید و یا تهیه کنید و در صورت استفاده از کاغذ دیواری تیره آن‌ها را به همان

رنگ استفاده شده تغییر دهید و رنگ‌آمیزی کنید.

کاغذ دیواری مخصوص عکاسی

استفاده از کاغذ دیواری مخصوص عکاسی و یا رنگ‌های مات برای دیوارهایی که میخواهید در برابر آن عکاسی و یا فیم برداری کنید بسیار مهم است.

شرکت آلفا والز با داشتن کاغذ دیواری‌هایی با قابلیت این‌که رفلکت و یا بازتاب نور از خود منعکس نکنند این امکان را برای شما فراهم آورده است که دیگر نیازی به رنگ‌آمیزی نداشته باشید و از این کاغذ دیواری های رنگی زیبا استفاده کنید و در کمتر از یک ساعت دیوار خود را تغییر رنگ بدهید.

کاغذ دیواری مخصوص عکاسی در واقع از جنس پی وی سی هستند که در مطالب فوق درج شده است.

همچنین روکش این کاغذ دیواری های پی وی سی کاملا مخصوص و مات است، پس اگر در اتاق خود تولید محتوا و یا عکس‌برداری می‌کنید یک یا دو دیوار با رنگ‌های مختلف برای خود در نظر بگیرید.

این کاغذ دیواری مخصوص عکاسی را می‌توانید از شرکت آلفا والز بی‌واسطه تهیه نمایید و در هر کجای ایران باشید برایتان ارسال می‌شود.

رنگ های محبوب کاغذ دیواری مخصوص عکاسی :

از کاغذ دیواری سبز مخصوص عکاسی می‌توانید به‌عنوان پرده سبز استفاده کنید و دیگر نیاز به هزینه اضافی برای پرده سبز نداشته باشید و خیلی راحت محتواهای خود را در مقابل دیوار کاغذ دیواری سبز فیلم‌برداری کنید.

از کاغذ دیواری مخصوص عکاسی مشکی می‌توانید برای دیوارهایی که می‌خواهید پشت شما دیده نشوند (مخصوص استریمرها) می‌توانید با استفاده از نئون و نورپردازی آرجی بی در مقابل آن استفاده کنید و ویدیو خود و یا عکس‌برداری کنید.

از کاغذ دیواری سفید مخصوص عکاسی می‌توانید به‌عنوان زمینه برای عکاسی محصول و شخصیت‌ها در مقابل آن که می‌خواهند زمینه و پشتشان سفید باشند استفاده کنید و در مقابل آن می‌توانید انواع کارهای فیلم‌برداری و عکس‌برداری را انجام داده و تولید محتوا کنید.

پاسخ به سوالات پر تکرار

کاغذ دیواری ارزان‌تر است یا رنگ‌آمیزی؟

کاغذ دیواری هم از لحاظ طراحی و هم از لحاظ هزینه‌ای از رنگ ارزان‌تر است

بهترین رنگ برای اتاق خواب 12 متری ؟

بهترین رنگ کاغذ دیواری برای اتاق 12 متر ترجیحا استفاده از رنگ‌های پاستلی آبی و سبز و یا سفید است که کاملا سلیقه‌ای می‌باشد.

کاغذ دیواری های آلفا والز قابل شستشو هستند؟

بله تمامی کاغذ دیواری های شرکت آلفا والز کاملا قابل شستشو هستند، چه کاغذ دیواری های مخصوص عکاسی که مات هستند و چه سایر کاغذ دیواری پی وی سی

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.