قیمت پراید در آلمان چقدر است ؟!

 اگر اخبار چند روز اخیر را دنبال کرده باشید، قیمت خودروهای داخلی، چندین و چند بار مورد بحث واقع شد. تا جایی که رئیس اتحادیه‌ فروشندگان خودرو، قیمت واقعی پراید را ۱۲ میلیون اعلام کرد. بازار داخل کشور، حال و هوای عید و دارد و در این میان صنعت خوردو، بخش عمده‌ای از گردش‌های مالی را به سمت خود جذب می‌کند. اما از پراید، پنج حرفی منحصر به فردی که بازار داخلی را با یک جنجال همه جانبه مواجه کرد، چه خبر؟ در ادامه با گجت نیوز همراه باشید.

در حال حاضر، پراید برفروش‌ترین خودرو داخلی است، اما این آمار هیچگاه گواهی بر محبوبیت این خودرو نبوده است. حدود پنج سال پیش، پراید تنها یک خودرو با کیفیت پایین محسوب می‌شد، اما به لطف قیمت پایینش، نواقص جانبی قابل هضم می‌شد. متاسفنه همانطور که اطلاع دارید، پراید هم‌اکنون در کنار قیمت بالا، همچنان بر اسب عدم رضایت‌مندی مشتری‌سوار است و حتی کمپینی که چندی پیش به راه افتاده بود، نتوانست بر پیکر پراید بی کیفیت ملی علاج باشد.

اگر روند پیش‌روی پراید را از اول بنگرید، سال ۱۳۷۲ بود که نخستین محموله‌ی آن به کشور راه یافت. پراید در بازار داخلی به دلیل عدم وجود رقابت، پله‌های فروش را یکی پس از دیگری طی کرد، تا جایی که مسولان افزایش قیمت را دلیلی برای عدم رضایت مشتریان نداستند و اکنون شاهد قیمت ۲۰ میلیونی‌اش هستیم.

چگونگی قیمت این خودرو در سایر کشورها، همواره جای سوال بوده که چگونه با واگذاری خط تولید آن به گروه سایپا، هزینه‌ها تا این حد افزایش یافته‌اند. در جواب این سوال، باید در کمال ناباوری قیمت حدود یک میلیون تومان را برای بازار آلمان عنوان نمود.

تفاوت بازار کشور ما با آلمان، در افزایش ۲۰ برابری قیمت خودرو پراید دیده می‌شود. جدا از این محباث، شهروندی آلمانی تصاویری از پرایدهای موجود در این کشور به ثبت رسانده که دیدن آن‌ها خالی از لطف نیست.