ثبت خودروهای وارداتی

اگر قصد خرید و ثبت خودروهای وارداتی را دارید هنوز فرصت هست

با اعلام مدیر سامانه یکپارچه فروش خودرو، فرصت ثبت نام خودروهای وارداتی به مدت سه روز دیگر تمدید شده است.

طبق آخرین اخبار خودرو، همزمان با عرضه مجدد خودروهای وارداتی و باز شدن سامانه یکپارچه از روز دوشنبه مورخ ۲۴ اردیبهشت ماه، شاهد استقبال جالبی از سوی ثبت نام کنندگان این دسته از خودروها بودیم. این مرحله از ثبت نام که صرفا برای متقاضیان مرحله اول اختصاص یافته است تا ساعت ۲۴ روز چهارشنبه مورخ ۲۶ اردیبهشت ماه ادامه داشت که حال با اعلام مدیر سامانه سامانه یکپارچه، به مدت سه روز تمدید شده و تا روز شنبه ۲۹ اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.

فرایند عرضه خودروهای وارداتی به متقاضیان

برای متقاضیان خودروهای وارداتی که در مرحله اول ثبت نام‌ این خودروها در اسفند ماه سال گذشته با بلوکه کردن ۵۰۰ میلیون تومان در حساب وکالتی خود ثبت نام کرده و نوبت‌دهی شده بودند، از عصر روز دوشنبه هفته جاری تا ساعت ۲۳ و ۵۹ دقیقه روز شنبه مورخ ۲۹ فروردین ماه، این امکان فراهم است که از میان ۱۴ مدل خودروی وارداتی عرضه شده در این مرحله، خودروی مورد نظر خود را انتخاب کنند.

خودروهای وارداتی

در این دور از عرضه خودروهای وارداتی، چهار خودروی وارد شده‌ توسط سه شرکت‌ واردکننده، دارای قیمت قطعی در مبادی ورودی و همچنین ۱۰ خودروی وارد شده‌ توسط شش شرکت، دارای قیمت‌ علی‌الحساب در مبادی ورودی هستند که برای مشتریان عرضه شده است. از میان خودروهای عرضه شده در این طرح می‌توان به کیا K5، هیوندای کونا، هوندا سیتی، لاماری ایما هیبرید و… اشاره کرد.

گفتنی است که متقاضیان می‌توانند از بین این ١۴ خودرو، یک اولویت انتخاب کنند. پس از اتمام مهلت ثبت نام، فرآیند پایش ثبت نام کنندگان انجام خواهد شد و سپس نتایج تخصیص افراد مشخص خواهد شد؛ پس از اعلام نتایج، پیامک واریز از سوی شرکت‌ها برای منتخبان نهایی ارسال خواهد شد و پس از آن، مشتریان ظرف پنج روز فرصت واریز خواهند داشت؛ عدم واریز وجه طی مدت تعیین شده، پس از فراخوان صورت گرفته، به‌منزله انصراف از طرح بوده و متقاضی از اولویت‌بندی سامانه حذف می‌شود.

لازم به ذکر است که قیمت‌ خودروها (قطعی و علی‌الحساب) قیمت پایه خودروها در مبادی ورودی است و هزینه‌ها و عوارض قانونی معمول پس از ترخیص، در هنگام صدور فاکتور نهایی به قیمت‌ قطعی که مصوب خواهد شد، اضافه می‌شود. تخصیص خودرو در این مرحله بر اساس رتبه ثبت‌نامی قبل متقاضی (نوبت‌دهی اولیه صورت گرفته) و اولویت انتخابی خودرو انجام می‌شود؛ آن دسته از متقاضیان خودروهای وارداتی که در مراحل قبل انتخاب خودرو انجام داده، اما هنوز تخصیصی به آن‌ها صورت نگرفته و در پورتال خود «عدم تخصیص» را مشاهده می‌کنند، در صورت تمایل در این مرحله، این امکان را دارند که نسبت به ثبت نام یک خودرو از میان خودروهای ارائه شده اقدام کنند.

شایان ذکر است با توجه به این‌که نوع فروش به‌صورت قطعی است، تمامی شرکت‌های واردکننده بایستی مطابق آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو، نسبت به تحویل خودرو با قیمت قطعی، حداکثر ظرف یک ماه پس از تکمیل وجه، اقدام کنند؛ در صورت تاخیر در تحویل یا انصراف از خرید و… قراردادهای مذکور مشمول جرایم مندرج در آیین‌نامه خواهد شد. در نهایت مجدد ذکر می‌کنیم که در این مرحله از عرضه خودروهای وارداتی، هیچ‌گونه ثبت نام جدیدی برای متقاضیان جدید انجام نمی‌شود و انتخاب خودرو در سامانه صرفا ویژه ثبت نام کنندگان مرحله اول خواهد بود.

همچنین بخوانید:
۳ خودرو جدید مزدا به ایران می‌آید مشخصات فنی و امکانات اشکودا سوپرب برای عرضه در ایران رسما اعلام شد شکست دردناک کینگ لینگ تاگا، پیکاپ دورگه چینی-ژاپنی در بازار ایران

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*