پیوند کلیه خوک به انسان

پیوند کلیه خوک به انسان شکست خورد؛ دریافت کننده به کام مرگ رفت

پیوند کلیه خوک به انسان با توجه به مرگ نخستین بیمار دریافت کننده، حالا یک ایده شکست خورده به‌نظر می‌رسد.

بنا بر جدیدترین اخبار پزشکی و سلامت، ریچاد اسلی‌من، نخستین بیمار دریافت کننده کلیه خوک تنها 2 ماه بعد از انجام جراحی فوت کرده است.

شکست نخستین پیوند کلیه خوک به انسان

آقای اسلی‌من، عمل پیوند کلیه را در سن 62 سالگی و در مارس 2024 در بیمارستان جنرال ماساچوست انجام داد. در شرایطی که تیم پزشکی این جراحی امیدوار بودند کلیه خوک حداقل تا 2 سال در بدن بیمار دوام بیاورد، آقای اسلی‌من اخیرا و تنها 2 ماه بعد از عمل، درگذشته است.

البته تیم عمل پیوند بیمارستان ماساچوست بعد از فوت آقای اسلی من و طی بیانیه‌ای، ضمن ابراز تاسف از درگذشت او، اعلام کردند که هیچ نشانه‌ای از ارتباط مرگ وی با جراحی پیوند نیافته‌اند.

ریچاد اسلیمن

ریچارد اسلی‌من که اهل ماساچوست بود، نخستین بیمار دریافت کننده کلیه خوک محسوب می‌شد. او که در سال 2018 برای نخستین بار جراحی پیوند کلیه را انجام داده بود، با ظهور نشانه‌هایی از عدم قبول عضو توسط بدنش، ناگزیر به انجام دیالیز شد و بعدتر در نتیجه مشکلات ناشی از دیالیز و با توصیه پزشکان، تصمیم به انجام عمل پیوند کلیه خوک گرفت.

به‌گفته خانواده اسلی‌من، یکی از مهم‌ترین دلایل وی برای انجام این جراحی، ایجاد امیدواری در هزاران بیماری بود که برای زنده ماندن، نیاز ضروری به پیوند کلیه دارند. گفتنی است که اگرچه در حال حاضر اسلی‌من را نخستین دریافت کننده کلیه خوک می‌دانیم، اما پزشکان پیش از او و به‌طور موقت نسبت به پیوند کلیه خوک به بیماران مرگ مغزی اقدام کرده بودند.

از سویی پیوند عضو از خوک نیز اولین بار نیست که اتفاق می‌افتد و در مدت اخیر، حداقل دو مورد پیوند قلب از خوک به انسان انجام گرفته است. اگرچه در هر دو مورد، دریافت کنندگان قلب تنها چند ماه بعد از جراحی درگذشته‌اند.

حتما بخوانید:
دانشمندان موفق به کشف داروی رویش مجدد دندان انسان شدند اولین ایمپلنت انسانی نورالینک دچار مشکل شد! سلول های بدن شما می‌توانند حتی در یک روز پیر شوند! اکثر بیماران زوال عقل قبل از مرگ درمان می‌شوند و دلیل آن مشخص نیست!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*