چیپست اگزینوس ۱۴۸۰ و گرافیک AMD در گلکسی A55

چیپست اگزینوس ۱۴۸۰ و گرافیک AMD در گلکسی A55 سامسونگ تأیید شد

گلکسی A55 سامسونگ رسما در بنچمارک گیک‌بنچ حضور پیدا کرده که همین حضور چیپست اگزینوس ۱۴۸۰ و گرافیک قدرتمند AMD‌ زیر قاب آن را تأیید می‌کند.

چند روز پیش نتایجی از بنچمارک یک تراشه برند اگزینوس در پلتفرم گیک‌بنچ منتشر شد که بر اساس اعتقادها مربوط به تراشه زیر قاب گوشی گلکسی ای ۵۵ سامسونگ است. حالا چند روز بعدتر، شاهد حضور رسمی خود این گوشی در بنچمارک هستیم که می‌تواند تراشه و گرافیک به‌کار رفته زیر قاب این محصول را تأیید کند.

به‌اعتقاد بسیاری از فعالان صنعت موبایل، گوشی گلکسی A55 سامسونگ از چیپست اگزینوس ۱۴۸۰ سامسونگ قدرت می‌گیرد. این نسل جدید تراشه‌های اگزینوس ۱۳۸۰ در گلکسی A54 و اگزینوس ۱۲۸۰ در گلکسی A53 است. اما برخلاف آن‌ها که از گرافیک Mali قدرت می‌گرفتند، این نسل جدید به گرافیک Xclipse 530 مبتنی بر معماری RDNA2 شرکت AMD مجهز شده است.

چیپست اگزینوس ۱۴۸۰ و گرافیک AMD در گلکسی A55

تأیید چیپست اگزینوس ۱۴۸۰ و گرافیک AMD در گلکسی A55

گرافیک Xclipse 530، رهگیری پرتو در بازی‌ها را به گلکسی A55 میاورد

GPU یا پردازشگر گرافیکی که با این معماری ساخته می‌شود، قاعدتا باید از رهگیری پرتو (Ray Tracing) هم در بازی‌ها پشتیبانی کند. اما آیا واقعا سامسونگ می‌خواهد چنین قابلیت منحصر به‌فردی که فقط در گوشی‌های گران قیمت و پرچمدار می‌بینیم را به گوشی‌های میان‌رده خودش هم بیاورد؟ اگر این اتفاق صورت بگیرد، سامسونگ قدم بسیار بزرگی را در راه قدرتمندسازی محصولات میان‌رده برداشته و گلکسی A55 بی‌شک پرفروش‌ترین گوشی سال ۲۰۲۴ خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

به زودی بازی های موبایل با فناوری رهگیری پرتو شرکت ARM دگرگون می‌شود

در بخش CPU هم پیشرفت‌هایی در اگزینوس ۱۴۸۰ نسبت به ۱۳۸۰ صورت گرفته، اما به‌اندازه تغییرات GPU شگفت‌انگیز نیست. این پردازنده مرکزی موفق به کسب امتیاز ۱۱۲۷ در آزمون تک هسته‌ای و امتیاز ۳،۰۹۰ در آزمون چند هسته‌ای شده است. CPU گوشی گلکسی A54 موفق به کسب ۱،۱۰۸ و ۲،۷۹۷ امتیاز از این دو آزمون شده بود.

رندر گوشی گلکسی A55 سامسونگ

رندر گوشی گلکسی A55 سامسونگ

همه این‌ها نشانه‌های خوبی برای طرفداران سامسونگ است. به‌خصوص کسانی که همیشه اعتقاد داشته‌اند گوشی‌های میان‌رده ارزش خرید بالایی دارند و محصولات سامسونگ در این رده، جزو بهترین‌ها هستند. حالا سامسونگ در یکی از پرفروش‌ترین گوشی‌های سال بعد خودش می‌خواهد تغییراتی را پیاده سازی کند که حسابی از مشتریانش دلبری خواهد کرد.

مدلی که در این بنچمارک به‌بازی گرفته شده، ۸ گیگابایت رم را در اختیار دارد. این حداکثر ظرفیت رم گوشی گلکسی A54 هم هست. آیا نسل جدیدتر هم همین میزان رم را ارائه می‌کند؟ بر اساس شایعات از دیگر مشخصات فنی گلکسی آ ۵۵ سامسونگ باید به یک نمایشگر ۶.۵ اینچی OLED با وضوح فول اچ‌دی پلاس و نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی، سنسور دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی و یک باتری ۵،۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با توان شارژ سریع ۲۵ واتی اشاره کرد. ما همچنین در پست دیگری، نخستین تصاویر گوشی سامسونگ گلکسی ای ۵۵ را هم منتشر کرده‌ایم که می‌تواند شما را با ظاهر این میان‌رده جذاب آشنا کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*