شباهت گوشی های میانرده و ارزان سامسونگ

شباهت زیاد گوشی های میانرده و ارزان سامسونگ مشتریان را سردرگم کرده است

تعداد گوشی های میانرده و ارزان سامسونگ در بازار از انگشتان دو دست هم بیشتر است. این باعث سردرگمی مشتریانی شده که قصد خرید دارند!

اگر به‌خاطر داشته باشید، تا همین چند سال پیش سامسونگ خانواده گوشی‌های مختلفی را راهی بازار می‌کرد و همین باعث سردرگمی مشتریان شده بود. به‌همین خاطر تصمیم گرفت گوشی‌های سری Galaxy J خودش را کنار گذارد و به اوضاع سر و سامان ببخشد. از آن زمان به بعد سامسونگ روی تنها چند گوشی سری Galaxy A متمرکز شد و هر سال آن‌ها را ارتقاء داد.

سری گلکسی A، خانواده شلوغ و پلوغ ولی دوست‌داشتنی

این استراتژی باعث بهبود شرایط سامسونگ در بازار گوشی های میانرده و ارزان قیمت شد و به محبوبیت سری گلکسی ای کمک شایانی کرد. این روزها گوشی‌های این خانواده نظیر گلکسی A25، گلکسی A35 و گلکسی A55 به نمادهای قدرت در بازار میان‌رده‌ها تبدیل شده‌اند و هر کسی که به‌دنبال خرید یک گوشی نسبتاً اقتصادی با برند سامسونگ است، به‌سراغ آن‌ها می‌رود. این گوشی‌ها ارزش خرید بسیار بالایی نسبت به قیمتی که ارائه می‌کنند دارد و به خریداران نشان می‌دهند که باید چه انتظاری از گوشی خود داشته باشند.

گوشی های میانرده و ارزان سامسونگ

سامسونگ این سه گوشی میان‌رده را با مفهوم مشترکی تولید کرده است. آنطور که خودش می‌گوید، هر سه مدل از زبان طراحی مشترک و برخی از مشخصات سخت‌افزاری مشابه بهره می‌برند که در رأس آن‌ها چیپست Exynos ساخت سامسونگ حضور دارد. با این تفاوت که هر چه پول بیشتری بپردازید، گوشی بهتری را با تراشه اگزینوس بهتر، کیفیت ساخت بالاتر و امکانات بیشتر دریافت خواهید کرد. در مجموع این سه، بهترین گوشی های میان رده سامسونگ هستند که چه برای گیمینگ، چه عکاسی و چه گشت‌وگذار در شبکه‌های اجتماعی می‌توانید انتخاب کنید.

در سمتی دیگر، سامسونگ سه گوشی اقتصادی‌تر به‌نام‌های گلکسی A05، گلکسی A15 و گلکسی و گلکسی A05s را هم با تراشه‌های شرکت مدیاتک به بازار عرضه کرده است. این سه قیمت پایین‌تری داشته و از لحاظ سخت‌افزاری نیز پایین‌رده‌تر هستند.

سری گلکسی F و C اضافی هستند!

تا این جا اوضاع خوب است، اما رفته رفته، شاهد افزایش تعداد خانواده گوشی‌های سامسونگ بوده‌ایم. به‌عنوان مثال سامسونگ در هند یک گوشی به‌نام گلکسی F55 را عرضه کرده که نسخه هندی گلکسی A55 است. در چین نیز یک گوشی دیگر به‌نام گلکسی C55 را رونمایی کرد که در واقع نسخه‌ای از گلکسی F55 با قاب پشتی چرمی بود!

گوشی گلکسی C55 سامسونگ

گوشی گلکسی C55 سامسونگ

سوال اینجاست، سامسونگ که با حذف سری Galaxy J تلاش کرد سبد محصولات گوشی‌های هوشمند خودش را سامان ببخشد، چرا دوباره به همان روال سابق بازگشته است؟ این موضوع می‌تواند کمی برای طرفداران سامسونگ دلسردکننده باشد؛ کسانی که هرچند هدف واقعی پشتی این تصمیمات را نمی‌دانند، اما همچنان از غول گوشی‌ساز کره‌ای به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده دستگاه‌های اندرویدی در جهان و رقیب مستقیم آیفون‌های اپل حمایت می‌کنند.

وقتی تعداد آشپزها زیاد شود، لزوماً غذا خوشمزه‌تر نخواهد شد؛ از قدیم‌الایام شنیده‌ایم که «آشپز که دو تا شد، آش یا شور می‌شه یا بی‌نمک!». این قضیه در مورد گوشی‌های سامسونگ هم صدق می‌کند. متأسفانه بسیاری از خریدارانی که به یک فروشگاه موبایل مراجعه می‌کنند، با بمباران گزینه‌های مختلف مواجه می‌شوند و این فقط انتخاب یک مدل مناسب را برای آن‌ها سخت‌تر می‌کند.

ما امیدواریم که سامسونگ دوباره سبد محصولاتش را سامان ببخشد، به‌ویژه زمانی که شاهد پربارتر و ارزش‌محورتر شدن محصولات سری A این کمپانی هستیم. شاید هم بتوانند خانواده‌های A و M در کنار هم خوش و خرم زندگی کنند، اما به‌شرطی که غول کره‌ای در ارائه مدل‌های این دو سری زیاده‌روی نکند!

در گجت نیوز بخوانید:
نگاهی به پنج مدل از گوشی های جدید سری Galaxy A سامسونگ و ارزش خرید آنها در بهار 1403 پرفروش ترین گوشی های سال ۲۰۲۴؛ جای چینی‌ها حسابی خالی‌ است بهترین گوشی‌های سامسونگ در سال ۲۰۲۴؛ کدام گلکسی مناسب شماست؟ بهترین گوشی های میان رده سامسونگ و شیائومی برای بازی کردن