سامسونگ گلکسی A55

سامسونگ گلکسی A55 معرفی شد؛ آ 35، ستاره‌ای درخشان در دنیای گوشی‌های هوشمند

سامسونگ گلکسی A55 با امکانات و مشخصات پرچمداران نظیر فریم فلزی، نمایشگر اولد، رم ۱۲ گیگابایتی، گرافیک AMD و قیمت زیر ۵۰۰ دلار معرفی شد.

مطابق انتظار، امروز از دو گوشی میان‌رده و جذاب سامسونگ گلکسی A55 و گلکسی A35 خودش رونمایی شد. آنطور که از شواهد امر پیداست، گلکسی ای ۵۵ می‌تواند موفق‌ترین گوشی میان‌رده در تاریخ محصولات سامسونگ لقب بگیرد. یک گوشی با فریم فلزی، پردازنده جدید قدرتمند و دوربین‌هایی که معمولا آن‌ها را می‌توان در پرچمداران سری S سامسونگ یافت.

مشخصات فنی و امکانات سامسونگ گلکسی A55

با طراحی این دستگاه شروع می‌کنیم. جایی که یک پنل ۶.۶ اینچی سوپر امولد با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسل و نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز حضور دارد. نمایشگری که از فناوری Vision Booster بهره می‌برد و مثل پرچمداران سامسونگ با لایه Gorilla Glass Victus از آن محافظت می‌شود. این نمایشگر می‌تواند زیر نور مستقیم آفتاب تا ۱۰۰۰ نیت روشنایی داشته باشد که در صحنه‌های HDR بیشتر هم خواهد شد.

سامسونگ گلکسی A55 - نمایشگر

سامسونگ از یک فریم ترکیبی فلز و شیشه روی گلکسی آ ۵۵ استفاده کرده است. این نخستین باری است که یک گوشی میان‌رده از سری گلکسی A به فریم فلزی مجهز می‌شود. علاوه بر این، گواهی ضد آب و گردوغبار IP67 را هم ارائه خواهد کرد که به‌لطف آن می‌توانید بدون نگرانی از دستگاه خود استفاده کنید.

یک جفت اسپیکر استریو روی این گوشی تعبیه شده که به ارائه کیفیت صوتی در حد پرچمداران کمک می‌کند و یک حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر هم از امنیت داده‌های داخل گوشی شما محافظت خواهد کرد.

پردازنده اگزینوس ۱۴۸۰ با گرافیک AMD و توان پرچمداران

در قلب تپنده گوشی سامسونگ گلکسی A55 از پردازنده ۴ نانومتری اگزینوس ۱۴۸۰ ساخت خود این شرکت استفاده شده است. این پردازنده از چهار هسته قدرتمند Cortex-A78 با سرعت کلاک ۲.۷۵ گیگاهرتز و چهار هسته ۲ گیگاهرتزی Cortex-A55 تشکیل شده است و پردازنده گرافیکی Xclipse 530 مبتنی بر معماری AMD RDNA 2 نیز آن را همراهی می‌کند.

این پردازنده ۱۵ درصد عملکرد سریع‌تر CPU و ۳۲ درصد عملکرد سریع‌تر GPU را به‌همراه خواهد داشت؛ این یعنی اجرای بازی‌های قوی گرافیکی بدون مشکل روی گوشی سامسونگ انجام می‌شود.

چیپست اگزینوس ۱۴۸۰ زیر قاب سامسونگ گلکسی A55

علاوه بر این، دستگاه با دو پیکربندی شامل ۸/۱۲ گیگ رم و ۱۲۸/۲۵۶ گیگ حافظه داخلی راهی بازار خواهد شد. این نخستین باری است که در گوشی‌های سری Galaxy A سامسونگ از ۱۲ گیگابایت رم استفاده می‌شود. ضمنا، اسلات کارت microSD نیز به کاربران اجازه افزایش فضای ذخیره‌سازی گوشی را خواهد داد.

سامسونگ، گوشی گلکسی ای ۵۵ را به‌صورت پیش‌فرض با اندروید ۱۴ و پوسته سفارشی One UI 6.1 راهی بازار می‌کند. این گوشی میان‌رده هم مثل نسل قبل خود تا ۴ آپدیت بزرگ اندروید و ۵ بروزرسانی امنیتی را دریافت خواهد کرد. ضمنا به نرم افزارهای امنیتی سامسونگ نظیر Auto Blocker ،Samsung Knox و Samsung Knox Vault نیز مجهز است.

عکاسی شبانه و ویدیوهای شگفت‌انگیز Super HDR با دوربین گلکسی A55

دوربین‌های سامسونگ گلکسی A55 به‌طور کلی ارتقا پیدا کرده‌اند. سه دوربین در پشت قاب وجود دارد و یکی هم در بالای نمایشگر است. دوربین‌های پشتی را سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال تصویر و فوکوس خودکار، سنسور ۱۲ مگاپیکسلی اولترا واید و یک سنسور ماکرو ۵ مگاپیکسلی تشکیل می‌دهند.

در جلوی دستگاه هم یک دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی واضح و باکیفیت حضور دارد. سامسونگ می‌گوید، می‌توان با دوربین‌های اصلی و فوق عریض این گوشی ویدیوهای 4K 30fps با لرزشگیر دیجیتالی ویدیویی ضبط کرد.

عکاسی Nightography در سامسونگ گلکسی A55

پردازنده سیگنال تصویر مبتنی بر هوش مصنوعی در قلب Exynos 1480 به عکاسی بهتر در محیط‌های تاریخ و شب کمک فوق‌العاده‌ای کرده است. به‌لطف قابلیت Nightography، گوشی گلکسی ای ۵۵ می‌تواند حتی در شب هم عکاسی پرتره را انجام دهد. همچنین این نخستین بار است که یکی از گوشی‌های میان‌رده سری Galaxy A سامسونگ می‌تواند ویدیوهای ۱۲ بیتی Super HDR بگیرد.

و سایر امکانات و رنگ‌بندی گلکسی آ ۵۵

یک باتری ۵،۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی وظیفه تأمین شارژ دستگاه را بر عهده دارد که خود آن با توان ۲۵ واتی شارژ خواهد شد. مطابق انتظار، خبری از هم آداپتور شارژر داخل دستگاه نیست. امکانات ارتباطی گوشی سامسونگ گلکسی A55 را دو سیم کارت 5G، وای فای ۶، بلوتوث ۵.۳، درگاه USB-C و GPS تشکیل می‌دهند. این محصول همچنین در چهار نسخه رنگی به‌نام‌های Awesome Iceblue ،Awesome Lemon ،Awesome Lilac و Awesome Navy راهی بازار خواهد شد.

رنگبندی سامسونگ گلکسی A55

در حال حاضر قیمت نسخه مجهز به پیکربندی ۸/۱۲۸ گیگابایت این گوشی ۴۸۰ یورو اعلام شده است. در حالی که شما می‌توانید آن را در دو نسخه دیگر با پیکربندی ۸/۲۵۶ گیگابایت و ۱۲/۲۵۶ گیگابایت نیز تهیه کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*